Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-12-04, 17:56
  #1
Medlem
Hej! Har försökt byta min lägenhet nu som är rätt stor och tyvärr har en hög hyra i ca. ett halvår nu. Den ligger bra till, ca 10 minuter från stan med skön natur och allt det där! Har fått 100% flera gånger, men det är ruggigt mycket oseriöst folk på den där sidan. Folk markerar intresse, oftast trepartsbyten, sedan drar jag iväg ett mail och notifierar dom om att det är ett 100% byte. Men inte fan får man svar. Har fått något svar nån gång, men sedan har dom hoppat av utan att ens komma och kolla? På ett halvår har jag haft en här, men hon nobbade.

Är det någon mer som har samma upplevelse som mig? Känns mer som att den här sidan är någon sorts: "Hur attraktiv är min lägenhet?"
Citera
2014-03-11, 02:24
  #2
Medlem
hencews avatar
Du är definitivt inte ensam, kolla bara på forumet på deras hemsida. Det väller om oseriösa erfarenheter.
Själv har jag samma problem, måste ha större och flytta mer söderut. Men det känns hopplöst.
Citera
2014-03-11, 03:23
  #3
Medlem
Grundproblemet är väll att alla anser att dom sitter på en riktig pärla till lägenhet och det enda de vill byta till är en större, mer central med lägre hyra. Och är inte realistiska att man måste göra avkall på något för att få nått annat..
Citera
2014-03-11, 14:14
  #4
Medlem
Sigge Slagpåses avatar
Märkligt nog har jag vid två tillfällen senaste halvåret varit med om att folk lyckats byta lägenheter med varandra. Dock har det tagit en jävla tid, och alla försökt till triangelbyte har gått åt skogen.
Citera
2014-03-14, 22:35
  #5
Medlem
Jag är just nu inne i ett byte där jag hittade motparten genom lägenhetsbyte.se. Skickade in bytespapprena för två veckor sen. Men sen tog det ju ett knappt år av varierad aktivitet från min sida för att hitta bytet. När jag varit mer aktiv och kontaktat personer i byteskedjan har det blivit mer fart, dock har jag valt ett direktbyte trots att det fanns vissa andra triangelbyten som var "bättre" eftersom det skulle varit drygare och man inte kan vänta i all evinnerlighet

Jag har en fin stor lgh nära centrala gbg och byter mot en mindre söder om söder (sthlm).

Ge inte upp. Rekommenderar dock att inte bara skicka notifieringar utan skicka egna mail. Sms:a eller ring också, det har jag gjort.
Citera
2014-05-21, 18:53
  #6
Medlem
Är så himla trött på den där skitsidan.
Har försökt i ÖVER ett år nu. Det händer inget?
Har t.o.m. markerat 100% i kedjor till skitområden där jag absolut inte skulle kunna
bo för att testa vad som händer... men det är ju tamefan samma sak?

Får en känsla av att det är rätt många falska annonser på den där sidan.
Folk svarar inte... sen svarar dom... och sen blir det tyst! Jävla idioter!
Citera
2014-05-22, 11:07
  #7
Medlem
AlexMHs avatar
Ett tips kan vara att lappa i de områden som du är intresserad av att flytta till. På så sätt så kan du få en mer direktkontakt med någon som bor där och som skulle kunna vara intresserad av ett byte.

Har själv ingen erfarenhet från lägenhetsbytessiter men har folk i bekantskapskretsen som kan vittna om samma fenomen som det du själv tar upp.
Citera
2015-07-31, 22:21
  #8
Avstängd
Så det är ingen idé att slösa tid på sidan?
Citera
2015-08-01, 12:33
  #9
Medlem
kanelipullas avatar
Har funnits på den sidan snart i 2 år.. och enbart oseriösa där inne!!
Citera
2015-09-15, 09:18
  #10
Medlem
Både jag och min mor har bytt lägenheter via Lägenhetsbyte. Håller med om att det kan vara kämpigt att få tag i folk men vi lyckades och för oss var det det viktiga. Så mina erfarenheter av sajten är positiva.
Citera
2015-09-21, 14:36
  #11
Medlem
Både jag och en god vän till mig har bytt lägenheter via lägenhetsbyte.se. För mig så tog det ca 4 månader.

Det händer att jag inte svarat på meddelanden på folk som inte presenterar sin bostad på ett bra sätt... Såklart man presenterar bostaden bra och visar "hur attraktiv min bostad är"... varför skulle jag inte det?

Orkar man inte ta sin tid att lägga upp bilder och skriva en bra presentation så orkar inte jag ta min tid att svara på era meddelanden
Citera
2015-09-21, 16:23
  #12
Medlem
Ja, jag vet inte. Har ingen vidare lägenhet själv (den har lite hög hyra, i ett inte särskilt fint område och ganska liten, dock tvåa och superfräsch) och har hållit på i över 1 år och det är djupt frustrerande. Engagemanget är lågt men jag försöker också få till triangelbyten, vilket visar sig vara nästan omöjligt. Antingen svarar ingen, eller så svarar en av två i kedjan. Folk kommer på visning och säger sig vara intresserade, men försvinner sedan dagar efter och hörs aldrig av mer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback