2014-08-01, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Vad har ni för erfarenheten om täckningen? Jag har inte hunnit prova täckningen då jag endast kör i datorn nu. Det är ju visserligen samma nät som Tre som jag förstår det, men är täckningen okej även utanför städer? Man vill ju nästan ändå kunna få samtal från gamla släktingar.

Täckningen är som Tre och Telenor, på en del platser som jag har dålig täckning med Tele2 och Telia kan vara bättre med Wifog och tvärtom. Har överlag funkat bra på dom platser jag befunnit mig.

Här blev nåt fel, dubbelpost.
Citera
2014-08-02, 15:01
Medlem
PeterNosters avatar
Jag kör ju som sagt på en PC utan app. Det verkar som när man bara surfar och tiden går ut så kommer laddningssidan upp automatiskt men inte när man gjort slut på data. Mätarna på Mina sidor rör sig inte varken med IE eller Chrome.

Ingen vidare hastighet där jag sitter nu:
1,66/1,20

På ett annat ställe har jag fått 7/3 som bäst.
Citera
2014-08-02, 16:16
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Windows 7 användare är rätt många också. Sitter med dyra fibernät och betalar 200 - 300:-/månad.
Om man nu sitter med en dongle i en dator av något slag hur ringer man med dongeln? Man kan skicka och sända meddelanden med programmet som hör till dongeln men ringa går ju inte eller finns det något knep.

hm, menar att det på vissa donglar har varit möjligt att ringa ut/skicka sms via AT-kommandon(Hayes-kommandon) via hyperterminal(windows) eller med minicom/seyon under Linux, om man har bredband-prenumeration som stödjer både internet och telefoni och ett modem/dongel som stödjer detta. Kanske det förfarandet är spärrat hos wifog, men är ju ändå enklare att ringa via skype som funkar med wifog och dongle.

Har dock inte testat AT-kommandon med min dongle ännu.
Citera
2014-08-03, 20:03
Medlem
Enydrions avatar
ni som får era kort nu, när beställde ni dem?

(undrar hur långt de kommit i kön)
Citera
2014-08-03, 20:08
Medlem
Lyckades ringa med wifog men så fort du svarar så hänger sig programmet och det är helt tyst i andra änden. blir uppkopplat, så lite konstigt är det allt.
Citera
2014-08-03, 20:59
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
ni som får era kort nu, när beställde ni dem?

(undrar hur långt de kommit i kön)

April enligt deras Facebook.
Citera
2014-08-03, 22:28
Avslutad
Jag har lyckats få Wifog att funka på Samsung Galaxy men behöver man verkligen fylla på surf så ofta, varje gång jag skall surfa så krävs det påfyllning.
Citera
2014-08-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Jag har lyckats få Wifog att funka på Samsung Galaxy men behöver man verkligen fylla på surf så ofta, varje gång jag skall surfa så krävs det påfyllning.

Surfen håller endast 100mb eller när det gått 2 timmar. Sen måste du fylla på. Tex surfar du på morgonbussen och bussen från jobbet så får du se det två gånger minst. Kom även ihåg att se alla filmer.
Citera
2014-08-03, 22:36
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamsungGalaxy
April enligt deras Facebook.
Jag beställde mitt andra sim-kort den 22 april och har inte fått det än.
Citera
2014-08-03, 22:46
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrev
Jag beställde mitt andra sim-kort den 22 april och har inte fått det än.
Har du kollat om deras bekräftelsemail kommit och loggat in igen via det? Mitt hade hamnat bland skräppost tror jag så kunde fått kortet tidigare men nu är det skickat efter att jag sökte på wifog och såg att dom skickat säkert 10 mail med bekräftelse som man måste göra först innan det skickas.
Citera
2014-08-03, 22:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Surfen håller endast 100mb eller när det gått 2 timmar. Sen måste du fylla på. Tex surfar du på morgonbussen och bussen från jobbet så får du se det två gånger minst. Kom även ihåg att se alla filmer.

Aj då det förklarar saken, man får leva med detta.
Citera
2014-08-04, 14:58
Medlem
Kan man fortfarande hämta simkort på netonnet utan väntetid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in