2014-02-18, 23:05
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamsungGalaxy
Suck...

Några inlägg före er har jag skrivit att Wifog haft problem med sina servrar och att de skriver all info på Facebook...
De drog faktiskt igång reklamfilmerna igår, så att jag lyckades få två att rulla en gång, men det har varit problem idag och jag har inte kunnat ladda alls.
Nu testade jag och de har slagit på snabbladdning utan filmer igen.

Här är facebook-sidan: https://www.facebook.com/Wifog

Jag har alltså haft Wifog ett par månader redan och vet hur det fungerar både med och utan app.
Citera
2014-02-19, 11:28
Medlem
Fattar inte, måste man betala 99kr/månaden?
Citera
2014-02-19, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngryShadow

Nej. Vad är det du tycker är oklart så vi kan förklara? Det är gratis.
Citera
2014-02-19, 11:40
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngryShadow

Nej, det är gratis. Du kan inte betala för extratjänster, INGENTING.
Citera
2014-02-19, 11:42
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Nu beställt ett kort,men skulle ta ett par veckor innan leverans. Men den som väntar på något gratis väntar gärna en stund till
Citera
2014-02-19, 12:08
Avslutad
Vad jag hitils sett av Wifog så är det en stor jävla bluff för att få det skall du klicka på länken "ställ dig i kö" och där får du verkligen stå i oändlighet inget händer när du klickar på länken.

Vad jag starkt misstänker är att Wifog enbart är ute efter dina personliga uppgifter.
Citera
2014-02-19, 12:08
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Nu beställt ett kort,men skulle ta ett par veckor innan leverans. Men den som väntar på något gratis väntar gärna en stund till

Idioterna på WIFOG råkade ju skicka ut dubbelt så många SIM-kort än vad man beställde, så jag misstänker att SIM-korten har nästan tagit slut i rasande fart. Det var något fel på deras datorsystem.

Men ja, du kommer få vänta en låååång tid.
Citera
2014-02-19, 12:38
Medlem
Lykros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Vad jag hitils sett av Wifog så är det en stor jävla bluff för att få det skall du klicka på länken "ställ dig i kö" och där får du verkligen stå i oändlighet inget händer när du klickar på länken.

Vad jag starkt misstänker är att Wifog enbart är ute efter dina personliga uppgifter.

Utveckla gärna, att de vill komma åt våra uppgifter och gå vidare med exempelvis försäljning av dessa känns högst troligt.

Hur menar du med ditt inlägg?
Citera
2014-02-19, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lykro
Utveckla gärna, att de vill komma åt våra uppgifter och gå vidare med exempelvis försäljning av dessa känns högst troligt.

Hur menar du med ditt inlägg?

Med mitt inlägg menar jag att Wifog inte ger något seriöst intryck, att börja lansera en ny tjänst tillsammans med massor av strul är ingen bra start direkt.

Själv har jag i veckor försökt att "ställa mig i kö" för det erbjudna kortet det har aldrig någonsin lyckats.

Att visa företag "fiskar" efter personliga uppgifter (mobilnummer, e -mail adresser mm) vet förmodligen både du och jag, adresser som sedan blir värdefulla för reklam spam mm.

Det gamla klassiska "verkar en sak vara för bra för att vara sann kanske den inte är det heller" skulle nog passa bra i det här sammanhanget, Wifog kommer nog att möta samma öde som det gamla Gratistelefon för fast lina, det vill säga dö sotdöden, i Gratistelefon så uteblev annonsörerna och framtiden får utvisa hur det blir med Wifog om nu upplägget är seriöst menat.

Personligen så får jag nog hålla mig till de etablerade aktörerna på marknaden.
Citera
2014-02-19, 14:14
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Med mitt inlägg menar jag att Wifog inte ger något seriöst intryck, att börja lansera en ny tjänst tillsammans med massor av strul är ingen bra start direkt.

Själv har jag i veckor försökt att "ställa mig i kö" för det erbjudna kortet det har aldrig någonsin lyckats.

Att visa företag "fiskar" efter personliga uppgifter (mobilnummer, e -mail adresser mm) vet förmodligen både du och jag, adresser som sedan blir värdefulla för reklam spam mm.

Det gamla klassiska "verkar en sak vara för bra för att vara sann kanske den inte är det heller" skulle nog passa bra i det här sammanhanget, Wifog kommer nog att möta samma öde som det gamla Gratistelefon för fast lina, det vill säga dö sotdöden, i Gratistelefon så uteblev annonsörerna och framtiden får utvisa hur det blir med Wifog om nu upplägget är seriöst menat.

Personligen så får jag nog hålla mig till de etablerade aktörerna på marknaden.

Jag gillade inte WIFOG först. Men nu gör jag det.
Uppgifterna man ger till dem är säkra. Och man blir inte bombad med reklam, det vet jag eftersom jag är kund hos dem.

Att tjänsten inte är felfri är inte konstigt då operatören är ganska ny. Kan du inte ställa dig i kö, rekommenderar jag att du ringer deras kundtjänst så kan dem säkert ställa dig i kön.

WIFOG "fiskar" inte, och ger inte ut några uppgifter till någon, inte ens NSA.

Edit: Det är inte så jävla enkelt heller, att fixa en app helt felfri. Det är otroligt att dem fixat en app där man kan se på reklam!
Senast redigerad av Kaspersky 2014-02-19 kl. 14:23. Anledning: (Jag ville lägga till saker i inlägget)
Citera
2014-02-19, 14:25
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockaren
Jag har använt wifog i över en månad o är nöjd med tjänsten. Gillar dock inte att det från o med igår så är det 3 reklamfilmer istället för 2 man måste se för att fylla på surf men det är fortfarande bara 100mb. Om de ska öka antalet filmer man måste se, vart går då gränsen, 10?
Förslagsvis inför 1film =50mb, 2filmer =100mb, 3filmer =150mb osv osv..frustrerande som det är nu man kan se 2 filmer o den 3dje går inte igång..då måste man stänga ned appen o in igen o börja om från film 1..

Ja, jag kan hålla med där. Väldigt frustrerande...
Citera
2014-02-19, 20:20
Medlem
SysGhosts avatar
Hur länge får man stå i kö?
Har nu "stått i kö" i en ungefär tre månader, och ingen som helst respons.

...eller måste man uppfylla vissa villkor för att "bli kund" hos wifog? (Som jag inte upfyller)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in