2014-03-24, 17:36
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Oktor
Dum fråga kanske men är inte så insatt i det här: Är appen bara till för mobiler och surfplattor, eller kan man använda den om man surfar via en stationär dator också för att förenkla surfandet?

Bara för mobila enheter. Det finns inget motsvarande program för en pc.

Citat:
Och varför ser jag aldrig någon reklam? Hamnar hos Mcdonalds eller pensionsmyndigheten hemsida direkt och kan surfa 20mb, sen måste jag trycka play igen även fast det inte händer något. Tycker det verkar jäkligt omständigt.

Det är för att du klickar på filmen medan den spelas upp. Då kommer du till det företaget. Se till att inte klicka någonstans på filmytan. Vänta tills en film kört klart och klicka sen på den lilla "play-triangeln"

Citat:
Jo, en fråga till: Hur vet man när surfen är slut och det är dax för reklam? Är det när man sitter och väntar på att sidan ska ladda klart och man upptäcker att den aldrig gör det?
Hade ju varit bättre om det kommit upp någon popup-reklam så man fattat att surfen var slut.

Det är tyvärr lite olika med det där. Det beror på vilken internetläsare man använder och hur den är konfigurerad. Det är meningen att du ska länkas över till Wifogs reklamsida. Det sker dock inte alltid.
Citera
2014-03-24, 17:40
Medlem
Här så har jag 4,5mbit / 2mbit
Gjort tester med lite mellanrum.
Citera
2014-03-24, 17:52
Medlem
Maximuss avatar
Fick mitt kort idag men när jag ska ladda så får jag bara upp en ruta i appen där det står: Hoppsan! Titta klart på alla filmerna för att få max påfyllning!

Sen är det bara en gul ruta där det står Wifog.

Har testat på både Wifi och 3g.
Citera
2014-03-24, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maximus
Fick mitt kort idag men när jag ska ladda så får jag bara upp en ruta i appen där det står: Hoppsan! Titta klart på alla filmerna för att få max påfyllning!

Sen är det bara en gul ruta där det står Wifog.

Har testat på både Wifi och 3g.
Det får jag varje gång jag försöker använda appen.
Citera
2014-03-24, 18:49
Medlem
Vet någon om man kan använda dessa på mobila bredband?
Citera
2014-03-24, 19:06
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Vet någon om man kan använda dessa på mobila bredband?
ja
Citera
2014-03-24, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Equinoxe
Vad händer om man sätter simkortet i en dumphone som inte går att surfa med? Får man 120 min samtal och 200 sms utan reklam? Det verkar ju som reklamen bara kommer om man ska surfa.

From FAQ
http://wifog.com/telefoni/

Kan man ringa och sms:a gratis utan att titta på reklam?

Nej, du måste titta på reklam för att kunna använda prat och SMS.
Citera
2014-03-24, 21:45
Medlem
Tack för svaren bog11, det var precis som du skrev.
Min dator och internetläsare är inte det senaste direkt..
Tanken var att ge Wifog till farsgubben vars dator är köpt förra året. Var över med Wifog för en stund sedan, och det fungerade förvånansvärt bra faktiskt på hans dator!
Det mesta verkar nog hänga på att man ska ha en ny internetläsare installerad, då fungerar det finfint.
Citera
2014-03-24, 22:09
Medlem
Gojiberrys avatar
En fråga!

Vad är skillnaden mellan att välja bara surf eller surf, sms och telefoni?
Frånsett att det sista fungerar för telefon funderar jag på om det finns några negativa aspekter med det också? Typ mer reklam för att det är fler tjänster som ingår?

Det står visserligen på FAQ, men inte mer än att det är optimerat för surf...

Min fråga är väl egentligen, varför inte bara gardera sig med att ta ett som fungerar med telefoni sms och surf istället för bara surf?
Citera
2014-03-24, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gojiberry
En fråga!

Vad är skillnaden mellan att välja bara surf eller surf, sms och telefoni?
Frånsett att det sista fungerar för telefon funderar jag på om det finns några negativa aspekter med det också? Typ mer reklam för att det är fler tjänster som ingår?

Det står visserligen på FAQ, men inte mer än att det är optimerat för surf...

Min fråga är väl egentligen, varför inte bara gardera sig med att ta ett som fungerar med telefoni sms och surf istället för bara surf?

Ditt konto blir ett "surf" konto om du inte ringer med det

Följande från FAQ.
Det var längesen jag använde mitt gratissurf eller ringde/SMS:ade med Wifog – och nu fungerar det inte?

Om du inte ringt eller SMS:at med din smartphone-Wifog på 30 dagar, har ditt abonnemang troligtvis blivit ett gratis surfabonnemang eller inaktiverats. Vi skickar dock alltid mejl innan i god tid, så titta i din inbox. Du kan också mejla vår support på support@wifog.com eller ring så hjälper vi dig att komma igång igen.
Citera
2014-03-24, 22:25
Medlem
Gojiberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veckodag
Ditt konto blir ett "surf" konto om du inte ringer med det

Följande från FAQ.
Det var längesen jag använde mitt gratissurf eller ringde/SMS:ade med Wifog – och nu fungerar det inte?

Om du inte ringt eller SMS:at med din smartphone-Wifog på 30 dagar, har ditt abonnemang troligtvis blivit ett gratis surfabonnemang eller inaktiverats. Vi skickar dock alltid mejl innan i god tid, så titta i din inbox. Du kan också mejla vår support på support@wifog.com eller ring så hjälper vi dig att komma igång igen.

Tack för ditt svar! Hmm ok så egentligen spelar det ingen roll vad jag tar, det med telefoni och sms är inte sämre på att surfa än vanlig surf. Just nu har jag bara planer på att använda det på surfplattan men man vet ju aldrig framöver!
Citera
2014-03-27, 12:45
Medlem
kaktjuvens avatar
"Automatiskt insamlad information: När du använder tjänsterna samlar vi automatiskt in viss icke-personlig information som hjälper oss att förstå hur du använder våra tjänster, och vi kan automatiskt registrera information från din enhet genom att använda olika tekniska hjälpmedel, däribland så kallade webbsignaler. Denna så kallade automatiskt insamlade information kan inkludera din IP-adress eller andra adresser eller ID:n till din enhet, webbläsare och/eller enhetstyp, internetuppkoppling, webbsidor eller webbplatser som du besöker precis innan eller precis efter det att du använder tjänsterna, sidor eller annat innehåll som du besöker eller på annat sätt interagerar med i samband med att du använder tjänsterna samt de datum och tider som du besöker, loggar in på, eller använder tjänsterna. Vi kan också använda dessa tekniker för att samla in information om din användning av e-post, exempelvis om du öppnat, klickat på, eller vidarebefordrat ett meddelande. Sådan information kan samlas in från samtliga användare."

Intressant...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in