2015-06-12, 16:27
Bannlyst
Har haft Wifog över ett år nu har funkat helt okej även om det ibland gått en på nerverna.
Men nu börjar det spåra..

Det står jag ska kolla tre reklamklipp med får se 10-20 stycken varje gång, får se om 3/3 osv fast olika reklamklipp. Fattar inte varför jag snålar och inte bara köper ett kontantkort tror jag hade sluppit mycket stress då.
Citera
2015-06-12, 16:41
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Har haft Wifog över ett år nu har funkat helt okej även om det ibland gått en på nerverna.
Men nu börjar det spåra..

Det står jag ska kolla tre reklamklipp med får se 10-20 stycken varje gång, får se om 3/3 osv fast olika reklamklipp. Fattar inte varför jag snålar och inte bara köper ett kontantkort tror jag hade sluppit mycket stress då.

Har också kört med Wifog nu ca. 1 år och upplever strul väldigt ofta. Jag använder mest telefonkommunikationen och internet som backup, när mitt vanliga internet ligger ner. Jag tror det är själva appen i sig som är boven. Problemen löses för det mesta av att jag helt enkelt startat om telefonen.
Citera
2015-06-12, 20:43
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Funkar?

Funkar som om man flyttar sitt nr från o till vilket bolag som helst, skillnaden är att om Wifog lägger ned så riskerar du att förlora ditt nr, alternativt hamna hos nåt svindyrt bolag.

Nej, man riskerar inget alls, och man "hamnar" inte hos nåt annat svindyrt företag. Man porterar dit man vill, precis som alltid annars.

Varför tror du att Wifog utgör nån skillnad mot andra aktörer i det avseendet?
Vad har du för underlag till ditt uttalande?
Citera
2015-06-12, 20:45
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Har också kört med Wifog nu ca. 1 år och upplever strul väldigt ofta. Jag använder mest telefonkommunikationen och internet som backup, när mitt vanliga internet ligger ner. Jag tror det är själva appen i sig som är boven. Problemen löses för det mesta av att jag helt enkelt startat om telefonen.

Vi har sällan problem med att ladda, eftersom vi oftast laddar på med en stationär PC. Då slipper vi appen.
Citera
2015-06-12, 20:53
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImBurning
Någon som har flyttat sitt mobilnummer till Wifog? Hur funkar det?

Du loggar in på MINA SIDOR, klickar på länken NUMMERFLYTT och fyller i uppgifterna där. När flytten sen blir godkänd ser du ett datum för flytten på MINA SIDOR.

Du fortsätter att använda samma SIM-kort, men nu med ditt inflyttade nummer.

Faktiskt väldigt enkelt, när det väl fungerar.

Att flytta från Tele2 (Comviq) brukar aldrig gå i första försöket. Tele2 radera nämligen registrerade uppgifter systematiskt, så att det ska försvåra flykten från dem. Så med Tele2 gäller det att man först tar kontakt med dem och säger till dem att ordna så numret går att flytta. Övriga operatörer går det bra med. De håller inte på med såna fula tricks.
Citera
2015-06-12, 23:24
Medlem
Har haft Wifog ett tag nu på iPaden men har inte använt det på ett tag. Drar det fortfarande mycket batteri? Brukar alltid stänga av mobildata för att batteriet töms så fort.
Citera
2015-06-13, 13:42
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PretIdiotiem
Du loggar in på MINA SIDOR, klickar på länken NUMMERFLYTT och fyller i uppgifterna där. När flytten sen blir godkänd ser du ett datum för flytten på MINA SIDOR.

Du fortsätter att använda samma SIM-kort, men nu med ditt inflyttade nummer.

Faktiskt väldigt enkelt, när det väl fungerar.

Att flytta från Tele2 (Comviq) brukar aldrig gå i första försöket. Tele2 radera nämligen registrerade uppgifter systematiskt, så att det ska försvåra flykten från dem. Så med Tele2 gäller det att man först tar kontakt med dem och säger till dem att ordna så numret går att flytta. Övriga operatörer går det bra med. De håller inte på med såna fula tricks.

Det skickas inga papper från något av bolagen till ens hemadress?
Citera
2015-06-14, 09:41
Medlem
Rands avatar
Har efter ett långt uppehåll hoppat tillbaka till Wifog och ser till min förvåning att internet är strypt till 2gb i månaden!?

Det bästa med Wifog är alltså borta, möjligheten att inte behöva bry sig om hur mkt spotify/appar/filmer drar var helt klart det bästa. Överväger starkt att byta till en "vanlig" operatör.

Hur som helst, har någon en länk till påfyllning/reklamen som fungerar i webbläsaren på både luren och datorn? Tycker inte riktigt om appen som är seg och instabil.
Citera
2015-06-14, 12:15
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rand
Har efter ett långt uppehåll hoppat tillbaka till Wifog och ser till min förvåning att internet är strypt till 2gb i månaden!?

Det bästa med Wifog är alltså borta, möjligheten att inte behöva bry sig om hur mkt spotify/appar/filmer drar var helt klart det bästa. Överväger starkt att byta till en "vanlig" operatör.

Hur som helst, har någon en länk till påfyllning/reklamen som fungerar i webbläsaren på både luren och datorn? Tycker inte riktigt om appen som är seg och instabil.

Antingen

http://mobile-ads.wifog.com/app?msisdn=467xxxxxxxx

eller

http://portal.wifog.com/adverts?msisdn=467xxxxxxxx

Där xxxxxxxx är dina egna siffror i ditt wifognummer.
Citera
2015-06-14, 12:27
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det skickas inga papper från något av bolagen till ens hemadress?

Nej inga papper alls dyker upp.

Tele2 har ju inte ens koll på sin rutin för registrerade kunder.
Citera
2015-06-14, 17:42
Medlem
Strandslendans avatar
Appsläpp av det här slaget till WP är man inte bortskämd med, så det blir så mycket roligare när det en gång sker

En app till Windows Phone för Wifog:

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/wifog/b87cb18d-0b44-459a-a561-d88fa80205ae
Senast redigerad av Strandslendan 2015-06-14 kl. 17:44.
Citera
2015-06-15, 10:59
Medlem
servalacks avatar
Om man svarar "fel" enligt deras förmenande på enkätfrågorna, så måste man titta på reklam också!

Dessutom har de tagit bort kontrollen om man verkligen kan fylla på mer. Det får man aldrig reda på om man inte själv väljer att gå in och kolla på Mina sidor.

Och dessutom kan, efter genomgången reklam, klicka på t.ex. "Fyll på prat/sms" utan att man får nåt mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in