2014-03-23, 16:28
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Har de tagit bort telefonnummret så kanske de även är första steget att ta bort sig själva också, jag har anmält mig för et kort och har inte hört ett enda ord eller fått något kort.

Gratis är kanske gott men absolut inte bäst.
Det tar tid som faen innan man får sitt kort. Beställde för 1,5 månader sedan. Fick mail om att kortet var på väg först i torsdags. Antar att det ligger i lådan imorgon eller på tisdag.

Ska bli spännande att se hur det fungerar. Tycker det låter som en god idé.
Citera
2014-03-23, 17:25
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Jag åkte iväg och köpte startpaketet idag, men får inte det där att funka med wifog. Det står bara ogiltigt simkort.
Hm, även om det är kontantkortsmodem så är förmodligen operatörslåst. Dock borde det komma upp en ruta där du ombeds lägga in en upplåsningskod till modemet när du har wifog sim:et insatt.

Är modemet av märket huawei så går det att testa det en unlock-huawei request-tråd på gsm-forumet
http://forum.gsmhosting.com/vbb/f88/huawei-unlocking-codes-request-only-here-781410/
där man kan posta modemet imeinr och så få(gratis) en upplåsningskod. Modemets imei brukar vara påskrivet modemet( i en del fall inuti modemets sim-slot)En del tipsar om programmet dc-unlocker annars,men där kostar det några slantar att få upplåsningskoden om jag fattat det
rätt.
Senast redigerad av siljaeuropa94 2014-03-23 kl. 17:36.
Citera
2014-03-23, 17:38
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det tar tid som faen innan man får sitt kort. Beställde för 1,5 månader sedan. Fick mail om att kortet var på väg först i torsdags. Antar att det ligger i lådan imorgon eller på tisdag.

Jag fick också mejl om mitt kort i torsdags. Jag hoppas verkligen att vi får våra kort i veckan. Hoppas inte leveransen är flera månader också.
Citera
2014-03-23, 19:25
Medlem
sebnies avatar
Skrev: Du kan ha denna sida:
http://mobile-ads.wifog.com/app?msisdn=<ditt nummer, i internationellt format utan + eller 00>

som favorit i din webbrowser på din mobil, så kan du tanka när som helst oavsett när, om din telefon är för gammal för att köra appen.
Citera
2014-03-23, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy

Jo jag väntar också på kortet.
Citera
2014-03-24, 00:16
Medlem
Finns det ngt sätt man kan lura servern så man kan slippa titta på reklamen? Ofta som reklamfilmer ej går att ladda och det blir knas. Moraliskt fjant om att wifog erbjuder ngt gratis så d ska man inte luras med bla bla vill jag inte höra...
Citera
2014-03-24, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Hm, även om det är kontantkortsmodem så är förmodligen operatörslåst. Dock borde det komma upp en ruta där du ombeds lägga in en upplåsningskod till modemet när du har wifog sim:et insatt.

Är modemet av märket huawei så går det att testa det en unlock-huawei request-tråd på gsm-forumet
http://forum.gsmhosting.com/vbb/f88/huawei-unlocking-codes-request-only-here-781410/
där man kan posta modemet imeinr och så få(gratis) en upplåsningskod. Modemets imei brukar vara påskrivet modemet( i en del fall inuti modemets sim-slot)En del tipsar om programmet dc-unlocker annars,men där kostar det några slantar att få upplåsningskoden om jag fattat det
rätt.

Fick en upplåsningskod via det där forumet, men får inte det heller att funka.
Man lär ju vara tvungen att använda ett olåst modem. Får hoppas att det går att häva köpet, men det är nog tveksamt när förpackningen är öppnad.
Citera
2014-03-24, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-sux
Finns det ngt sätt man kan lura servern så man kan slippa titta på reklamen? Ofta som reklamfilmer ej går att ladda och det blir knas. Moraliskt fjant om att wifog erbjuder ngt gratis så d ska man inte luras med bla bla vill jag inte höra...

För mig funkar det bra att kolla på videon på datorn och sen surfa med min padda.
Försöka lura system så du aldrig ser reklam och få surfa gratis är en dålig idé

Om Wifog inte tjänar pengar kommer du inte få free surf i framtiden.

Kolla på datorn och sen surfa.
Citera
2014-03-24, 13:43
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Fick en upplåsningskod via det där forumet, men får inte det heller att funka.
Man lär ju vara tvungen att använda ett olåst modem. Får hoppas att det går att häva köpet, men det är nog tveksamt när förpackningen är öppnad.

Om koden du fick är samma som denna sidan genererar(för vissa gamla huawei-modeller-funkar inte på nyare)

http://www.mobilabredband.se/huawei-unlock-code-generator.php

så kan du testa att sitera den som gav dig koden på gsm-forumet och upplys om att det inte funkade.

Misstänker att en del på det forumet sitter på den nyare upplåsnings-algoritmen också.Tyvärr verkar den inte vara publicerad nånstans..

Annars vet jag tyvärr inte-kan ju kanske testa att fråga om de som sålde modemet tillhandahåller upplåsningskod om de inte vill häva köpet.
Citera
2014-03-24, 17:04
Medlem
Idag damp mitt kort ner.
Kan meddela att mitt Wifog funkar utmärkt med 79kr stickan som kjell&co säljer.
Behövs ej låsas upp osv.
Citera
2014-03-24, 17:26
Medlem
Dum fråga kanske men är inte så insatt i det här: Är appen bara till för mobiler och surfplattor, eller kan man använda den om man surfar via en stationär dator också för att förenkla surfandet?
Och varför ser jag aldrig någon reklam? Hamnar hos Mcdonalds eller pensionsmyndigheten hemsida direkt och kan surfa 20mb, sen måste jag trycka play igen även fast det inte händer något.
Tycker det verkar jäkligt omständigt..
Jo, en fråga till: Hur vet man när surfen är slut och det är dax för reklam? Är det när man sitter och väntar på att sidan ska ladda klart och man upptäcker att den aldrig gör det?
Hade ju varit bättre om det kommit upp någon popup-reklam så man fattat att surfen var slut.
Citera
2014-03-24, 17:29
Medlem
bog11s avatar
Idag har vi haft 0,80 Mbps upp och 0,10 Mbps ner. Inte särskilt imponerande.

Dessutom har det gått så sakta att det tydligen blir time out på nåt sätt, för reklamfilmerna. Vid ett tillfälle tvingades vi därför titta på NIO reklaminslag innan det dög som påfyllning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in