2014-02-25, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chidi-imobong
Någon som kan bekräfta om man kan traska till närmaste NetonNet butik och få ett gratis Wifog Simkort?

Jag kan bekräfta att du inte får något kort, jag var till dem i Veddesta Jakobsberg och frågade efter ett kort, de fanns men delades enbart ut vid köp av surfplatta.

Dock lite komiskt när jag var där, brandlarmet hade löst ut och en röst på både svenska och engelska uppmanade folket att utrymma lokalen, jag kände ingen lukt av brandrök såg inget heller, och personalen visste lika lite som jag.

Då jag ändå inget kort fick så gick jag ut tillsammans med de övriga, mötte brandkåren när jag körde därifrån.

Hur det var med brand har jag ingen aning om.
Citera
2014-02-25, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Har inte pallat läsa igenom hela tråden men är det någon som har kortet och kan ge en kort sammanfattning om hur det funkar? Låter för bra för att vara sant.

Gå till www.wifog.com där hittar du allt.
Citera
2014-02-25, 19:27
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykodelic
Nja, det tror jag inte stämmer.
Var en fråga om det på deras FB-sida och där var svaret att så länge du tittar på reklam så händer inget med abonnemanget, att ringa/sms:a är inget krav för att behålla den funktionen i sitt abonnemang. Däremot så om du inte tittar på reklam så kan de blocka samtal/sms och göra om ditt abonnemang till ett rent surfabonnemang.

Du har fel. Om du inte sms:ar eller ringer någon inom 30 dagar nergraderas SIM-kortet till endast surf. Detta gäller även om man inte ser på reklam.
Citera
2014-02-25, 19:31
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Har inte pallat läsa igenom hela tråden men är det någon som har kortet och kan ge en kort sammanfattning om hur det funkar? Låter för bra för att vara sant.

Leta själv, www.wifog.com

Där får du den bästa informationen, och hur det fungerar.

Men kan skriva lite kort men detta vet du säkert själv:

120 min och 200 sms får du varje månad, och du kan inte köpa fler. Betalsamtal och smsköp är automatiskt blockerade. För att tjänsten skall fungera krävs det att man kollar på 1-3 reklamer via en app eller via mobilens webbläsare då och då. Mer information får du leta själv.

WIFOG's faq: www.wifog.se/FAQ
Citera
2014-02-25, 19:49
Medlem
KiMp4s avatar
Jag har använt Wifog i ca 3 veckor och det funkar kanon Lite problem ibland när dom har strul med reklamportalen, men då får man iaf fri surf, så det är ju bara skönt :P

Reklamklippen trodde jag skulle vara jobbiga, men dom är jätte korta, går jätte snabbt att kolla på 3st som det är just nu ! Man kan även se hur många minuter man har kvar att ringa för och hur många sms man har kvar att skicka genom att logga in på "mina sidor" på www.wifog.com

TUMMEN UPP FÖR WIFOG !
Citera
2014-02-25, 20:03
Medlem
Går det att köra wifog på en gammal mobil utan webbläsare? (t.ex en 3310a) Och ändå ha fria samtal? Eller funkar det inte?
Citera
2014-02-25, 21:19
Medlem
KiMp4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikare
Går det att köra wifog på en gammal mobil utan webbläsare? (t.ex en 3310a) Och ändå ha fria samtal? Eller funkar det inte?

Då kan du samtala och smsa, du måste ha appen för att få surf.
Citera
2014-02-25, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiMp4
Då kan du samtala och smsa, du måste ha appen för att få surf.
Tack för svar!

Fan vad schysst om det funkar, då blir det ju ingen reklam heller. Har nämligen en äldre backup-mobil. Får testa på den.
Citera
2014-02-25, 21:47
Medlem
Citat:

Det står inget om det på deras webbsida vad jag kan se men när Wifog svarat på frågor på sin facebooksida har de svarat att man måste ha en telefon som man kan surfa med för att kunna använda Wifog överhuvudtaget + att de använder 3:s nät så en telefon som bara kör på 2G nätet lär inte fungera i vilket fall som helst.
Citera
2014-02-25, 21:48
Medlem
Citat:

Som redan har sagts så måste det vara en telefon med stöd för 3G, detta eftersom de använder 3s nät.
Citera
2014-02-25, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onlywe
Det står inget om det på deras webbsida vad jag kan se men när Wifog svarat på frågor på sin facebooksida har de svarat att man måste ha en telefon som man kan surfa med för att kunna använda Wifog överhuvudtaget + att de använder 3:s nät så en telefon som bara kör på 2G nätet lär inte fungera i vilket fall som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Som redan har sagts så måste det vara en telefon med stöd för 3G, detta eftersom de använder 3s nät.
Åh juste fan.. synd.
Citera
2014-02-26, 00:08
Medlem
KiMp4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
Högst troligt ja på den frågan.

En annan fråga, vet någon om man kan portera nummer till dem?

Man kan inte portera nr än, jag väntar på att man ska kunna göra det, dom säger att det är på gång när som helst nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in