2014-02-26, 00:10
Medlem
KiMp4s avatar
För övrigt kör jag Xperia GO mobil med Wifog.....

Det jag undrar är vad det kostar för andra att ringa Wifog? Typ telia, dom tar ju olika priser för olika operatörer... ?
Jag vet att dom flesta operatörerna har fria samtal idag, men ändå....
Citera
2014-02-26, 00:24
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiMp4
För övrigt kör jag Xperia GO mobil med Wifog.....

Det jag undrar är vad det kostar för andra att ringa Wifog? Typ telia, dom tar ju olika priser för olika operatörer... ?
Jag vet att dom flesta operatörerna har fria samtal idag, men ändå....

Det beror ju helt på vilken prisplan man har på telefonen man ringer från, mer än på Wifog.

Tele2, Tre och Telia har prisplaner där det kan kosta olika beroende o om man ringer till det egna nätet eller andras.
Citera
2014-02-26, 00:26
Medlem
KiMp4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Det beror ju helt på vilken prisplan man har på telefonen man ringer från, mer än på Wifog.

Tele2, Tre och Telia har prisplaner där det kan kosta olika beroende o om man ringer till det egna nätet eller andras.

Man får fråga operatören helt enkelt?
Citera
2014-02-26, 05:23
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Jag kan bekräfta att du inte får något kort, jag var till dem i Veddesta Jakobsberg och frågade efter ett kort, de fanns men delades enbart ut vid köp av surfplatta.

Dock lite komiskt när jag var där, brandlarmet hade löst ut och en röst på både svenska och engelska uppmanade folket att utrymma lokalen, jag kände ingen lukt av brandrök såg inget heller, och personalen visste lika lite som jag.

Då jag ändå inget kort fick så gick jag ut tillsammans med de övriga, mötte brandkåren när jag körde därifrån.

Hur det var med brand har jag ingen aning om.

Skumt, i Slagsta gick det att hämta ett kort
Citera
2014-02-26, 09:37
Medlem
Kasperskys avatar
Jag såg någon postade att om man inte kollade på reklam så skulle inte surf fungera, men att samtal och sms ska fungera. Det stämmer inte.

Du måste kolla på reklam om allt skall fungera, det gäller också sms och telefonin. Om du inte kollar på en lång period kommer tjänsten att inaktiveras!
Citera
2014-02-26, 09:39
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikare
Går det att köra wifog på en gammal mobil utan webbläsare? (t.ex en 3310a) Och ändå ha fria samtal? Eller funkar det inte?

För att samtal och sms skall fungera krävs det att man ser på reklam.

Citat:
Då kan du samtala och smsa, du måste ha appen för att få surf.

Fel. För att hela tjänsten skall fungera, sms/telefoni - m.m, så krävs det att man ser på reklam under en period.
Citera
2014-02-26, 09:39
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Man får fråga operatören helt enkelt?

Ja, du får kolla alla operatörers prislistor.
Citera
2014-02-26, 11:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SamsungGalaxy
Skumt, i Slagsta gick det att hämta ett kort

Ja nog verkar det skumt, tror inte att brandlarmet hade något samband.

Hur som helst jag har ställt mig i kö för ett kort, får se om och när det kommer.
Citera
2014-02-26, 15:47
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Då kan du samtala och smsa, du måste ha appen för att få surf.
Det här stämmer inte. Det går bra att surfa utan att ha appen.

Som jag beskrivit tidigare i tråden, kunde jag inte installera appen först eftersom den kräver iOS 6 medan jag hade iOS 5.1. Då omdirigerades man till wifogs hemsida när man startade webbläsaren, om man laddningen gått ut.

Men en webbläsare i luren bör alltså krävas, så vitt jag förstår.
Citera
2014-02-26, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrev
Det här stämmer inte. Det går bra att surfa utan att ha appen.

Som jag beskrivit tidigare i tråden, kunde jag inte installera appen först eftersom den kräver iOS 6 medan jag hade iOS 5.1. Då omdirigerades man till wifogs hemsida när man startade webbläsaren, om man laddningen gått ut.

Men en webbläsare i luren bör alltså krävas, så vitt jag förstår.

Det borde även gå att kolla på reklam på en annan enhet via http://mobile-ads.wifog.com/app?msisdn=nummer där man byter "nummer" mot sitt eget i formatet 4672xxxxxxx.
Citera
2014-02-26, 17:34
Medlem
Plocks avatar
Äh, skit. Man kan ju bara surfa sporadiskt under dagen. Surfen ligger nere ofta oavsett om man har 100mb innestående. Skit!
Citera
2014-02-26, 19:03
Medlem
StraightToHails avatar
Jag fick kortet igår.

Stoppar in det.

Får kontakt med WiFog 3G.

Sen händer exakt inget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto