2019-06-27, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airsalt
För övrigt, kan man inte beställa ett simkort med endast Wifog Zero? Går inte att bekräfta en sådan beställning, jag måste tydligen beställa ett simkort och välja något av alternativen som kostar pengar. Jag klarar mig utan annars, har ett Comviq-simkort, och kan använda mina intjänade poäng för att välja något från Comviq. Även om det krävs fler intjänade poäng.

SIM kortet är inte bundet/knuten till ett specifikt abonnemang. Du styr själv hur du vill ha det från din kontosida som tillhör SIM kortet.
Om du där anger Wifog Zero så kan du använda poäng att köpa TopUps (påfyllning) efter dina egna behov, för poäng. Du tar då också automatiskt del av bonuspoängen som automatiskt går in på ditt Zero abonnemang.
Inget av detta kostar penger, allt körs på dina intjänade poäng.

Var uppmärksam på att Zero abonnemang och Zero påfyllning av 300 poäng per månad är två helt olika funktioner, har inget med varandra att göra.
Citera
2019-06-27, 17:30
Medlem
Kan någon göra en recension på det hela? Hade uppskattas!
Citera
2019-06-27, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakkatb
Kan någon göra en recension på det hela? Hade uppskattas!

Jag har använt Wifog sedan början, snart sex år nu. Under den tiden har jag inte betalat en krona i mobilkostnader. Helnöjd!! Aldrig haft en tanke på att byta!

Wifog har et antal rätt så billiga alternativ, lite beroende på vilka behov man har. Om man t.ex inte orkar kolla reklam och samla poäng, så kan man köpa påfyllningar till hyfsade priser, typ samtalsminuter för 19,5 öre per minut, och SMS till 9,75 öre per stk. Också surf efter behov. Sen kan man kombinera detta med att betala med poäng i den mån man orkar / lyckas samla. Allt man köper är giltigt tills förbrukat, och inga prisändringar om man inte fyller på efter 30 dagar.

Betalabonnemangen, fem olika, är också till rätt så konkurrenskaftiga priser.

Nackdelen skulle vara att det går över Tres nätvärk. Vad jag vet är det lite så som så med Tres mobiltäckning. Själv har jag aldrig haft några problem.
Om man baserar sig på att helt och hållet finansiera det med poäng kan man nog uppleva att åka på lite frustrasion ibland, och man borde inte vara storförbrukare av samtal och surf. Då räcker inte poängen till.
Wifog har ett avtal med Comviq så man kan köpa Comviq paket för Wifog poäng.

Jag törs påstå att om man väljer Zero abonnemanget och köper påfyllningar så kan man knappast slippa billigare undan med någon annan operatör om man är moderat förbrukare, inom Sverige vill säga.
Citera
2019-06-28, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yalledingo
SIM kortet är inte bundet/knuten till ett specifikt abonnemang. Du styr själv hur du vill ha det från din kontosida som tillhör SIM kortet.
Om du där anger Wifog Zero så kan du använda poäng att köpa TopUps (påfyllning) efter dina egna behov, för poäng. Du tar då också automatiskt del av bonuspoängen som automatiskt går in på ditt Zero abonnemang.
Inget av detta kostar penger, allt körs på dina intjänade poäng.

Var uppmärksam på att Zero abonnemang och Zero påfyllning av 300 poäng per månad är två helt olika funktioner, har inget med varandra att göra.

Fast min tanke var att beställa ett Wifog simkort gratis, så att säga. Beställer jag exempelvis ett simkort på Comviqs hemsida, så skickar de ett gratis på posten. Vill jag beställa simkort hos Wifog, så måste jag tydligen beställa simkort plus ett abonnemang som kostar pengar. Kan tydligen inte bara beställa själva simkortet, och välja Wifog zero.
Citera
2019-06-28, 06:20
Medlem
Citat:
Fast min tanke var att beställa ett Wifog simkort gratis, så att säga. Beställer jag exempelvis ett simkort på Comviqs hemsida, så skickar de ett gratis på posten. Vill jag beställa simkort hos Wifog, så måste jag tydligen beställa simkort plus ett abonnemang som kostar pengar. Kan tydligen inte bara beställa själva simkortet, och välja Wifog zero.

Jag är lite osäker på vad du menar med " Vill jag beställa simkort hos Wifog, så måste jag tydligen beställa simkort plus ett abonnemang som kostar pengar", och jag vet heller inte vad du har redan har gjort, men ungefär så här går hela processen till, från början till slut. Skippa det du redan har gjort.

Du kan styra hela processen antingen från datorn eller smartphone. Om du använder dator, gå in på denna länken, https://app.wifog.com/bestall/
Om du använder telefon, installera Wifog appen från Google Play om du använder en Android telefon. iPhone har jag ingen kunskap om.

Skapa ett konto. När kontot är skapad, logga in och välj "Beställ SIM-kort" (överst på kontosidan). Klicka "Wifog Zero" överst till vänster under "Välj abonnemang" och fullfölj beställningen, (kostar kr.0,00). Kortet kommer i posten om några dagar.

Helt till vänster i fältet "TJÄNA POÄNG" på din kontosida är en knapp, "FRÅGOR". Klicka på den och svara på "PREFERENSFRÅGOR". Detta är nödvändigt för att skapa en profil för riktad reklam och enkäter. Dina svar är poängivande, så svara på så många som möjligt. Du kan nu börja titta på reklam och göra enkäter för att samla poäng, även om du inte har mottagit SIM kort än.

När du har mottagit SIM kortet, logga in på ditt konto, välj "SE ALLA ALTERNATIV" (ner till höger på sidan med grå skrift). Välj "ABONNEMANG" i grått fält upp på sidan. Klicka på "WIFOG ZERO", (glöm de övriga abonnemang för nu, detta kan ändras senare om man vill). Följ anvisningen för att aktivera abonnemanget Zero. Återgå till förra sidan och välj "TOP UP", (= påfyllning), välj paket efter behov. Här bestämmer du om du vill betala med poäng eller pengar, (myyycket billigare än Comviq paket).
När det är komplett, klicka "Översikt" överst på sidan, och du kommer tillbaks till din kontosida. Här vill du nu se din aktuella pott överst i vänstra fält.
Tag bort bocken i rutan för "Samla till Wifog Zero".
Du skall nu vara klar att börja använda ditt SIM kort enl. vad du har i potten.

Vad jag vet så skall SIM kortet aktiveras automatiskt när det sätts i luren, (det är snart seks år sedan jag gjorde det så här har jag inte så mycket att bidra med), men om det skulle skita sig så har du en chattfunktion på kontosidan så du kan få hjälp från supporten.
Beskrivningen utgår från att man använder dator. Vad jag vet så ska det vara så gott som identiskt om man använder appen i telefon.

GOOD LUCK!!
Citera
2019-06-28, 09:43
Medlem
Citat:
Jag är lite osäker på vad du menar med " Vill jag beställa simkort hos Wifog, så måste jag tydligen beställa simkort plus ett abonnemang som kostar pengar", och jag vet heller inte vad du har redan har gjort, men ungefär så här går hela processen till, från början till slut. Skippa det du redan har gjort.

Du kan styra hela processen antingen från datorn eller smartphone. Om du använder dator, gå in på denna länken, https://app.wifog.com/bestall/
Om du använder telefon, installera Wifog appen från Google Play om du använder en Android telefon. iPhone har jag ingen kunskap om.

Skapa ett konto. När kontot är skapad, logga in och välj "Beställ SIM-kort" (överst på kontosidan). Klicka "Wifog Zero" överst till vänster under "Välj abonnemang" och fullfölj beställningen, (kostar kr.0,00). Kortet kommer i posten om några dagar.

Helt till vänster i fältet "TJÄNA POÄNG" på din kontosida är en knapp, "FRÅGOR". Klicka på den och svara på "PREFERENSFRÅGOR". Detta är nödvändigt för att skapa en profil för riktad reklam och enkäter. Dina svar är poängivande, så svara på så många som möjligt. Du kan nu börja titta på reklam och göra enkäter för att samla poäng, även om du inte har mottagit SIM kort än.

När du har mottagit SIM kortet, logga in på ditt konto, välj "SE ALLA ALTERNATIV" (ner till höger på sidan med grå skrift). Välj "ABONNEMANG" i grått fält upp på sidan. Klicka på "WIFOG ZERO", (glöm de övriga abonnemang för nu, detta kan ändras senare om man vill). Följ anvisningen för att aktivera abonnemanget Zero. Återgå till förra sidan och välj "TOP UP", (= påfyllning), välj paket efter behov. Här bestämmer du om du vill betala med poäng eller pengar, (myyycket billigare än Comviq paket).
När det är komplett, klicka "Översikt" överst på sidan, och du kommer tillbaks till din kontosida. Här vill du nu se din aktuella pott överst i vänstra fält.
Tag bort bocken i rutan för "Samla till Wifog Zero".
Du skall nu vara klar att börja använda ditt SIM kort enl. vad du har i potten.

Vad jag vet så skall SIM kortet aktiveras automatiskt när det sätts i luren, (det är snart seks år sedan jag gjorde det så här har jag inte så mycket att bidra med), men om det skulle skita sig så har du en chattfunktion på kontosidan så du kan få hjälp från supporten.
Beskrivningen utgår från att man använder dator. Vad jag vet så ska det vara så gott som identiskt om man använder appen i telefon.

GOOD LUCK!!

Har svarat på preferensfrågor, sett reklamfilmer och svarat på enkäter. Så poängen har jag. De kan användas till mitt comviq-sim-kort om jag så önskar.

Men när jag försöker beställa sim-kort med Wifog zero, så kan jag fylla i personnummer och låta dem hämta uppgifterna automatiskt. Men sedan går det inte att trycka på sista knappen ”bekräfta beställning”. Den är inte valbar. Varken i appen eller i datorn. Väljer jag däremot exempelvis wifog small så kan jag även äntligen bekräfta beställningen. Det är det jag menar när jag säger att jag inte kan beställa sim-kort med wifog zero. Förstår du vad jag menar nu?
Senast redigerad av airsalt 2019-06-28 kl. 09:45.
Citera
2019-06-28, 11:34
Medlem
Citat:
Men när jag försöker beställa sim-kort med Wifog zero, så kan jag fylla i personnummer och låta dem hämta uppgifterna automatiskt. Men sedan går det inte att trycka på sista knappen ”bekräfta beställning”. Den är inte valbar. Varken i appen eller i datorn. Väljer jag däremot exempelvis wifog small så kan jag även äntligen bekräfta beställningen. Det är det jag menar när jag säger att jag inte kan beställa sim-kort med wifog zero. Förstår du vad jag menar nu?

Ok, nu förstår jag...! Det här vet jag inte vad det beror på, och kan heller inte testa på mitt eget konto då jag redan har SIM-kort.

Vad jag skulle göra i den situation är att skicka en förfrågan till Wifog Supporten på chatten, chattknappen är i nedra högra hörnan på din kontosida. Förklara som du gjorde här.
Det kan ta ett par tre dagar efter helgen innan innan dom svarar, men svar får du. Dom har nog rätt så mycket att göra just nu med omläggningen till nya reklamsystemet.
Citera
2019-06-28, 12:11
Medlem
Citat:
Men sedan går det inte att trycka på sista knappen ”bekräfta beställning”. Den är inte valbar. Varken i appen eller i datorn.

Har du försökt den här vägen? https://app.wifog.com/bestall/ Välj Wifog Zero och slutför beställningen.
Citera
2019-06-28, 14:18
Medlem
Citat:
Har du försökt den här vägen? https://app.wifog.com/bestall/ Välj Wifog Zero och slutför beställningen.
———==
Glöm ej kryssa för ˚ Jag accepterar Wifog AB's servicevillkor, sekretesspolicy och återbetalningspolicy˚
Citera
2019-06-28, 16:08
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av kistaman
———==
Glöm ej kryssa för ˚ Jag accepterar Wifog AB's servicevillkor, sekretesspolicy och återbetalningspolicy˚

Har försökt den vägen, ja. Och fyllt i/kryssat i allt som man ska göra. Kan ändå inte slutföra beställningen om jag väljer Wifog Zero. Kontaktade kundtjänst via appen igår, och väntar fortfarande på svar. Står bara att "Johan" var aktiv för två dagar sedan, och är tillbaka på måndag. Så det är inte direkt någon snabb kundtjänst. Det var därför som jag frågade här. Tack för tipsen, även om de inte hjälpte mig just nu.

Ser ut som om jag skippar Wifogs simkort för tillfället, och fyller på mitt Comviq-simkort istället. Även om det kräver mer poäng.
Citera
2019-06-28, 20:38
Medlem
Citat:
Ser ut som om jag skippar Wifogs simkort för tillfället, och fyller på mitt Comviq-simkort istället. Även om det kräver mer poäng.
Synd till förbannelse det där! Du kommer att få svar från supporten! Dom reducerade personalen för en tid sedan. Johan, (en rätt så stabil kille), är vad jag vet ensam där nu. Samtidigt introducerade dom ett nytt reklamsystem med högar av problem och buggar i appen, så han är inte göralös nu för tiden. Jag gissar han kommer att testa ditt konto för att hitta orsaken.
Du kommer att få SIM-kort, "one way or another"! Meddela gärna, jag är nyfiken på resultatet...
Citera
2019-06-29, 11:25
Medlem
går det inte dela poäng nu för tiden till andra,,?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in