Citat:
Ursprungligen postat av
airsalt
Fast min tanke var att beställa ett Wifog simkort gratis, så att säga. Beställer jag exempelvis ett simkort på Comviqs hemsida, så skickar de ett gratis på posten. Vill jag beställa simkort hos Wifog, så måste jag tydligen beställa simkort plus ett abonnemang som kostar pengar. Kan tydligen inte bara beställa själva simkortet, och välja Wifog zero.
Jag är lite osäker på vad du menar med " Vill jag beställa simkort hos Wifog, så måste jag tydligen beställa simkort plus ett abonnemang som kostar pengar", och jag vet heller inte vad du har redan har gjort, men ungefär så här går hela processen till, från början till slut. Skippa det du redan har gjort.
Du kan styra hela processen antingen från datorn eller smartphone. Om du använder dator, gå in på denna länken,
https://app.wifog.com/bestall/
Om du använder telefon, installera Wifog appen från Google Play om du använder en Android telefon. iPhone har jag ingen kunskap om.
Skapa ett konto. När kontot är skapad, logga in och välj "Beställ SIM-kort" (överst på kontosidan). Klicka "Wifog Zero" överst till vänster under "Välj abonnemang" och fullfölj beställningen, (kostar kr.0,00). Kortet kommer i posten om några dagar.
Helt till vänster i fältet "TJÄNA POÄNG" på din kontosida är en knapp, "FRÅGOR". Klicka på den och svara på "PREFERENSFRÅGOR". Detta är nödvändigt för att skapa en profil för riktad reklam och enkäter. Dina svar är poängivande, så svara på så många som möjligt. Du kan nu börja titta på reklam och göra enkäter för att samla poäng, även om du inte har mottagit SIM kort än.
När du har mottagit SIM kortet, logga in på ditt konto, välj "SE ALLA ALTERNATIV" (ner till höger på sidan med grå skrift). Välj "ABONNEMANG" i grått fält upp på sidan. Klicka på "WIFOG ZERO", (glöm de övriga abonnemang för nu, detta kan ändras senare om man vill). Följ anvisningen för att aktivera abonnemanget Zero. Återgå till förra sidan och välj "TOP UP", (= påfyllning), välj paket efter behov. Här bestämmer du om du vill betala med poäng eller pengar, (myyycket billigare än Comviq paket).
När det är komplett, klicka "Översikt" överst på sidan, och du kommer tillbaks till din kontosida. Här vill du nu se din aktuella pott överst i vänstra fält.
Tag bort bocken i rutan för "Samla till Wifog Zero".
Du skall nu vara klar att börja använda ditt SIM kort enl. vad du har i potten.
Vad jag vet så skall SIM kortet aktiveras automatiskt när det sätts i luren, (det är snart seks år sedan jag gjorde det så här har jag inte så mycket att bidra med), men om det skulle skita sig så har du en chattfunktion på kontosidan så du kan få hjälp från supporten.
Beskrivningen utgår från att man använder dator. Vad jag vet så ska det vara så gott som identiskt om man använder appen i telefon.
GOOD LUCK!!