2019-06-12, 16:09
Medlem
Cloecuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yalledingo
Om du kommuniserar med Supporten via chatten från din kontosida, kan det ta ett par dygn innan du får svar. Wifog är rätt så överbelastad just nu för tiden i förbindelse med omläggningen och testen av nya reklamsystemet, men svar kommer du att få.
Det som är, lite beroende av ditt användarmönster, så har Wifog rätt så billiga alternativ, så det är lite surt att byta operatör när sånt som det här händer. Innan du eventuellt "är tvungen" att avsluta med Wifog, skicka mig ett meddelande så skall du få ett tips (helt inom regelverket) om den saken.
Har nu fått ett till svar där dom påpekar att dom aldrig gör fel. Direktciterar:

Hej igen,

Jag fick precis svar från vår leverantör och löd som följande:

"Vad jag kan se har det dragits stora datamängder på abonnemanget från ca 22:30 8/6 - 11:18 9/6.
Kollade på våra servrar som sköter costcontrol och det rapporterade ca 14 GB på den ena och 13 GB på den andra."

Kan du t.ex. ha haft datadelning på till en annan enhet? I och med detta svaret så verkar det som att surfen faktiskt använts. Värt att påpeka är att vi aldrig haft något fall där surf angetts som förbrukat felaktigt.

Jag har aldrig använt min telefon som hotspot och dessutom så var enheten avslagen under lejonparten av tidsrymden så den möjligheten är totalt omöjlig. Det är uppenbart (Från min sida) att felet ligger hos WIFOG eller deras leverantörer, så det lutar tyvärr åt att jag kommer att säga upp WIFOG som abonnemang. Får se dock om dom ger ett tillfredsställande svar på min senaste replik.
Citera
2019-06-14, 17:33
Medlem
salxars avatar
Har appen ballat ur helt nu? Får gång på gång upp "Vi värdesätter din integritet" och måste sen godkänna att de får spionera, jag menar rikta reklamer mot mig.

Fattar inte. Varenda uppdatering nu för tiden tycks något skita sig. Vad är det som är så jävla svårt Wifog?
Citera
2019-06-16, 13:20
Medlem
Cloecuds avatar
Nu har jag fått nog! Har fått NOLL gehör från WIFOG:s kundtjänst angående min nollställda surfpott. Jag har skickat in klara bevis för att jag inte har använt upp den men dom skyller bara ifrån sig! Dom har i praktiken stulit från mig eftersom jag är betalande prenumerant, så mitt förtroende för bolaget är nu helt borta! Det blir inte en endaste spänn till från mig, varken genom betalning eller genom enkät/reklamtittande!

Ajöss WIFOG!!
Citera
2019-06-18, 09:01
Medlem
bad gateway ,när loggar in,,vad är det nu då ? KK ? edit funkar nu
Citera
2019-06-18, 10:01
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
bad gateway ,när loggar in,,vad är det nu då ? KK ? edit funkar nu

Tillfälligt fel. Det fungerar nu igen.
Citera
2019-06-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Har appen ballat ur helt nu? Får gång på gång upp "Vi värdesätter din integritet" och måste sen godkänna att de får spionera, jag menar rikta reklamer mot mig.

Fattar inte. Varenda uppdatering nu för tiden tycks något skita sig. Vad är det som är så jävla svårt Wifog?
Samma här. Dessutom har man börjat med helskärms reklamfilmer som inte ger poäng som tvingar användaren att klicka två gånger för att få tillbaka användarskärmen och fortsätta jaga poänggivande reklam. Händer bara på telefonen. Om bara de som betalar för blockeringsreklamen visste vilka svordomar deras poänghindrande reklam framkallar skulle de nog avstå från att reta upp wifogs kunder.

En annan sak: om man bara är intresserad av minuter samtal, behöver man bry sig om att samla till wifog zero varje månad. Kan man inte bara samla poäng och sedan köpa samtalsminuter?
Citera
2019-06-18, 21:50
Medlem
salxars avatar
Lyckades få in 172 poäng igår och 230 poäng idag. Båda gångerna körde jag tidigt på morgonen, innan 06:00. Fan Wifog, har ni börjat skärpa er trots allt?
Citera
2019-06-20, 14:45
Medlem
flyter på hyffsat idag 360 p,,hittills,,
Citera
2019-06-20, 15:53
Medlem
Citat:
flyter på hyffsat idag 360 p,,hittills,,
edit 585 p
Citera
2019-06-20, 18:00
Medlem
Citat:
edit 585 p
edit igen 705 poäng,,,börjar bli jobbigt
Citera
2019-06-21, 16:07
Medlem
salxars avatar
Idag får man lite reklam trots allt! Är väl uppe i hela 40 poäng just nu utan att skräpet gett upp än.
Citera
2019-06-26, 17:51
Medlem
Ser att andra har klagat på enkäterna. För det mesta orkar jag inte med dem, just för att jag sällan tillhör målgruppen. Men det får man reda på när man redan har slösat bort en bra stund. Men idag fick jag en enkät som skulle vara i 5 minuter, och man skulle få 300 poäng. Inte så farligt, tänkte jag. Om jag inte tillhörde målgruppen, så skulle det inte vara så mycket bortkastad tid. Det enda som jag reagerade på, det var att urvalsfrågorna (eller frågorna innan enkäten) saknade relevans för enkäten. Minns bara att jag svarade på frågade om vilka drycker som jag hade köpt den senaste tiden. Enkäten handlade om digitala vårdtjänster, så dryckerna var inte riktigt relevanta. Men på något vis kvalificerade jag mig för den enkäten och fick mina poäng. Min enda avklarade enkät hittills.

För övrigt, kan man inte beställa ett simkort med endast Wifog Zero? Går inte att bekräfta en sådan beställning, jag måste tydligen beställa ett simkort och välja något av alternativen som kostar pengar. Jag klarar mig utan annars, har ett Comviq-simkort, och kan använda mina intjänade poäng för att välja något från Comviq. Även om det krävs fler intjänade poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in