Citat:
Ursprungligen postat av
gudrs
Hoppsan!
Har du några mer funderingar om de olika Wifog-abonnemangen, utan reklamklickande, så kanske jag kan hjälpa dig.
Nej min orginella frågeställning är egentligen fortfarande den samma. Vi snackar ju småpengar i skillnad för en vuxen person, så varför använda wifog som måste ha objektivt sämre täckning än t.ex. Fello som idag ägs fullt av telia och använder deras nät, och som till och med har kundtjänst på telefon till skillnad från alla andra konkurrenter? Fortfarande bara 99kr/mån. Närmst kommer nog comviq, men med sämre täckning och typ 145/mån för att ha telefonkundtjänst.
Fördelen som jag kan tänka mig och som du nämner är att man kan ha ett väldigt billigt abonnemang i princip bara för att ta emot samtal för 30kr per månad. Men även i det fallet så borde det väl ändå i slutändan inte vara billigare än att ha ett kontantkort som man knappast ringer från?
Som jag ser det så finns det egentligen bara en situation, och det är i så fall med wifogs 30kr abb. Om du vill ha ett permanent nummer, där du alltid kan nås men nästan aldrig ringer på. Och det det kan 6+ mån mellan användning eller liknande så har du ett nummer som ligger på 30kr som aldrig försvinner och man inte behöver komma ihåg och fylla på. Jag kan inte riktigt tänka mig den användningen men det är ändå en sak som kanske inte blir direkt billigare än ett refill men
tryggare. Det finns
alltid och kan inte försvinna oavsett anledning.
Jag vet gamla som har en extra knapptelefon med refillkort som är deras "ut och gå telefon" som säkerhet om de trillar osv. Dör de inte vill ha en smarttelefon i det tillfället med svårt touchinterface, batteri som kan ta slut, kyla som påverkar vissa märken extremt och hundra andra saker som går sönder när de vill. Och då har de en knapplur som är enkel och pålitlig att ringa efter hjälp på.
Utöver dem, nej då vet jag inte riktigt vem som tycker tiorna är värt att köra wifog över t.ex. fello