2015-03-31, 16:39
Medlem
80talistens avatar
Nu skickas mitt wifog-kort... Jag la mig i kön 8:e februari, så sådär superlänge behövde jag inte vänta. Hur ska man nu veta att rätt sorts simkort skickas? Jag har microsim...
Citera
2015-03-31, 17:13
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80talisten
Hur ska man nu veta att rätt sorts simkort skickas? Jag har microsim...
Det är 3in1 med brytperforering: nano, mikro, mini-SIM. Du bryter varsamt loss den storlek du ska ha, helt enkelt.
Citera
2015-03-31, 17:14
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Nu skickas mitt wifog-kort... Jag la mig i kön 8:e februari, så sådär superlänge behövde jag inte vänta. Hur ska man nu veta att rätt sorts simkort skickas? Jag har microsim...

Numera levereras SIM-korten med möjlighet att bryta ut alla standardstorlekar, däremot inte alltid säker Apples specialformat.
Citera
2015-03-31, 17:18
Medlem
80talistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie
Numera levereras SIM-korten med möjlighet att bryta ut alla standardstorlekar, däremot inte alltid säker Apples specialformat.
Men iPhone 4 har väl microsim? Hade tänkt använda den som ett 3Gmodem med wifog-Kortet till min Chromebook.
Senast redigerad av 80talisten 2015-03-31 kl. 17:22.
Citera
2015-03-31, 17:19
Medlem
80talistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Det är 3in1 med brytperforering: nano, mikro, mini-SIM. Du bryter varsamt loss den storlek du ska ha, helt enkelt.
Ok. Tack då vet jag.
Citera
2015-03-31, 18:35
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Men iPhone 4 har väl microsim? Hade tänkt använda den som ett 3Gmodem med wifog-Kortet till min Chromebook.

Jo, de äldre iPhone-modellerna följde standard. Men Apple kunde inte hålla sig, utan var tvungna att kladda tilll det sen.
Citera
2015-03-31, 19:34
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servalack
Går utmärkt. Vi har sen start bara fyllt på genom datorer, utan Wifog-kort ens inkopplat, och helt utan wifi. Det är väldigt bekvämt att fylla på så.
Precis. Den som inte lyckas fylla på genom att browsa http://mobile-ads.wifog.com/app?msisdn=46720xxxxxx från valfri dator/whatever har har nog missat att stänga av sin adblocker för dessa sidor.
Citera
2015-04-01, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jblund
Går jöö inte, man måste vara uppkopplad på Wifogs = Tres nät för att alls kunna fylla på.

Så du kör via MobilData OM du lyckas fylla på, men du tror du kör på nåns WiFi.

Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
jblund: Han menar Wifog plus.
Det går utmärkt att fylla på Wifog plus från en "obehörig" enhet.
Men man kan inte göra detta från appen, det är spärrat så man inte kommer åt utanför wifogs nät.

Men du kan logga in på http://www.wifog.com med ditt personliga konto och välja "Köp Wifog plus".

Folk har redan svarat på det ser jag..., men jag tar och svarar också för säkerhets skull.
Jodå, det är bara att gå in på
http://mobile-ads.wifog.com/app?msisdn=46xxxxxxxxx (där du byter x-ena mot ditt Wifog-nummer UTAN första nollan!) och fylla på din telefons gratis prat och SMS från vilken dator som helst!
Adblocker har jag ingen aning om utifall det stoppar det hela, det har fungerat från samtliga datorer jag prövat det på. DOCK med invändningen att det tydligen är kinkigt med vilken webläsare du använder, och hur pass nyligen uppdaterad den är. IE brukar inte funka, Crome har alltid funkat. Firefox funkade inte den enda gången jag testade det med Firefox. Opera funkade gången jag provade det Opera... Det finns mer info i tråden om det om du orkar leta...
Senast redigerad av Gissa vem 2015-04-01 kl. 03:55.
Citera
2015-04-01, 08:58
Medlem
ImBurnings avatar
Jag hade ett problem i Chrome förut med att ladda via mobile-ads.wifog.com/app?msisdn=46720xxxxxx. Det visade att tillägget AdBlock i Chrome blockerade mobile-ads.wifog.com och efter det att jag tagit bort blockering av domänen, så funkar det igen.
Citera
2015-04-01, 14:27
Medlem
Enydrions avatar
Är det någon som vet hur man får bort det där plingplonget som wifog gör innan två timmar tagit slut?
(bortsett från att stänga av ljudet helt på mobilen )
Citera
2015-04-01, 15:00
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Är det någon som vet hur man får bort det där plingplonget som wifog gör innan två timmar tagit slut?
(bortsett från att stänga av ljudet helt på mobilen )

Inställningar - program - WiFog - bocka ur rutan för notiser
Citera
2015-04-01, 15:15
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamsungGalaxy
Inställningar - program - WiFog - bocka ur rutan för notiser

Tack! Gjort nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera