Citat:
Ursprungligen postat av
qrizze
Fick hem det idag. Efter aktivering fick jag sätta ipaden i flygplansläge en stund innan det blev aktiverat. Annars så kom och gick 3G. Men det är normalt vid nyaktivering...
Fick inte igång reklamen först... Så avbröt och fick 25 MB. Efter att ha loggat ut och in i appen så kunde jag se ny reklam det var samma reklamfilm två gånger á 15 sekunder. Sedan så fick jag 100 MB.
Märks att nätet är ganska ner prioriterat. Kanske inte den snabbaste hastigheten men duger gott och väl för surf. Jag återkommer senare med en länge rapport. Nu har jag ägt detta i 10 minuter.
Har nu testat några dagar. Först blev jag glad, sen besviken för att slutligen bli glad igen! Det dåliga var att Wifog kopplade ner närsom/hastigheten ströps till 0, speciellt i fredags. Hastigheten överlag var inget vidare. På lördagen blev uppkopplingen stabilare och bättre fart på hastigheten.
Det tråkigaste av allt är att uppkopplingen måste försvinna helt när en ny reklamfilm hämtas. Alla pågående nätströmmar avbryts. Hade varit mycket bättre om hastigheten reducerades tillfälligt för att återgå till normalt efter reklamvisningen.