2014-12-17, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Tack. Precis det jag ville veta!

Funkar internetdelning bra? Så man kan dela med datorn? Har märkt att Wifog funkar patetiskt dåligt när jag delar med datorn.

Är det någon annan som märkt det? Att internetdelning till datorn med Wifog funkar skitdåligt? Misstänker att det kan vara mobilen, men...

Det ska inte vara några större problem, men visst kommer det gå lite långsammare, exakt hur mycket långsammare kan jag inte hitta någon info om.. men kan tänka mig att det går ner till en 3-400 kbit/s.

Vad gäller wifog låste jag upp en gammal telia dongel och stoppade in wifog kortet i den istället (kommer dock göra mig av med wifog inom det närmaste) och det funkar bra. Dock tar surfen slut mer eller mindre så fort reklamen är slut om jag delar från datorn till mobilen efter dom 4 gigen :/
Citera
2014-12-17, 08:31
Medlem
Utvecklingen med Wifog är som med våra dagstidningarna
från början var det bara nyheter och ingen reklam
sedan blev det bara reklam och knappast några nyheter.
Till slut tröttnar läsarna och säger upp abonnemanget
och då måste tidningarna kompensera med ännu mer reklam.
En trist utveckling hos både tidningarna och Wifog.
Citera
2014-12-17, 11:35
Avslutad
Någon mer som har problem? Bekräfta påfyllning snurrar bara runt och inget händer.
Citera
2014-12-17, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Någon mer som har problem? Bekräfta påfyllning snurrar bara runt och inget händer.
Fungerar här. Tankade på 100MB bara för att testa. Använder ju inte surfet...
B!
Citera
2014-12-17, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Ja, det är lite halvsegt faktiskt. Säkert bara något tillfälligt.
Citera
2014-12-17, 15:02
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjat
Nä, inte enligt MB-räknaren i nallen, o vad som visas på Wifogs sida.

Båda visar samma MB-förbrukning.

Mobilens räknare har ju inget alls att göra med hur Wifog räknar förbrukningen av data när du fyller på genom att titta på reklam.

Om det vore så att Wifog räknade in förbrukning vid deras reklam, så skulle det ju inte gå att fylla på om man har 0 MB kvar.
Citera
2014-12-17, 15:05
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Alltele har exakt samma deal.
http://alltele.se/bestall-mobiltelefoni/surfa
Vilken av de båda som är bäst vet jag inte.

Hur mycket är 1 mb/s ungefär?

Universal är uppköpta av Alltele, därav likheterna.
Citera
2014-12-17, 15:08
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Nästa steg är väl att Wifog inför någon slags symbolisk månadsavgift där man genom en mindre kontantinsats slipper att se all reklam.

Det är väldigt osannolikt. Hela deras idé är ju att inte ha nåt debiteringssystem alls. Det ska inte finnas räkningar och betalningssystem alls, gentemot kund.
Citera
2014-12-17, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Det är väldigt osannolikt. Hela deras idé är ju att inte ha nåt debiteringssystem alls. Det ska inte finnas räkningar och betalningssystem alls, gentemot kund.

Ibland är idé och verklighet oförenliga
hur gärna man än vill tro på idén.
Och om idén inte stämmer så är det
alltid verkligheten som inte stämmer.
Citera
2014-12-17, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Mobilens räknare har ju inget alls att göra med hur Wifog räknar förbrukningen av data när du fyller på genom att titta på reklam.

Om det vore så att Wifog räknade in förbrukning vid deras reklam, så skulle det ju inte gå att fylla på om man har 0 MB kvar.

Men så är det nu.
Nallen räknar ju med reklamen vid surf, och den överensstämmer med men hur mycket surf som jag förbrukat hos Wifog.

Hur dom kommer att räkna efter 4GB vet inte jag?
Citera
2014-12-17, 15:57
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjat
Men så är det nu.
Nallen räknar ju med reklamen vid surf, och den överensstämmer med men hur mycket surf som jag förbrukat hos Wifog.

Hur förklarar du då att man kan titta på reklam varje gång man har 0MB kvar? Det borde inte fungera, enligt din teori.
Citera
2014-12-17, 16:00
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ibland är idé och verklighet oförenliga
hur gärna man än vill tro på idén.
Och om idén inte stämmer så är det
alltid verkligheten som inte stämmer.

Ja och verkligheten i detta fall visar oss tydligt att de inte har nåt betalningssystem. Du kan ju filosofera om vad du tror kommer att hända, precis hur mycket du vill, men det har ju inte mycket med verkligheten att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in