2014-12-17, 16:08
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjat
Men så är det nu.
Nallen räknar ju med reklamen vid surf, och den överensstämmer med men hur mycket surf som jag förbrukat hos Wifog.

Hur dom kommer att räkna efter 4GB vet inte jag?
Jag tror att de struntar i mätaren efter 4 gig helt enkelt. Det går såklart att fylla på ändå, men om du använt 4.2 gig eller 5.9 gig när du måste kolla på reklam efter varannan minut är nog inte så relevant.
Citera
2014-12-17, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Hur förklarar du då att man kan titta på reklam varje gång man har 0MB kvar? Det borde inte fungera, enligt din teori.

Som det är nu, så påbörjar man sina nya 100MB med att titta på reklamen.
Efter det, så får man surfa för det som är över, 100MB - reklamens ?MG.

Eller har dom hackat min nalle?
Citera
2014-12-17, 16:15
Medlem
AntonSs avatar
Citat:

100 MB får man EFTER man bekräftat att man sett reklamen.

Tror du verkligen att Wifog har hackat din mobil????? Det tror inte jag.
Citera
2014-12-17, 16:16
Medlem
salxars avatar
Citat:

Det är lite svårt att förstå vad du menar. Du får surfa för dina 100 mb på 2 timmar. Använder du 20 mb av dessa dras bara 20 mb på mätaren. Lyckas du bränna upp alla 4 gig får du bara 15 mb varje gång du tankar.
Citera
2014-12-17, 16:41
Medlem
Citat:

Den surf i reklamen ingår inte i förbrukad. Står noll innan om tom och efter 100%
Rykte går alltid, någon tror och efteråt vet alla att det är så men de har skrivit att reklamen ej är i förbrukad mängd
Citera
2014-12-17, 17:41
Medlem
atjautigss avatar
Citat:

Nej, så är det inte. Du tilldelas 20MB under tiden du tittar på reklam. När du sen bekräftat efter reklamen sätts Wifogs räknare på 100MB.

Citat:

Mycket underlig slutsats du drar, för det var väl ingen allvarligt menad fråga?
Citera
2014-12-17, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Den surf i reklamen ingår inte i förbrukad. Står noll innan om tom och efter 100%
Rykte går alltid, någon tror och efteråt vet alla att det är så men de har skrivit att reklamen ej är i förbrukad mängd

Ok.

Tycker att du skall nollställa din nalleräknare den 1/1, o synka (titta) på den (interna) nalleräknaren
o jämföra mängden data som du förbrukar enligt Wifogs mätare (jag har gjort det).

Med din logik skulle Wifogs mätare visa mindre använd mängd data än vad din nalle gör,
men det gör det inte för mig, båda visar lika mycket använd data, eller är nallen hackad

Eller menar du att man får förbruka 4GB + datamängden för reklamen, innan 15MB spärren slår in?
Citera
2014-12-17, 18:20
Medlem
Citat:
Ok.

Tycker att du skall nollställa din nalleräknare den 1/1, o synka (titta) på den (interna) nalleräknaren
o jämföra mängden data som du förbrukar enligt Wifogs mätare (jag har gjort det).

Med din logik skulle Wifogs mätare visa mindre använd mängd data än vad din nalle gör,
men det gör det inte för mig, båda visar lika mycket använd data, eller är nallen hackad

Eller menar du att man får förbruka 4GB + datamängden för reklamen, innan 15MB spärren slår in?
Jag misstänker att du får "skylla dig själv". Tanka, använd 100MB, tanka, använd 100MB...
Du får alltid se reklamen, och bränner inte någon av den begränsade trafiken på att tanka hem reklamen. Men det är svårt att verifiera, eftersom jag som sagt inte använder surfet.
B!
Citera
2014-12-18, 20:21
Medlem
Som jag fattat av wifog räknas inte surfen till reklam in i förbrukad.
Att mobilen visar surf för den betyder inte tvärtom
Tänker att de står för den surfen
Citera
2014-12-19, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Som jag fattat av wifog räknas inte surfen till reklam in i förbrukad.
Att mobilen visar surf för den betyder inte tvärtom
Tänker att de står för den surfen

Tyvärr så ingår nog Wifogs:s påtvingade reklamsnuttar i din tilldelade surfkvot.
Citera
2014-12-19, 23:02
Medlem
Fruktansvärt jobbigt att knappa in den där verifieringskoden hela tiden efter att 4 gig är förbrukat.
Citera
2014-12-19, 23:14
Medlem
KiMp4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Tyvärr så ingår nog Wifogs:s påtvingade reklamsnuttar i din tilldelade surfkvot.

För om du laddar på mer surf innan surfen tagit slut upplever jag iaf att det går snabbare och lättare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in