2014-12-16, 18:52
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastiboy
Sptifys bästa kvalitet streamar i 320Kbit/s.

Filmer om jag inte har helt fel för mig kan ligga på allt mellan 400-1000 Kbit/s typ beroende på kvalitet osv.
Tack. Precis det jag ville veta!

Funkar internetdelning bra? Så man kan dela med datorn? Har märkt att Wifog funkar patetiskt dåligt när jag delar med datorn.

Är det någon annan som märkt det? Att internetdelning till datorn med Wifog funkar skitdåligt? Misstänker att det kan vara mobilen, men...
Citera
2014-12-16, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Wifog har valt att införa en mjuk gräns på 4GB, efter det att man nått datataket blir man tilldelad 15MB och 2 timmar istället för normala 100MB/2timmar vid varje påfyllning. Detta innebär ju i princip att räkneverket aldrig nollställs och att man efter att ha uppnått 4Gb kommer att få "tanka" reklam i tid och otid för all evighet om inget annat anges. Frågan är om Wifogs affärsidé kommer att överleva nästa år när allt fler verkar tröttna på deras nya upplägg och hitta andra bättre alternativ. Nästa steg är väl att Wifog inför någon slags symbolisk månadsavgift där man genom en mindre kontantinsats slipper att se all reklam.

Vad snackar du om? Det finns typ 10 sidor om den här gränsen som kommit. Jag tror få har missat det.
Citera
2014-12-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Vad snackar du om? Det finns typ 10 sidor om den här gränsen som kommit. Jag tror få har missat det.

Citat:
Wifog har valt att införa en mjuk gräns på 4GB, efter det att man nått datataket blir man tilldelad 15MB och 2 timmar istället för normala 100MB/2timmar vid varje påfyllning.

Ja men det framgår ändå inte när det nollställs på wifogs hemsida!

Det gäller att hålla isär de två begreppen:

4Gb under loppet av en månad

eller

4Gb under en kalendermånad

Och i det fallet är Wifogs uppgifter oklara

Men du kanske vet bättre..?
Senast redigerad av 2006 2014-12-16 kl. 19:15.
Citera
2014-12-16, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Kontakta support. Samma sak hände mig, och det visade sig då att mitt kort kommit bort med posten.
Jag har väntat sedan början av november, är det lönt att kontakta supporten? Borde inte "hypen" lagt sig vid det här laget, känns som många vänder ryggen till Wifog nu efter den nya uppdateringen.
Citera
2014-12-16, 19:18
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buggis
Jag har väntat sedan början av november, är det lönt att kontakta supporten? Borde inte "hypen" lagt sig vid det här laget, känns som många vänder ryggen till Wifog nu efter den ny uppdateringen.
Skulle nog föreslå att du väntar tills efter nyår, och har du inte hört något då hör du av dig och undrar vad som pågår.
Citera
2014-12-16, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ja men det framgår ändå inte när det nollställs på wifogs hemsida!
Baserat på hur de andra räkningarna uppför sig, så är det kalendermånad som gäller. Dock värt att poängtera, det är bara på-laddningen som nollställs vid månadsskiftet. Innestående samtalstid / SMS står kvar. Eftersom surfmängd får någon sorts reset efter 2 timmar är det inte applicerbart där.
B!
Citera
2014-12-16, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Baserat på hur de andra räkningarna uppför sig, så är det kalendermånad som gäller. Dock värt att poängtera, det är bara på-laddningen som nollställs vid månadsskiftet. Innestående samtalstid / SMS står kvar. Eftersom surfmängd får någon sorts reset efter 2 timmar är det inte applicerbart där.
B!

Ja det verkar ju plausibelt.
Innebär väl också att nätbelastningen för TRE:s mobilnät
blir större i början av månaden för att minska i slutet
då datasaldot med största sannolikhet överstiger 4Gb.
Citera
2014-12-16, 19:51
Medlem
Enydrions avatar
Hade en gig kvar till gränsen när jag fick veta att det fanns en gräns, så hade gjort en del onödiga saker. Kommer upp i fyra gig snart, får se hur det funkar då...

Om det blir för jobbigt, begränsar jag till en gig i veckan, nästa månad.

Synd att man blev lite väl slösaktig med datat... När det var fritt.
Senast redigerad av Enydrion 2014-12-16 kl. 20:03.
Citera
2014-12-16, 19:55
Medlem
Allt nollställs 1 var månad, om vi får några färdiga samtal och sms automatiskt får vi se men annars fylla på allt själv
Hela månadens samtal & sms tar cirkus femton min att fylla
Citera
2014-12-16, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Allt nollställs 1 var månad, om vi får några färdiga samtal och sms automatiskt får vi se men annars fylla på allt själv
De har sagt i klartext att samtal och SMS inte nollställs, eller automatiskt fylls på, det var förändringen vi fick förra månadsskiftet. Det du har kommer stå kvar. Du kommer bara kunna fylla på upp till totalt 200 sms och 200 minuter, så har du använt 1 sms kommer di totala månadsranson bli de 199 du redan hade tankat på, plus en som kommer gå att tanka på, när du känner för det.
B!
Citera
2014-12-16, 20:28
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Hade en gig kvar till gränsen när jag fick veta att det fanns en gräns, så hade gjort en del onödiga saker. Kommer upp i fyra gig snart, får se hur det funkar då...

Om det blir för jobbigt, begränsar jag till en gig i veckan, nästa månad.

Synd att man blev lite väl slösaktig med datat... När det var fritt.
Det är ju fritt, fast du kommer behöva se reklam var 15:e mb efter du använt 4 gig. Visst, i mina ögon ses inte det som fritt alls, men gratis är ju gratis...

Precis som du lyckades jag bränna 2 gig innan jag ens såg att det fanns en gräns. Var inte medveten om att de satt in en gräns alls.
Citera
2014-12-16, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
De har sagt i klartext att samtal och SMS inte nollställs, eller automatiskt fylls på, det var förändringen vi fick förra månadsskiftet. Det du har kommer stå kvar. Du kommer bara kunna fylla på upp till totalt 200 sms och 200 minuter, så har du använt 1 sms kommer di totala månadsranson bli de 199 du redan hade tankat på, plus en som kommer gå att tanka på, när du känner för det.
B!
Finns olika svar på det från wifog så vad är rätt eller fel märker vi den 1 jan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in