2014-11-05, 08:35
Medlem
DigitalAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Du kan titta på reklamen på valfri dator på valfriplats i världen. Du använder då länken:

http://mobile-ads.wifog.com/app?msisdn=467XXXXXXXX

där X:en är Wifog-numret du vill ladda med mer datatrafik.

Jag har inte sett nåt sätt att automatiskt ladda. Det skulle ju direkt förstöra Wifogs grundidé.

Går det sätta upp länken på autorefresh på en annan dator? Har inte börjat använda Wifog ännu och kan inte prova själv.
Citera
2014-11-05, 09:57
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalAngel
Går det sätta upp länken på autorefresh på en annan dator? Har inte börjat använda Wifog ännu och kan inte prova själv.

Nej, alla tricks att försöka undvika att titta på reklamen ser man naturligtvis till att hindra. Reklamsidan är ju interaktiv just därför.

Hela vitsen med Wifog är ju just att kunderna som motprestation ska TITTA på reklamen, inte gå förbi den. Då gör man konstruktioner som är mer eller mindre tvingande.
Citera
2014-11-05, 16:36
Medlem
PeterNosters avatar
Undrar varför det inte kommer en app till Windows 7, Windows 8, Mac, Ubuntu o.s.v.
Någon typ av korruption mellan internetleverantörer?

Har slutat surfa med den. Använder bara telefonin.
På bloggen står att en app för Windows phone är "snart klar". Står det mer om detta på Facebook?
Citera
2014-11-05, 17:07
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Undrar varför det inte kommer en app till Windows 7, Windows 8, Mac, Ubuntu o.s.v.
Någon typ av korruption mellan internetleverantörer?

Har slutat surfa med den. Använder bara telefonin.
På bloggen står att en app för Windows phone är "snart klar". Står det mer om detta på Facebook?

Nope, de är väldiga tidsoptimister

Gäller allt, det skulle gå att portera sitt nummer i juli tror jag det var...
Citera
2014-11-05, 17:27
Medlem
FyyFan!

Orkar nog inte mer av denna leverantör.

Man är en maskin, om man tankar ner mer än de tänkt, o fyller på med MB efterhand.

Vad som händer då:

Skiten låser sig, o visar "hämtar reklam", o efter ca: 10min, får man en uppmaning "är du en maskin eller en människa" och att slå in en bild-kod,
för att verifiera att man INTE är en maskin.

Efter ytterligare ca: 10min, så är man tydligen människa igen "enligt dem" o skiten fungerar igen.

20min åt HELLVETET, i mitt liv, enligt mig.

Och jag har inget på min dator som skulle kunna störa dem.
Citera
2014-11-05, 19:38
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjat
FyyFan!

Orkar nog inte mer av denna leverantör.

Man är en maskin, om man tankar ner mer än de tänkt, o fyller på med MB efterhand.

Vad som händer då:

Skiten låser sig, o visar "hämtar reklam", o efter ca: 10min, får man en uppmaning "är du en maskin eller en människa" och att slå in en bild-kod,
för att verifiera att man INTE är en maskin.

Efter ytterligare ca: 10min, så är man tydligen människa igen "enligt dem" o skiten fungerar igen.

20min åt HELLVETET, i mitt liv, enligt mig.

Och jag har inget på min dator som skulle kunna störa dem.

WiFog är inte gjort för dina behov, jag som bara surfar IG, Facebook och lite nyheter är det alldeles perfekt
Citera
2014-11-06, 08:21
Medlem
DigitalAngels avatar
Citat:
Nej, alla tricks att försöka undvika att titta på reklamen ser man naturligtvis till att hindra. Reklamsidan är ju interaktiv just därför.

Hela vitsen med Wifog är ju just att kunderna som motprestation ska TITTA på reklamen, inte gå förbi den. Då gör man konstruktioner som är mer eller mindre tvingande.

Förstår tanken, men i mitt fall hade det vart bra att kunna automatisera. Wifog får sina pengar ändå för reklamuppspelningen... Aja, tack ändå.
Citera
2014-11-06, 10:35
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalAngel
Förstår tanken, men i mitt fall hade det vart bra att kunna automatisera. Wifog får sina pengar ändå för reklamuppspelningen... Aja, tack ändå.

Nej, de får inte sina reklampengar, när det väl blir känt att man kan gå förbi tittandet.
Citera
2014-11-06, 10:55
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Jag har inte sett nåt sätt att automatiskt ladda. Det skulle ju direkt förstöra Wifogs grundidé.
Man kan lätt skriva ett program som laddar in websidan helt dolt. Men var får man koden som man måste skriva in ifrån? En bild som visas med reklamen eller?
Citera
2014-11-06, 11:33
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Man kan lätt skriva ett program som laddar in websidan helt dolt. Men var får man koden som man måste skriva in ifrån? En bild som visas med reklamen eller?

Ar det värt att förstöra för alla andra bara för att du är lat?

Du kan ju betala för ett abonnemang istället isf
Citera
2014-11-06, 12:28
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamsungGalaxy
Ar det värt att förstöra för alla andra bara för att du är lat?

Du kan ju betala för ett abonnemang istället isf
Jag har inte ens WiFog, om jag hade det skulle jag ju inte behöva fråga. Däremot tycker jag att det skulle vara kul att göra en Adblock typ fast för detta, åt folk som nu vill ha.

Ja alltså, det skulle ju inte bli en Adblock men du förstår.
Citera
2014-11-06, 12:47
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Jag har inte ens WiFog, om jag hade det skulle jag ju inte behöva fråga. Däremot tycker jag att det skulle vara kul att göra en Adblock typ fast för detta, åt folk som nu vill ha.

Ja alltså, det skulle ju inte bli en Adblock men du förstår.

Jag förstår att detta företag kanske försvinner pga folk vill förstöra, det förstår jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in