2007-08-08, 22:31
Medlem
Clit_Commanders avatar
Var mitt första riktiga besök någonsin till Uppsala igår så du kan säkert ha rätt, de va väl bara att jag såg lite olika pack med 14-15 åringar som strutta omkring där.

Är själv invandrare men har alltid bott i ett invandrarglest område men som sagt vet ju hur de kan gå till i områden där intergreringen (stavning?) inte fungerar så bra.
Citera
2007-08-09, 00:38
Medlem
Koffe1010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Förstår inte alls hur ni tänker.
Flogsta ligger inbäddat kring medelklass-svenssonområden åt nästan alla vädersträck och det finns sannolikt INGENSTANS till och med i det relativt invandrarglesa Uppsala där du ser färre araber/negrer än i krokarna runt Flogsta.
Där bor det väl en och annan chilenare men annars är det enligt min mening helt fel uppfattat.
Stenhagen, Gottsunda, Gränby, Kvarngärdet, Sävja och liknande områden är de stadsdelar ni hittar invandrare i Uppsala. Stenhagen är det enda som ligger ens lite nära och de som bor där ser man väldigt sällan hänga runt i Flogstaområdet...

Ahh, nu känns det bättre! Det är inget fel alls på invandrare, jag gillar inte ens ordet, svenskar borde räcka, men att bo i en totalt ointegrerad stadsdel när man själv är genomsvensk är en pärs.
Citera
2007-08-09, 07:59
Medlem
maxpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koffe1010
Ahh, nu känns det bättre! Det är inget fel alls på invandrare, jag gillar inte ens ordet, svenskar borde räcka, men att bo i en totalt ointegrerad stadsdel när man själv är genomsvensk är en pärs.

Är det möjligtvis Tjärna ängar du bor i för tillfället? Om så är fallet tror jag att jag vet vem du är. Flogsta låghus är 100 ggr bättre än tjärna ängar. När jag bodde i låghusen hade jag vissa problem med lägenheten ovanför där det måste ha bott ca 8 pers. Vid 23 tiden brukade de börja ha märkliga fester där de spelade trummor. I tvättstugan satt det alltid ett helt gäng med gamla invandrarkärringar. När man tvättade var man tvungen att övervaka tvätten när den låg i torktumlaren, annars var risken stor att kärringarna slängde den halvblöta tvätten i någon korg för att de själva skulle använda torktumlaren (det finns typ 10 tvättmaskiner men bara 2-3 torktumlare). Ytterligare ett skäl att hålla koll på tvätten är att tvättstölder förekommer relativt ofta. Tjejen jag delade lägenhet med blev av med åtminstone två par jeans under terminen jag bodde i låghusen.

I övrigt måste jag säga att låghusen är riktigt trevliga. Jag skulle absolut kunna tänka mig att flytta dit igen, men min sambo tycker att Flogsta ligger för långt från stan plus att det enligt henne bara är en massa "freaks" som bor där.

/MaxP
Citera
2007-08-09, 21:28
Medlem
Jonas_Pampariuss avatar
En dum fråga som behöver svar; ska man ha ADSL-modem för att kunna nyttja bredbandet som erbjuds i rummen i Flogsta (UpNet) eller räcker det med en kabel från modemet direkt till jacket?
Citera
2007-08-09, 22:19
Medlem
Koffe1010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxpower
Är det möjligtvis Tjärna ängar du bor i för tillfället? Om så är fallet tror jag att jag vet vem du är. Flogsta låghus är 100 ggr bättre än tjärna ängar. När jag bodde i låghusen hade jag vissa problem med lägenheten ovanför där det måste ha bott ca 8 pers. Vid 23 tiden brukade de börja ha märkliga fester där de spelade trummor. I tvättstugan satt det alltid ett helt gäng med gamla invandrarkärringar. När man tvättade var man tvungen att övervaka tvätten när den låg i torktumlaren, annars var risken stor att kärringarna slängde den halvblöta tvätten i någon korg för att de själva skulle använda torktumlaren (det finns typ 10 tvättmaskiner men bara 2-3 torktumlare). Ytterligare ett skäl att hålla koll på tvätten är att tvättstölder förekommer relativt ofta. Tjejen jag delade lägenhet med blev av med åtminstone två par jeans under terminen jag bodde i låghusen.

I övrigt måste jag säga att låghusen är riktigt trevliga. Jag skulle absolut kunna tänka mig att flytta dit igen, men min sambo tycker att Flogsta ligger för långt från stan plus att det enligt henne bara är en massa "freaks" som bor där.

/MaxP

Right on, Tjärna Ängar.. Skulle ju iofs. ha kunnat varit jax också, men men. Tvätt-problemet undviker jag, snor morsans gammla tvättmaskin. Hur vet du vem jag är då, känns ju lite läskigt när man till och med blir igenkänd på nätet!
Citera
2007-08-09, 22:20
Medlem
Koffe1010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas_Pamparius
En dum fråga som behöver svar; ska man ha ADSL-modem för att kunna nyttja bredbandet som erbjuds i rummen i Flogsta (UpNet) eller räcker det med en kabel från modemet direkt till jacket?

Det är med 99.99% sannolikhet LAN-uppkoppling i höghusen, det är det iaf. i låghusen och då behöver du bara en TP-kabel.
Citera
2007-08-10, 10:52
Medlem
Ere omöjligt att få en studentlägenhet på studentvägen nu eller? Hur styr man lägenhet? genom nationerna???
Citera
2007-08-10, 13:22
Medlem
maxpowers avatar
Citat:
Right on, Tjärna Ängar.. Skulle ju iofs. ha kunnat varit jax också, men men. Tvätt-problemet undviker jag, snor morsans gammla tvättmaskin. Hur vet du vem jag är då, känns ju lite läskigt när man till och med blir igenkänd på nätet!

Jag tror att du är polare med min lillebror. Nicket låter bekant samt att du ska flytta från Tjärna ängar.

Rörande Upnet uppkopplingen behöver man absolut ingen adsl-modem eftersom det är en fiberanslutning. En vanlig tp-kabel är allt som behövs. Ytterligere en kul grej med Flogsta är att ICA-butiken, åtminstone för några år sedan, drevs av killen som spelade Emil i Lönnebergafilmerna.

/MaxP
Citera
2007-08-10, 13:26
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Det är med 99.99% sannolikhet LAN-uppkoppling i höghusen, det är det iaf. i låghusen och då behöver du bara en TP-kabel.

Vad tycker dom om nerladdning då?
Citera
2007-08-10, 13:36
Medlem
EuropeanBobs avatar
En fågel viskade i mitt öra att Snerikes Nation kommer med stor sannolikhet att ha boende kvar till reccar, dock är det först till kvarn, så var lååångt fram i kön på onsdag.
Citera
2007-08-10, 14:03
Medlem
måste man va medlem i snerkes nation? hur blir man det? jag åker dit på onsdag men måste veta lite mer. tacksam för svar
Citera
2007-08-10, 14:27
Medlem
Är det möjligt att vara medlem i två nationer förresten? dels snerkes och dels stockholms??!??! går det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in