Citat:
Ursprungligen postat av Koffe1010
Ahh, nu känns det bättre! Det är inget fel alls på invandrare, jag gillar inte ens ordet, svenskar borde räcka, men att bo i en totalt ointegrerad stadsdel när man själv är genomsvensk är en pärs.
Är det möjligtvis Tjärna ängar du bor i för tillfället? Om så är fallet tror jag att jag vet vem du är. Flogsta låghus är 100 ggr bättre än tjärna ängar. När jag bodde i låghusen hade jag vissa problem med lägenheten ovanför där det måste ha bott ca 8 pers. Vid 23 tiden brukade de börja ha märkliga fester där de spelade trummor. I tvättstugan satt det alltid ett helt gäng med gamla invandrarkärringar. När man tvättade var man tvungen att övervaka tvätten när den låg i torktumlaren, annars var risken stor att kärringarna slängde den halvblöta tvätten i någon korg för att de själva skulle använda torktumlaren (det finns typ 10 tvättmaskiner men bara 2-3 torktumlare). Ytterligare ett skäl att hålla koll på tvätten är att tvättstölder förekommer relativt ofta. Tjejen jag delade lägenhet med blev av med åtminstone två par jeans under terminen jag bodde i låghusen.
I övrigt måste jag säga att låghusen är riktigt trevliga. Jag skulle absolut kunna tänka mig att flytta dit igen, men min sambo tycker att Flogsta ligger för långt från stan plus att det enligt henne bara är en massa "freaks" som bor där.
/MaxP