2012-09-22, 17:46
Moderator
Diagorass avatar
Jag har bestämt mig för att börja plugga igen eftersom jag har tröttnat på att jobba och jag vill vidareutbilda mig. Jag har sökt till Uppsala universitet och jag kommer nog vara där i tre terminer. Jag vill bo i studentkorridor och gärna centralt. Jag har en ganska bra köplats på studentstaden.se
Hyr de ut rum i studentkorridorer? Om inte, vilka förmedlar rum i studentkorridorer?

Vilka studentkorridorer/områden är det mest röj i? Vilka ligger centralt?

Tack på förhand!
Citera
2012-09-24, 19:43
Medlem
Sr.Addes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Jag har bestämt mig för att börja plugga igen eftersom jag har tröttnat på att jobba och jag vill vidareutbilda mig. Jag har sökt till Uppsala universitet och jag kommer nog vara där i tre terminer. Jag vill bo i studentkorridor och gärna centralt. Jag har en ganska bra köplats på studentstaden.se
Hyr de ut rum i studentkorridorer? Om inte, vilka förmedlar rum i studentkorridorer?

Vilka studentkorridorer/områden är det mest röj i? Vilka ligger centralt?

Tack på förhand!

Nationerna har de mest centrala korridorsrummen. Sen beror det ju på vad du klassar som centralt. Men Rackarberget är la hyffsat centralt. Vill du ha röj ska du bo i Flogsta!
Citera
2012-09-24, 20:05
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sr.Adde
Nationerna har de mest centrala korridorsrummen. Sen beror det ju på vad du klassar som centralt. Men Rackarberget är la hyffsat centralt. Vill du ha röj ska du bo i Flogsta!

Ok. Ligger inte Flogsta en bit utanför stan? Med centralt menar jag att man ska kunna gå eller cykla hem inom en rimlig tid (5-30 min)
Hur många rum är det i korridorerna på Rackarberget/Flogsta?
Citera
2012-09-24, 21:31
Medlem
Sr.Addes avatar
Citat:
Ok. Ligger inte Flogsta en bit utanför stan? Med centralt menar jag att man ska kunna gå eller cykla hem inom en rimlig tid (5-30 min)

Det tar cirkus 15min med cykel från city till Flogsta, så det är inte så jättefarligt. De flesta studentområdena har relativt bra lägen och bör inte ta mer än 20-30min med cykel till city/universitetet.
I Flogsta är det 12 rum per korridor. I Rackarberget vet jag faktiskt inte.
Citera
2012-09-25, 19:11
Medlem
Kan man koppla in andra bredband än UpUnet än i Flogsta som t.ex. Comhem (fast bredband dvs)?
Citera
2012-09-25, 19:11
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuningaz
Kan man koppla in andra bredband än UpUnet än i Flogsta som t.ex. Comhem (fast bredband dvs)?
inte till min vetskap
Citera
2012-09-25, 19:45
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:

Har man bråttom kan man gå från flogsta till stan på en halvtimme.. men normalt tar det väl 40-45.
Bodde där nåt åt och tyckte det var ganska trevligt att gå till och från stan. Sen är flogsta trevligt på många andra sätt. Strålande ica, nära till nice natur och trevligt folk.
Citera
2012-09-25, 21:56
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Har man bråttom kan man gå från flogsta till stan på en halvtimme.. men normalt tar det väl 40-45.
Bodde där nåt åt och tyckte det var ganska trevligt att gå till och från stan. Sen är flogsta trevligt på många andra sätt. Strålande ica, nära till nice natur och trevligt folk.

Ok. Vilka andra områden har studentkorridorer (förutom Rackarberget)

Btw, korridorer förmedlas väl på studentstaden.se?
Citera
2012-09-26, 13:10
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ok. Vilka andra områden har studentkorridorer (förutom Rackarberget)

Btw, korridorer förmedlas väl på studentstaden.se?

Ekeby, studentstaden och rackarberget ligger alla på vägen från flogsta till stan och är därmed lite närmare.
Sen finns det korridorer vid kantorn. Det är kanske dryga 2km från centrala staden, Men inte lika trevligt område (tycker jag).
Citera
2012-09-26, 21:58
Medlem
maax500s avatar
Hej.

Jag har redan nu bestämt mig för att dra till Uppsala och plugga nästa höst. Har ställt mig i kö på Heimstaden, Studentstaden och UAF. Kommer dryga 350 dagar i kö räcka för att jag ska få någonstans att bo? Om inte, vad ska jag hitta på? Finns det något jag kan göra redan nu för att öka mina chanser?
Citera
2012-09-27, 22:46
Medlem
Hur räknar nationerna sin kötid i terminer. Jag har varit medlem i norrlands sedan vt-10, har jag 5 eller 6 terminers kötid. Med andra ord, räknas denna termin in?
Citera
2012-09-28, 04:22
Medlem
elgecys avatar
Är det fortfarande studenter som är desperata efter boende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in