Citat:
Ursprungligen postat av
nittionio
..vilket gjorde att jag bockade i alla pga att jag är akut ute efter ett boende. Tryckte next-next i vanlig anda och råkade också bekräfta allting och läste precis att det kostar 200-300kr per nation. Jag bekräftade 13 stycken, haha. Vad i.
.. Klassiker, det är ett par st som gör den där tabben varje år och sitter sen med en rätt fet "skuld" i systemet. Jag vet inte om de kommit på någon bättre lösning än, men tidigare har de stackarna varit tvungna att gå runt till samtliga nationer och "gå ur" dem (iofs ett sätt att se samtliga nationer

)
Citat:
Ursprungligen postat av
eXtremo
Men tag för vana att du i framtiden läser vad som står, då det ju på uppsalastudent.com står hur mycket det kostar.
Problemet, som jag fattat det, är att när du väl får veta hur mycket du skall betala så har du redan "gått med" i nationerna (även om man som recce sedan måste besöka dem för att skriva in sig ordentligt). Du kan alltså inte se "Du har valt att gå med i nationerna X Y Z och skall betala 1234:- " och där backa tillbaka.
Som tur är så är det ju ingen "riktig" skuld eftersom man (om jag inte minns helt fel) måste betala på plats första gången, och man har en "ångermånad".