2010-12-03, 18:35
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PabloDiablo
Min mamma berättade precis att något 018-nummer ringt i förrgår eller något sånt, kan inte kolla nu vad det var för nummer tyvärr. Hoppas verkligen inte det var ang. lägenhet, det vore förjäävligt.
Om det var 018 - 56 16 50 var det Heimstaden.
Citera
2010-12-03, 18:41
Medlem
uuh... finns det en chans att de ringer istället för att skicka mail?
Citera
2010-12-03, 18:52
Medlem
extremo: hur länge var du registrerad på heimstaden?
Citera
2010-12-03, 20:10
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PabloDiablo
uuh... finns det en chans att de ringer istället för att skicka mail?
Tror inte det. Det rum jag blev erbjudet idag är totalt det tredje rummet jag har blivit erbjuden. Två nu till hösten då jag inte kom in och nu ett till våren, så de ringer nog inte. Men man kan aldrig vara säker .

Citat:
Ursprungligen postat av Ricard
extremo: hur länge var du registrerad på heimstaden?
Hm, mer än ett år iaf. Jag skapade konto på Heimstaden i samma veva som hos Dombron, lite tidigare hos Heimstaden. Så säg 470 dagar ungefär. Men om man går efter vad karamella sade i sitt tidigare inlägg så spelar registreringsdatumet ingen roll, så det verkar som att jag misstolkade damen som jag pratade med .

Som jag sade i mitt tidigare inlägg så har jag suttit och väntat på bostäderna tidigt på morgonen och även personligen kontaktat den person som var ansvarig för uthyrningen av rummen. Jag vet som sagt inte vad som gav mig rummet, men då jag ringde och fick ett rum några timmar senare så rekommenderar jag dig att göra detsamma på måndag, man förlorar som sagt ingenting på det!
Citera
2010-12-03, 20:19
Medlem
wotoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
hurra, nyp mig i stjarten jag har fatt tag i ett rum

Man far ta o gratulera
Citera
2010-12-03, 20:55
Medlem
Citat:
Jag vet som sagt inte vad som gav mig rummet, men då jag ringde och fick ett rum några timmar senare så rekommenderar jag dig att göra detsamma på måndag, man förlorar som sagt ingenting på det!

Ja jag får göra det. tack för tipset! jag får väl bjuda på en öl i januari/februari om jag får ett rum av att ringa :P
Citera
2010-12-03, 22:50
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
Man far ta o gratulera
Du har nog missuppfattat lite, detta är inte tråden där vi felciterar varandra, men man tackar !

Citat:
Ja jag får göra det. tack för tipset! jag får väl bjuda på en öl i januari/februari om jag får ett rum av att ringa :P
Får dra ihop lite Flashbackare och röja lite, kanske kasta ut lite soffor, datorer, kylskåp osv från korridorerna. Olla allting i bastun, pissa på stenarna .

Håller tummarna för dig, kanske blir vi grannar!
Citera
2010-12-06, 11:55
Medlem
Citat:
Du har nog missuppfattat lite, detta är inte tråden där vi felciterar varandra, men man tackar !

Får dra ihop lite Flashbackare och röja lite, kanske kasta ut lite soffor, datorer, kylskåp osv från korridorerna. Olla allting i bastun, pissa på stenarna .

Håller tummarna för dig, kanske blir vi grannar!

Ringde precis till Heimstaden =(. Det var nog den grinigaste person jag någonsin talat med. Blir nog inget rum på det viset =(
Citera
2010-12-06, 12:02
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ringde precis till Heimstaden =(. Det var nog den grinigaste person jag någonsin talat med. Blir nog inget rum på det viset =(
Kanske vaknade personen på fel sida idag?

Det skall visst finnas två personer som har hand om uthyrning, jag vet inte vem jag pratade med då jag tyvärr glömde bort att fråga vad hon hette. Jag tror dock att jag kom till en kvinna som heter Helena då det mail jag fick var adresserat från henne. Kanske kan du ringa lite senare, och hoppas att det är någon annan som svarar? Det konstiga är att det endast finns ett nummer på hela kontaktsidan, man kommer visst till någon växel, tror jag.
Citera
2010-12-06, 12:22
Medlem
Citat:
Kanske vaknade personen på fel sida idag?

Det skall visst finnas två personer som har hand om uthyrning, jag vet inte vem jag pratade med då jag tyvärr glömde bort att fråga vad hon hette. Jag tror dock att jag kom till en kvinna som heter Helena då det mail jag fick var adresserat från henne. Kanske kan du ringa lite senare, och hoppas att det är någon annan som svarar? Det konstiga är att det endast finns ett nummer på hela kontaktsidan, man kommer visst till någon växel, tror jag.

mycket möjligt, jag får testa igen i morgon. drog värsta rövarhistorien om att mitt internet är nere under en längre tid och inte kunde kolla dagligen då det var hennes tips, då blev jag dumförklarad för att jag inte hade planer på att åka till ett bibliotek och låna en dator . Men nästa släpp av studentrum skulle inte ha tillträde förens i Mars någongång om inte någon hoppade av så jag fortsätter nog med mina förhoppningar på dombron.
Senast redigerad av Ricard 2010-12-06 kl. 12:25.
Citera
2010-12-06, 12:30
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
mycket möjligt, jag får testa igen i morgon. drog värsta rövarhistorien om att mitt internet är nere under en längre tid och inte kunde kolla dagligen då det var hennes tips, då blev jag dumförklarad för att jag inte hade planer på att åka till ett bibliotek och lånade en dator . Men nästa släpp av studentrum skulle inte ha tillträde förens i Mars någongång om inte någon hoppade av så jag fortsätter nog med mina förhoppningar på dombron.
Jag sade att det var fel på deras sida, att jag inte kunde logga in, lämpade alltså över skulden på Heimstaden . Du måste ha haft otur med denna person, eller så har Heimstaden genomskådat detta knep då ett stort antal Flashbackare ringt och dragit samma rövarhistoria. Jag hade dock tur, damen i telefonen kunde inte heller logga in i systemet vilket bör ha stärkt trovärdigheten.

Oj! I mars? Det är förvisso en uppsägningstid på tre (eller var det två?) månader, men jag trodde att ett stort antal studenter skulle lämna sina rum nu till jul då de bör avsluta kurser, program och dylikt. Eller kanske tom flyttar till andra bostäder som ligger mer centralt.

Men det skadar som sagt inte att ringa igen, om du vet vad kvinnan du pratade med heter kan du ju undvika henne och hoppas på någon annan. Gå också in på Blocket, där finns ett antal rum och lägenheter.
Citera
2010-12-06, 12:46
Medlem
Citat:
Jag sade att det var fel på deras sida, att jag inte kunde logga in, lämpade alltså över skulden på Heimstaden . Du måste ha haft otur med denna person, eller så har Heimstaden genomskådat detta knep då ett stort antal Flashbackare ringt och dragit samma rövarhistoria. Jag hade dock tur, damen i telefonen kunde inte heller logga in i systemet vilket bör ha stärkt trovärdigheten.

Oj! I mars? Det är förvisso en uppsägningstid på tre (eller var det två?) månader, men jag trodde att ett stort antal studenter skulle lämna sina rum nu till jul då de bör avsluta kurser, program och dylikt. Eller kanske tom flyttar till andra bostäder som ligger mer centralt.

Men det skadar som sagt inte att ringa igen, om du vet vad kvinnan du pratade med heter kan du ju undvika henne och hoppas på någon annan. Gå också in på Blocket, där finns ett antal rum och lägenheter.

Ja det är ju klart, blocket finns ju alltid kvar. men som det diskuterades tidigare i tråden att man inte gärna vill hyra av en gammal tjackis utan man vill ju ha sitt egna lilla krypin. Var på köplats 30 nu på dombron så jag tycker ju att det borde minska (vilket det sakta men säkert gör) nu efter julruschen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in