2008-11-02, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skinsta
är det väldigt viktigt att man har tom mage? har just druckit 60ml och ätit rätt så nyligen

Då kommer du snart ha tom mage...

Allvarligt, jag vet inte. Det mesta verkar ju "slå på" bättre på tom mage, men huruvida det gäller Cocillana vet jag inte. Tycker Cocillana är ett jäkla rävgift. Dessutom får jag aldrig mer ta det, pga allergisk reaktion sist.
Citera
2008-11-02, 15:37
Medlem
skinstas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna

Allvarligt, jag vet inte. Det mesta verkar ju "slå på" bättre på tom mage, men huruvida det gäller Cocillana vet jag inte. Tycker Cocillana är ett jäkla rävgift. Dessutom får jag aldrig mer ta det, pga allergisk reaktion sist.

hahaha! Jag känner mig mysig men jag har inte spytt elr något än. Kanske kommer lite senare.
Räv gift håller jag dock inte med om. Du kanske tycker det är ett rävgift pga dom allergiska reaktionerna?
Citera
2008-11-03, 02:24
Medlem
grissvanss avatar
Mmm Etylmorfin! hittade en flaska för några år sedan i kylen(gapade när jag läste och såg att det var knark! den hade stått i kylen orörd i år!)
Tog typ 1.5 dl och mådde som en gud! varm och rysligt sköön lite klåda och ont i magen kanske men inte så farligt!
Länge sedan sist.. kanske skall man gå till lä....äh vänta jag får alldrig något knarkigt ut av läkaren

F.ö tycker jag det inte alls smakar äckligt, speciellt när vet vad som komma skall
Senast redigerad av grissvans 2008-11-03 kl. 02:35.
Citera
2008-11-03, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skinsta
hahaha! Jag känner mig mysig men jag har inte spytt elr något än. Kanske kommer lite senare.
Räv gift håller jag dock inte med om. Du kanske tycker det är ett rävgift pga dom allergiska reaktionerna?

Ja, till viss del är det nog pga att jag inte tål det, det har du rätt i. Men jag har aldrig riktigt förstått "tjusningen" i att hälla i sig en massa hostmedicin i russyfte, men det är ju upp till var och en.

Dock är Cocillana överlägset som just hostmedicin, så det är synd att jag aldrig mer får ta det...
Citera
2008-11-03, 23:43
Medlem
2.5 dl nere nu : ) bara att vänta... (a) hade aldrig fått ideen utan den här välskrivna FAQ. bra gjort!
Citera
2008-11-03, 23:54
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

Tror det kan vara bra att käka någon timme innan eftersom man kan ha svårt att få i sig något efter.
Får hoppas på influensa eller något snart för det börjar bli dags att få e flaska utskrivet igen
Citera
2008-11-03, 23:55
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ja, till viss del är det nog pga att jag inte tål det, det har du rätt i. Men jag har aldrig riktigt förstått "tjusningen" i att hälla i sig en massa hostmedicin i russyfte, men det är ju upp till var och en.

Dock är Cocillana överlägset som just hostmedicin, så det är synd att jag aldrig mer får ta det...

Tjusningen är ju att man får ett skönt rus...vad finns det att förstå?
Citera
2008-11-04, 06:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Tjusningen är ju att man får ett skönt rus...vad finns det att förstå?

Jag är väl bara trög antar jag... Som sagt, jag tycker mest det smakar illa, får allergiska reaktioner (den sista rätt kraftig och resulterade i en tripp till akuten) och har då aldrig känt något "rus" trots rätt höga doser när jag varit förkyld. Ont i magen och illamående har jag dock fått erfara.

Men alla är ju olika och gillar olika saker!

Tycker fortfarande att Cocillana är överlägsen som hostmedicin, men att hinka det för att få ett rus...nja....
Citera
2008-11-07, 13:36
Medlem
Alltså, jag har ftt en infektion och fick därflr cocillana för att bli av med hostan. Jag tog en dos igår. Och jag undrar hur lång tid jag måste vänta innan jag dricker alkohol utan att skada något?

Svar så snabbt som möjligt uppskattas
Mvh
Citera
2008-11-07, 19:52
Medlem
grissvanss avatar
Så länge du inte dricker en runt en liter cocillana och super dig dyngfull, så är det ingen fara
Senast redigerad av grissvans 2008-11-07 kl. 19:55.
Citera
2008-11-08, 09:24
Avstängd
Vad heter motsvarigheten till i europa detta om man ska leta på nätapotek?
Citera
2008-11-12, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Vad heter motsvarigheten till i europa detta om man ska leta på nätapotek?
Etylmorfin heter det men det är inte så vanligt i resten av Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in