2008-06-03, 20:58
Medlem
Tomte99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennix
Ja, jag får se om jag tar några starkare opiater. Man behöver ju inte skynda på att pröva alla opiater som finns, utan låta det ta sin tid.
Kanske en kombo med Cocillana-Etyfin + X (synt/opiat). Skulle funka.

Någon som prövat att köra en kombo med t.ex. Cocillana-Etyfin och Tramadol?

Det råkar jag faktiskt ha gjort någon gång. Det var jävligt soft, inget snack om saken. Men magen blev väääldigt orolig om jag inte minns fel. Vet inte om du också brukar få lite ont i magen/svagt illamående av tram och cocillana? Tänk dig isåfall det kombinerat , men kanske bara är jag?
Citera
2008-06-03, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomte99
Det råkar jag faktiskt ha gjort någon gång. Det var jävligt soft, inget snack om saken. Men magen blev väääldigt orolig om jag inte minns fel. Vet inte om du också brukar få lite ont i magen/svagt illamående av tram och cocillana? Tänk dig isåfall det kombinerat , men kanske bara är jag?

Förstoppad blir man ju som bekant av Cocillana. Det vet alla som har prövat. Att inta Cocillana-Etyfin är en garanti att bli förstoppad.
Jag får nog räkna lite på en bra dos Cocillana-Etyfin + Tramadol och pröva.
Illamåendet botas lätt med postafen. Det är ju inget bra att låta illamående förstöra för en då, man har lagt ner
pengar på sina "grejor" och vill ha det bra. Men det kan erkännas att spy inte alltid är så fel när man är sänkt, konstigt nog.
Men förstoppningen på Cocillana-Etyfin inget roligt.
Citera
2008-06-07, 02:18
Bannlyst
Om man vill få skiten utskrivet, vad ska man säga då?

Jag är självklart över 18år, så ska jag bara knalla till vårdcentralen, säga att jag har rethosta (Ska jag hosta lite inne hos läkaren, eller skulle det bli för överdrivet då?), att jag har fått Molipect men att det inte funkar och att hostan håller mig vaken.

Skulle det funka?
Håller dem hårt på Cocillana-Etyfin'et?
Citera
2008-06-07, 16:07
Medlem
Fuckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rentokiller
Om man vill få skiten utskrivet, vad ska man säga då?

Jag är självklart över 18år, så ska jag bara knalla till vårdcentralen, säga att jag har rethosta (Ska jag hosta lite inne hos läkaren, eller skulle det bli för överdrivet då?), att jag har fått Molipect men att det inte funkar och att hostan håller mig vaken.

Skulle det funka?
Håller dem hårt på Cocillana-Etyfin'et?
Nej, dom håller inte hårt på det. Inne hos läkaren är nog lite överdrivet tror jag men säg att det håller dig vaken om nätterna med mera.
Citera
2008-06-11, 22:02
Medlem
Vet inte hur mycket jag tog igår, men det var nog ca 1.5 dl. Fick fin effekt och somnade som en kung.
Dagen efter såhär har jag dock mått illa, haft värre hosta, spytt och varit förstoppad som bara fan. Kunde inte äns spy i början, kom bara saliv.

Vettefan om det var värt det.
Citera
2008-06-13, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ontoit
Vet inte hur mycket jag tog igår, men det var nog ca 1.5 dl. Fick fin effekt och somnade som en kung.
Dagen efter såhär har jag dock mått illa, haft värre hosta, spytt och varit förstoppad som bara fan. Kunde inte äns spy i början, kom bara saliv.

Vettefan om det var värt det.

Ta en dusch, borsta tänderna och köp plommon.
Citera
2008-06-15, 11:17
Medlem
Spaceys avatar
20ml igår, och ingen nämnvärd förminskning av mitt hostande. Kan jag dra ner 40ml idag och fortfarande gå till jobbet utan någon nämnvärd prestationsförsämring?
Citera
2008-06-25, 23:35
Medlem
KQEDs avatar
Tog 1dl första gången jag tog det, otroligt behagligt för mig som inte har testat nåt annat än kodein i opiat väg och jag mådde otroligt bra! Fick måttligt mycket klåda dock men det gick över om man inte tänkte på det. Och när man går och lägger sig i sängen och försöker sova är det underbart, jag hamnade i nåt otroligt skönt tillstånd! Kroppen somnade men inte 'jag'!

Dagen efter spydde jag och var förstoppad.
Citera
2008-06-27, 18:01
Medlem
sudoks avatar
kan man ta lite efter en halv öl
Citera
2008-07-01, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sudok
kan man ta lite efter en halv öl

Om man har druckit alkohol ska man egentligen inte dricka Cocillana eftersom man kan få andnings svårigheter. Det gäller nog alla sorters opiater.

Edit: Har dock varit dum nog en gång och druckit Cocillana efter ett par öl utan att tänka på det, det gjorde inte mitt rus bättre utan förstörde det. Jag började att må illa, svettas och andningen kändes på något konstigt sätt tyngre, så jag ser ingen ide i att göra något sånt igen. Så jag avråder dig ännu en gång: gör det inte.

/ B
Senast redigerad av Brico 2008-07-01 kl. 03:37.
Citera
2008-07-01, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brico
Om man har druckit alkohol ska man egentligen inte dricka Cocillana eftersom man kan få andnings svårigheter. Det gäller nog alla sorters opiater.

Edit: Har dock varit dum nog en gång och druckit Cocillana efter ett par öl utan att tänka på det, det gjorde inte mitt rus bättre utan förstörde det. Jag började att må illa, svettas och andningen kändes på något konstigt sätt tyngre, så jag ser ingen ide i att göra något sånt igen. Så jag avråder dig ännu en gång: gör det inte.

/ B

I princip håller jag med dig: Man ska aldrig blanda opiater och alkohol. Men en halv öl och liiite Coccillana är nog inge fara. Risk att man blir illamående kanske, men någon andningsdepression tror jag inte man behöver oroa sig för.
Citera
2008-07-02, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
I princip håller jag med dig: Man ska aldrig blanda opiater och alkohol. Men en halv öl och liiite Coccillana är nog inge fara. Risk att man blir illamående kanske, men någon andningsdepression tror jag inte man behöver oroa sig för.

Jo, du har nog en poäng där men jag ser fortfarande inget syfte i att dricka Cocillana efter man har druckit alkohol. Det kan ge ett obehagligt rus och det kan vara farligt. Och ifall vi inte pratar om rusningsyfte så kanske man byter ut hostan mot illamående istället.

/ B
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in