2008-02-18, 01:41
Medlem
desreichesmachts avatar
Men mot hosta utan slem hjälper ju ändå inte Mollipect (och vad gäller efedrinet då Lepheton), så det behöver jag väl inte värja mig för? Noskapin är ju i och för sig ett alternativ men det får jag faktiskt genuina överkänslighetsreaktioner mot.
Citera
2008-02-18, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av desreichesmacht
Hur lätt är det att fakea torrhosta? För det behöver väl inte finnas någon bakomliggande infektion då som doktorn kan ta prover på i halsen på en?

Du måste säga att du haft rethosta länge. Läkaren kommer kolla dig i halsen, och förmodligen se en frisk fin hals (om det nu inte är så att du faktiskt har rethosta... )

Därför ska du se till att hosta ett bra tag innan du går till läkaren, så att du ser lite "röd och irriterad" ut!

Däremot är det inte alls något "måste" att han/hon ska se något på CPR.
Citera
2008-02-18, 18:59
Medlem
Dosering

Jag orkar inte räkna på det,

Men.. om jag är så smal så jag väger runt 60 kg, och aldrig tidigare testat opioder/opiater men har kommit över en flaska med lite mer än 1 DL i, tror ni jag blir stenad/påverkad?
Citera
2008-02-18, 19:11
Medlem
N2O/THCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScriptTroll

Men.. om jag är så smal så jag väger runt 60 kg, och aldrig tidigare testat opioder/opiater men har kommit över en flaska med lite mer än 1 DL i, tror ni jag blir stenad/påverkad?

Ja, du kommer att känna av det. Men räkna inte med att all eufori i världen ska kanaliserias genom din ryggrad... Du kommer få lätt eufori, mycket klåda, hård mage och möjligen lite illamående. Ta mer när du ändå håller på. runt 1.5 var lagom tyckte jag. Observera att jag egentligen inte kan något om opiater och opioder utan talar endast från personlig erfarenhet.
Citera
2008-02-18, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScriptTroll

Det finns då alltid personer som ska ha tur, fast det är ändå väldigt lite, men visst go for it...
Citera
2008-02-20, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amyh
Det finns då alltid personer som ska ha tur, fast det är ändå väldigt lite, men visst go for it...

Jag skulle iallafall bli påverkad av en 1 dl, men använder sällan opiater. Dock om jag dricker Cociliana 2-3 dagar i rad så krävs det mycket för att ens känna av det men om du är ovan och dricker det på tom mage så kan en 1 dl vara ganska mycket.
Citera
2008-02-21, 04:07
Medlem
smokezors avatar
smaken

jag drog i mig ungerfär 1dl och jag hadde inget probem med smaken, är nämligen förkyld så det var bara att köra på
Citera
2008-02-21, 16:06
Medlem
Guybrushs avatar
Har tagit cocillana flera gånger tidigare utan några biverkningar (vad jag kommer ihåg), men nu sitter jag här och är alldeles röd i ansiktet. Tog runt 90ml

Inte kan man väl bli allergisk mot ett ämne så här helt plötsligt? Men om så nu är fallet, behöver jag oroa mig?

Skulle uppskatta snabbt svar, då jag sätter mig på ett plan till thailand om ungefär två timmar.
Citera
2008-02-21, 16:38
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guybrush
Har tagit cocillana flera gånger tidigare utan några biverkningar (vad jag kommer ihåg), men nu sitter jag här och är alldeles röd i ansiktet. Tog runt 90ml

Inte kan man väl bli allergisk mot ett ämne så här helt plötsligt? Men om så nu är fallet, behöver jag oroa mig?

Skulle uppskatta snabbt svar, då jag sätter mig på ett plan till thailand om ungefär två timmar.

Drick vatten bara...
Citera
2008-02-21, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guybrush

Jag tror att det funkar liknande: du kan vara allergisk för nånting men du känner inte av det den första gången, men du känner av det mer nästa gång - det vill säga, du blir mer känslig per gång du dricker, och ju mer farligt blir det.
Citera
2008-02-23, 13:15
Medlem
umpfs avatar
Om jag nyss har tagit 30ml cocillana är det lugnt för mig att ta 2x50mg tramadol?
Citera
2008-02-23, 15:10
Medlem
Fuckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brico
Jag tror att det funkar liknande: du kan vara allergisk för nånting men du känner inte av det den första gången, men du känner av det mer nästa gång - det vill säga, du blir mer känslig per gång du dricker, och ju mer farligt blir det.
Det har du rätt i. Det är inte alltid det visar om du får en allergisk reaktion första gångerna utan det är som Brico säger att för en del brukar det inte visa det fören efter ett par gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in