2007-09-21, 10:34
Medlem
kan ni räkna upp hur stora doser ni tagit vid förstoppning?
Citera
2007-09-22, 00:52
Medlem
Tomte99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holkarn
kan ni räkna upp hur stora doser ni tagit vid förstoppning?

1dl och över ungefär.
Citera
2007-09-24, 02:23
Medlem
Kottonmouths avatar
Har druckit 1 dl cocillana och nu, nästan 2 timmar senare. Känner jag nästan ingenting förutom att jag är trött och seg, dock avslappnad vilken är lite skönt men inte värt det, med tanke på den förbannade jävla klådan!
Fyfan, är helt röd bara för det kliar så jävligt.
Till råga på allt helvete så slår jag vad om att jag kommer få förstoppning imorgon. Det är min tur det.
Citera
2007-09-29, 00:36
Medlem
Wimms avatar
Har kommit över lite Cocillana nu, det är i kylskåp nu, men kan inte ha det där hela tiden. Hur lång tid klarar den sig i rumstemperatur?

Sen undrar jag om man kan blanda det med andra opi-preparat, t.ex Distalgesic?
Citera
2007-09-29, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wimm
Har kommit över lite Cocillana nu, det är i kylskåp nu, men kan inte ha det där hela tiden. Hur lång tid klarar den sig i rumstemperatur?

Sen undrar jag om man kan blanda det med andra opi-preparat, t.ex Distalgesic?
Den klarar sig länge i rumstemperatur, glöm inte att skaka flaskan innan du tar något bara.
Du kan blanda, men låt bli Distalgesic (och andra medel med dextropropoxifen) och Cocillana eftersom det är alkohol i Cocillanan. Better to be safe than sorry.

Mvh
/marilyn
Citera
2007-09-30, 18:47
Medlem
invisible_suns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrig
Förord:

SSRI ( Ivartfall Fluoxetin [ Prozac ]) hämmar ett enzym som metaboliserar EtylMorfin, alltså kan effekt bli minskad eller helt utebli.
.

Har själv brukat den här formen av hostmedicin och upplevde själv att effekten uteblev nästan helt när jag gick på Fluoxetin.
Hur är det med Zoloft då? Har bytt SSRI flera ggr genom åren och testat de flesta preparaten inom SSRI och även lite SNRI, men har aldrig testat Cocillana på Zoloft.
Citera
2007-10-02, 15:40
Medlem
i min flaska där korken sitter är det typ som ett sockerlager av något slag, vad är det?
Citera
2007-10-02, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lajna
i min flaska där korken sitter är det typ som ett sockerlager av något slag, vad är det?

Socker!
det blir lätt så där lite "kletigt" runt omkring kroken, och om det rinner lite utanpå flaskan blir den lite klibbig. Inget farligt!
Citera
2007-10-05, 00:55
Medlem
BigEgoss avatar
Är det någon fara att inta ca 20 - 30ml när man käkar panodil 1g
Det borde vara helt ok eller?
Kan jag dricka alkohol imorgon eftermiddag? Borde väl inte vara några problem vid så låga doser?
dumma frågor men vill bara vara på den säkra sidan.
Citera
2007-10-05, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigEgos
Är det någon fara att inta ca 20 - 30ml när man käkar panodil 1g
Det borde vara helt ok eller?
Kan jag dricka alkohol imorgon eftermiddag? Borde väl inte vara några problem vid så låga doser?
dumma frågor men vill bara vara på den säkra sidan.
Det är ingen fara på någon av frågorna.

Mvh
/marilyn
Citera
2007-10-18, 20:39
Medlem
Tafkafs avatar
Fel/olämplig dosering?

En kontrollfråga;
tar Cipralex 15mg/ (på morgonen).
Tar en Zopinox 7,5mg och en Opamox 15mg på kvällen(men har inte tagit idag)

Tog just ca 50ml Cocillana 1,25mg/ml (borde ha frågat först, ja)

Är detta en olämplig blandning, Cipralex/Cocillana. Känner mig litet skum just nu, svårt att beskriva men inte helt angenämt. Gillar Kodein annars brukar ta ca 150 mg CVE (inte så ofta, inte tillvand).
Citera
2007-10-24, 01:59
Medlem
SlyStones avatar
Jag har druckit en starköl äit 2 iktro och druckit lite mer än ett halvt dricksglas med cocilana. Är de nojjigt eller är det ingen fara? Tänkte på det där med andnigen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in