Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-03, 19:24
  #1
Medlem
Hej! Har flyttat in temporärt hos mina föräldrar och använder deras nät. Dom har en TG799vn*v2 router och Telia som leverantör.
Igår så fungerade allt utan problem, men idag så har internet plötsligt börjat gå väldigt långsamt. Jag har även väldigt mycket delay när jag spelar, helt ospelbart.

När jag går in på t.ex Bredbandskollen och kör en tptest, så får jag precis samma resultat som jag hade igår. Ungefär 11 mbit/s. Även om det tog 30 sekunder att ladda Bredbandskollen.se?

Jag har windows 7 och har inte gjort några speciella ändringar sen igår. Någon som har en aning om vad som försigår? Jag har startat om routern vilket inte hjälpte.
Tacksam för svar!
Citera
2013-12-03, 19:40
  #2
Medlem
Jag fortsatte att googla lite. Låter det som det kan vara DNS servern som strular? Finns det något negativt med att byta till t.ex opendns som någon rekomenderade?
Citera
2013-12-03, 20:37
  #3
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzarkraft
Jag fortsatte att googla lite. Låter det som det kan vara DNS servern som strular? Finns det något negativt med att byta till t.ex opendns som någon rekomenderade?

Delay när du spelar har inget med DNS att göra.

Har du testat att starta om routern?
Ingen annan som lastar ner er förbindelse med t.ex fildelning?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback