2014-04-15, 14:00
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18721597.ab

Ännu en tuffing som inte vågar erkänna vad han skrivit mot Åsa Lindeborg och skyller på att datorn blivit kapad. Sicken otur dessa människor råkat ut för.
Varför ska datorn ha behövts kapas för att de hittade honom via hans mejladress?

Då är det väl bättre han skyller på att hans lösenord har läckt via någon databas-dump.

Folk i det här programmet blir så jävla oroliga. "hur hittade ni mig??" Ja, inte via din IP-adress i alla fall, utan på grund av din oförsiktighet.
Citera
2014-04-15, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Fyfaan vilken vidrig personlighet Peter Kempe hade. Vilken kvinnohat han har.. herreguud. Man kan ju undra hans relation till hans mamma eftersom han har sån enorm hat mot kvinnor. Och va bra att dom visade hans ansikte så att man ser hur en kvinnohatare ser ut i verklighet!

Med hans utseende kan man inte få kvinnor och därför hatar dom istället. VIlken nolla.
Citera
2014-04-15, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anitramane
Om Aschberg kommer till mig så ska ni se i rutan att jag tar fram geväret

Nej det gör du inte, däremot kommer du att bli skiträdd som alla andra så kallade internetkrigare..
Citera
2014-04-15, 18:39
Medlem
Wahnsinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eots
Senaste avsnittet med Åsa Linderborg var förfärligt tråkigt, precis som de två innan. [...]
Va? Det sänds ju inte förrän i kväll klockan 21!
Citera
2014-04-15, 19:26
Medlem
KemiRockarFetts avatar
www.trolljägarna.se
Citera
2014-04-15, 19:37
Medlem
RoaldDahls avatar
Råkade se förra avsnittet och har sett glimtar av tidigare avsnitt. Hur kommer det sig att den kille som blev anklagad nu senast inte fick ha blur på sitt ansikte. Dessutom sa de hans hela namn i rutan, vet inte om de gjort det innan.

Sedan är det ganska patetiskt att se en journalist hävda att killen dragit till med skitsnack när han hävdade att datorn varit i flera personers ägo. Hur vet han att det är skitsnack? Det är ju hur djävla vanligt som helst.
Citera
2014-04-15, 20:10
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Råkade se förra avsnittet och har sett glimtar av tidigare avsnitt. Hur kommer det sig att den kille som blev anklagad nu senast inte fick ha blur på sitt ansikte. Dessutom sa de hans hela namn i rutan, vet inte om de gjort det innan.

Sedan är det ganska patetiskt att se en journalist hävda att killen dragit till med skitsnack när han hävdade att datorn varit i flera personers ägo. Hur vet han att det är skitsnack? Det är ju hur djävla vanligt som helst.

Han kanske inte ville ha sitt ansikte blurrat för uppmärksamhetens skull, eller för att hans "sociala anseende" stod på spel eller något sådant?

Mjae, så pass vanligt är det väl ändå inte att folks datorer/laptops/surfplattor/smartphones vandrar omkring i bekantskapskretsen och att det blir inloggningar samt inlägg av "misstag"... eller(?).

Hur som helst, jag hade förutfattade meningar om Robban & Co. innan jag såg ett par avsnitt av Trolljägarna.

Trodde att de liksom skulle jaga (vanligt) folk som bara yppade sig om olika (vanliga) saker.

Tar tillbaka det efter att ha sett dessa avsnitt, det är ju inte "troll" de jagar, det är ju mer eller mindre psykiskt sjuka personer de hänger ut.

Det i sig självt är ju också upprörande, att folk som inte mår bra i själen och spyr galla över och/eller mordhotar *vem som helst*, utnyttjas i förnedrings-TV.

Säger varken bu eller bä om programmet men underhållande är det i vissa perioder, men å andra sidan väldigt pinsamt, skamset och upprörande i somliga perioder.

/pungen
Citera
2014-04-15, 20:56
Bannlyst
Herregud vad det här programmet har skapat oro hos en kompis till mig.

Han är inte medlem på någon hatsida, utan har mer eller mindre bara varit medlem på diverse dejtingsidor och drivit runt med folk och skrivit saker som "du kan dra åt helvete" och som värst skrivit något i stil med "tjejer som dig förtjänar fan att få stryk när man beter sig på det där sättet" någon enstaka gång under flera års tid.

Hur ska jag förklara för honom att han slösar bort sin energi genom att oroa sig för att han ska hamna i ett framtida trolljägarna pga detta? Jag har sagt åt han att det finns tusentals, kanske hundra tusentals som skrivit betydligt värre saker än honom, och att jag själv redan förklarat för honom att även jag och många andra någon gång uttryckt sig elakt på nätet om man skrivit med någon, men han tror fortfarande att livet är som i the Truman Show och att just han ska bli utvald av alla miljoner svenskar pga det han har skrivit.

Vi pratar alltså om en person som till följd av detta har stängt ner och raderat alla sina konton han har på hela cyberspace.

Jag har försökt förklara för honom att eftersom han inte aktivt trakasserat eller varit på någon enskild person så kommer han inte råka ut för något, och så har jag frågat om han gjort något av det som varit med i programmet redan, skrivit något elakt till någon skribent eller dylikt på någon tidning eller är medlem på någon 'hatsida' som avpixlat, friatider osv osv, och det är han inte överhuvudtaget.

Den här personen tror alltså att till följd av att han på ett av sina konton på en dejtingsida på nätet blivit varnad en gång för "trakasserande beteende" när han bad en tjej dra åt helvete och att hon var ingenting värd, vilket i sig är jävligt onödigt uttryckt, men jag har bett han att ställa detta i jämförelse med vad för personer som är med i programmet och väga det mot vad han har gjort, men han säger att han fortfarande tror att han kommer att bli påbesökt.

Har även förklarat för honom att om han kollar på det som varit med i programmet så är det personer som via twitter, eller e-mail trakasserat någon öppet eller någon som jobbat på tex aftonbladet, eller personer med tusentals kommentarer på diverse hatsidor som blivit uthängda, men han tror fortfarande att det han gjort är så intressant att han kommer bli uppsökt för en ny säsong av trolljägarna.

Jag börjar bli riktigt trött på att behöva förklara för honom dagligen varför han inte ska oroa sig, men det verkar inte gå in.
Senast redigerad av LuckyFifaPacks 2014-04-15 kl. 21:00.
Citera
2014-04-15, 21:02
Medlem
Jaha, nu är det bevisat att detta program bara är ännu ett sätt för MSM att stötta sig själva. De drygar ut det med bloggare och privatpersoner för att det ska verka trovärdigt.
Citera
2014-04-15, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyFifaPacks
Herregud vad det här programmet har skapat oro hos en kompis till mig.

Han är inte medlem på någon hatsida, utan har mer eller mindre bara varit medlem på diverse dejtingsidor och drivit runt med folk och skrivit saker som "du kan dra åt helvete" och som värst skrivit något i stil med "tjejer som dig förtjänar fan att få stryk när man beter sig på det där sättet" någon enstaka gång under flera års tid.

Hur ska jag förklara för honom att han slösar bort sin energi genom att oroa sig för att han ska hamna i ett framtida trolljägarna pga detta? Jag har sagt åt han att det finns tusentals, kanske hundra tusentals som skrivit betydligt värre saker än honom, och att jag själv redan förklarat för honom att även jag och många andra någon gång uttryckt sig elakt på nätet om man skrivit med någon, men han tror fortfarande att livet är som i the Truman Show och att just han ska bli utvald av alla miljoner svenskar pga det han har skrivit.

Vi pratar alltså om en person som till följd av detta har stängt ner och raderat alla sina konton han har på hela cyberspace.

Jag har försökt förklara för honom att eftersom han inte aktivt trakasserat eller varit på någon enskild person så kommer han inte råka ut för något, och så har jag frågat om han gjort något av det som varit med i programmet redan, skrivit något elakt till någon skribent eller dylikt på någon tidning eller är medlem på någon 'hatsida' som avpixlat, friatider osv osv, och det är han inte överhuvudtaget.

Den här personen tror alltså att till följd av att han på ett av sina konton på en dejtingsida på nätet blivit varnad en gång för "trakasserande beteende" när han bad en tjej dra åt helvete och att hon var ingenting värd, vilket i sig är jävligt onödigt uttryckt, men jag har bett han att ställa detta i jämförelse med vad för personer som är med i programmet och väga det mot vad han har gjort, men han säger att han fortfarande tror att han kommer att bli påbesökt.

Har även förklarat för honom att om han kollar på det som varit med i programmet så är det personer som via twitter, eller e-mail trakasserat någon öppet eller någon som jobbat på tex aftonbladet, eller personer med tusentals kommentarer på diverse hatsidor som blivit uthängda, men han tror fortfarande att det han gjort är så intressant att han kommer bli uppsökt för en ny säsong av trolljägarna.

Jag börjar bli riktigt trött på att behöva förklara för honom dagligen varför han inte ska oroa sig, men det verkar inte gå in.

Varför lugna honom? Tror han kan behöva lite oro. Det kan få honom att lugna ner sig, precis som Trolljägarna gör med de som Robban besöker.
Citera
2014-04-15, 21:12
Medlem
Jag undrar hur den genomsnittliga afrikanen eller MÖ-personen reagerar på att "trollens" hot mot dem endast framställs som en fara för bloggarna och innerstadsjournalisterna. Vad tycker den stereotypa invandraren om konceptet?
Citera
2014-04-15, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PokusHokus
Varför lugna honom? Tror han kan behöva lite oro. Det kan få honom att lugna ner sig, precis som Trolljägarna gör med de som Robban besöker.

Jo men det han gjort står ju inte i proportion till de som blir uthängda i programmet, och att ha den oturen att själv bli uthängd i ett program där kanske 10 personer totalt blir uthängda under en hel säsong sett till hur många personer det finns i Sverige med tillgång till internet i ålder allt mellan 18 till 60.

Det är som sagt lika osannolikt som att man har oturen att hamna i dolda kameran, och en otroligt stor mängd människor som gjort betydligt värre saker finns det ju i Sverige.

Vad är det som gör att vissa blir så otroligt oroliga även när de inte behöver vara det med sånt här?

Men för att diskutera programmet, varför kommer det inte fram att majoriteten av de få personer som blir uthängda i det här programmet är personer som fått sin identitet uthängd via ett olagligt intrång i Disqus?

Om personer som även jag känner är oroliga för att de skrivit något elakt på nätet någon gång bland alla andra hundratusentals/miljoner, hur oroliga är då de personer som var/är medlem på någon sådan sida där användaridentitet läckt ut via Disqus exempelvis, även där är ju risken att bli besökt av Trolljägarna väldigt liten sett till antalet användare.
Senast redigerad av LuckyFifaPacks 2014-04-15 kl. 21:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in