2014-04-14, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Föga förvånande att det är en hipster som låg bakom:
http://cdn.stureplan.se/legacy/articles/2843/images/article_image_c252e45ea9039d43.jpg

Jag gillar programmet. Såg förhandsvisningen av avsnitt tre:

Ok men vem är det här då?
Citera
2014-04-14, 11:11
Medlem
Zloths avatar
Värdelöst program.

8/10 som får ta emot dessa hot förtjänar det också. Som tex Linderborg.

Det bästa var ju när det handlade om Vita Kränkta Män skaparen, som påstod att han själv är vit.

Citera
2014-04-14, 15:30
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PostWhore
Går det att hitta henne på något sätt för andra som inte har kontakt med RG?

Bara om du redan är vän med henne från disqus-tiden som hon hette så.
Citera
2014-04-14, 16:43
Medlem
MrBlakeneys avatar
Peter Kempe, vad ska man säga - vilken sopa.
Citera
2014-04-14, 19:28
Bannlyst
Tidigare i tråden skrev det lite om varför programmet använder ordet "troll" när trollande betyder något helt annat än att hata folk eller skriva elakt om dem på nätet. I senaste numret av tidskriften Filter uttalar sig Robban lite om detta och andra saker. Artikeln är bara på en eller två sidor, men kan kanske vara intressant att läsa för några i tråden. Den handlar bl.a. om en kvinna som jagade näthatare och andra personer men sedan fick lite olika överraskningar arrangerade åt sig av folk på 4chan.
Senast redigerad av pethom 2014-04-14 kl. 20:18.
Citera
2014-04-15, 10:17
Medlem
MrOaikis avatar
Det jag finner intressantast är dessa näthatares reaktioner. Nu senast en kille som börjar mumla om hur det var hans kompis som skrev på Facebooksidan, och att han själv inte visste. Jag ser fram emot en "Troll compilation 2014", med bara konfrontationerna.

Det är som jag alltid misstänkt, att folk som är "jättetuffa" på forum oftast är ensamma människor som aldrig vågar säga något ifrån tangentbordet.
Citera
2014-04-15, 11:36
Medlem
DrBrasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Tidigare i tråden skrev det lite om varför programmet använder ordet "troll" när trollande betyder något helt annat än att hata folk eller skriva elakt om dem på nätet. I senaste numret av tidskriften Filter uttalar sig Robban lite om detta och andra saker. Artikeln är bara på en eller två sidor, men kan kanske vara intressant att läsa för några i tråden. Den handlar bl.a. om en kvinna som jagade näthatare och andra personer men sedan fick lite olika överraskningar arrangerade åt sig av folk på 4chan.
Vad väntar du på? Släng upp här!
Citera
2014-04-15, 11:49
Medlem
Senaste avsnittet med Åsa Linderborg var förfärligt tråkigt, precis som de två innan. Tempot är för lågt och det är alldeles för många upprepningar, något som iof. var lite bättre i det senaste. Robban står och väntar ut reaktioner ist.f att gå på hårt och konfrontera med fakta som utelämnar möjligheten för "Det var min, vahetterde, min kompis..." och "Mitt IP måste ha varit kapat".

Men syftet är väl att polarisera och det lyckas, kanske. Linderborg kör i vart fall på sin inslagna linje att det hon skriver om är svårt för män att hantera. Resultatet? Gissningsvis mer näthat och cirkeln är sluten. Själv har jag större problem med polariseringen än någons åsikter. Eller har jag fel? Är detta ett försök att komma till rätta med ett problem? Man kanske har provat att lyssna på vad folk tycker, debatterat sakligt och kommit fram till att det bästa sättet att nå konsensus är att stå på varsin flank och kasta skit på varandra... Givet vis menar jag inte att det är en åsikt eller en rätt att vilja, och eller, skriva att man vill ha ihjäl någon.

Känns förövrigt lite som att hypen innan programmet rörde upp mer oro i näthatarleden än vad programmet i sig gjort.

(edit: fuckings felstavning)
Senast redigerad av eots 2014-04-15 kl. 11:51.
Citera
2014-04-15, 11:50
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18721597.ab

Ännu en tuffing som inte vågar erkänna vad han skrivit mot Åsa Lindeborg och skyller på att datorn blivit kapad. Sicken otur dessa människor råkat ut för.
Senast redigerad av Knullkungen 2014-04-15 kl. 11:53.
Citera
2014-04-15, 11:52
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Det jag finner intressantast är dessa näthatares reaktioner. Nu senast en kille som börjar mumla om hur det var hans kompis som skrev på Facebooksidan, och att han själv inte visste. Jag ser fram emot en "Troll compilation 2014", med bara konfrontationerna.

Det är som jag alltid misstänkt, att folk som är "jättetuffa" på forum oftast är ensamma människor som aldrig vågar säga något ifrån tangentbordet.

Det hade varit lite mer klädsamt om personerna bakom dessa signaturerna kunde stå för sina åsikter. Man ska naturligtvis inte hota människor men jag har en helt annat respekt för folk som kan erkänna att de gjort det och inte bara komma med den ena eller andra krystade förklaringen. Uppenbarligen håller förklaringen att man är en tuffing bakom skärmen och en ynkrygg i verkligheten.

Det bästa med den senaste är dock följande kommentar:

– Hade Aschberg vetat vem jag är hade han varit försiktig med vad han gör.
Vad menar du med det?
– Det får tolkas precis hur man vill.
Är det ett hot?
– Nej, det är inga hot. Jag har lite koll på saker och ting. Jag har koll på ganska mycket, jag är ganska berest. Jag har koll på både det ena och det andra, in- och utomlands, säger mannen.

Undrar om Aschberg och TV3 känner sig rädda...
Citera
2014-04-15, 11:53
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Det hade varit lite mer klädsamt om personerna bakom dessa signaturerna kunde stå för sina åsikter. Man ska naturligtvis inte hota människor men jag har en helt annat respekt för folk som kan erkänna att de gjort det och inte bara komma med den ena eller andra krystade förklaringen. Uppenbarligen håller förklaringen att man är en tuffing bakom skärmen och en ynkrygg i verkligheten.

Det bästa med den senaste är dock följande kommentar:

– Hade Aschberg vetat vem jag är hade han varit försiktig med vad han gör.
Vad menar du med det?
– Det får tolkas precis hur man vill.
Är det ett hot?
– Nej, det är inga hot. Jag har lite koll på saker och ting. Jag har koll på ganska mycket, jag är ganska berest. Jag har koll på både det ena och det andra, in- och utomlands, säger mannen.

Undrar om Aschberg och TV3 känner sig rädda...

Jo, bortförklaringarna och hoten är den bästa biten.
Citera
2014-04-15, 13:33
Medlem
anitramanes avatar
Om Aschberg kommer till mig så ska ni se i rutan att jag tar fram geväret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in