2014-04-13, 19:06
Medlem
stigmas avatar
Någon sa att den där Kempe är densamma som Vesslan. Kan det stämma?
Citera
2014-04-13, 19:12
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OndaParabolen
Klart de ska få konsekvenser för sina åsikter om de är så pass extrema. Men det är ju sjukt när folk tycker man kan förtjäna en eventuell våldtäkt och bli utsatt för fysiska hot.
Hur fick du föressten in barn i bilden?
Menade dessutom ingen specifik utan rent generellt.
Men du verkar hysa stort agg mot den där Kissie...
Hade ingen aning om vem det var förens jag såg programmet.

Nu vet jag inte hur eller vad hon bloggar, men hon visar ju sig själv och står för sina åsikter så till viss mån tar hon ansvar. Jämför med de andra som är annonyma och slingrar sig när det kommer till kritan.

För övrigt gillar jag inte heller henne, har svårt för extremt ytliga människor.

Ja riktiga hot är onödigt , hyser inte mer agg mot henne direkt men hon vurmade för sverigedemokraterna tex bra länge på sin blogg för att sedan ändra sig och säga att hon inte förstår poltik bla bla bla . hon tjänar pengar på att sprida dynga det som stör mig
Citera
2014-04-13, 19:17
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lina-v
Jag är inte invandrare. Det är okej för dig att svenskar som är med i kriminella grupper såsom Hells Angels och Bandidos och massa andra ligor begår brott men så fort om det är en invandrare så är det oacceptabelt? Just bara för de inte råkar vara svenskar? Hur patetiskt låter inte detta.

Är väll mest mörkhyade i mc gängen och dess undergrupperingar nu iallafall i sverige.

Fast inget av det har med lite ordbajsning på folk som tråden och programmet handlar om-
Citera
2014-04-14, 00:56
Medlem
Slashcares avatar
Vid ett tillfälle under avsnitt tre säger herr Aschberg
Citat:
Att systematiskt förfölja och kartlägga enskilda människor är olagligt och kan vara straffbart med fängelse.
Min första tanke var: Är inte det exakt vad de gör?
Citera
2014-04-14, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slashcare
Vid ett tillfälle under avsnitt tre säger herr Aschberg
Min första tanke var: Är inte det exakt vad de gör?

Att stämma träff, dyka upp som Aschberg i lådan, och ställa obekväma frågor om ens internetvanor är inte att "förfölja" någon i legal mening.

Tycker personligen att programmet är helt okej. Inte superunderhållande men okej. Alltid problematiskt att visa ansiktet på någon dock, det är väl det som är lite tveksamt om något alls.

Exempel: Hult Hatar killen gjorde fel, men baserat på informationen han fått (ex-kille säger att hon ljuger, bästa kompisen säger att hon var med på det osv.) är det inte lika märkligt. Det är fortfarande fel att gå på någon på det sättet så klart, inte minst att hänga ut någon annan på det sättet, men hans bevekelsegrund ter sig åtminstone inte helt tagen ur luften. I det fallet blir det därmed inte helt uppenbart att man ska visa hans ansikte. Men men.
Senast redigerad av Micke_hs 2014-04-14 kl. 01:14.
Citera
2014-04-14, 01:25
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_hs
Att stämma träff, dyka upp som Aschberg i lådan, och ställa obekväma frågor om ens internetvanor är inte att "förfölja" någon i legal mening.

Tycker personligen att programmet är helt okej. Inte superunderhållande men okej. Alltid problematiskt att visa ansiktet på någon dock, det är väl det som är lite tveksamt om något alls.

Exempel: Hult Hatar killen gjorde fel, men baserat på informationen han fått (ex-kille säger att hon ljuger, bästa kompisen säger att hon var med på det osv.) är det inte lika märkligt. Det är fortfarande fel att gå på någon på det sättet så klart, inte minst att hänga ut någon annan på det sättet, men hans bevekelsegrund ter sig åtminstone inte helt tagen ur luften. I det fallet blir det därmed inte helt uppenbart att man ska visa hans ansikte. Men men.
Jag var främst inne på kartläggningen. Att ta reda på vem som står bakom ett användarkonto kanske är att betrakta som kartläggning? Jag vet inte hur det ligger till, men får det gärna förklarat för mig.
Citera
2014-04-14, 01:29
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Aschberg är en mobbare.. Inte mycket bättre än dem han hänger ut.
Citera
2014-04-14, 01:33
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lina-v
Det är skönt att sanningen kommer fram menar jag. Eftersom det minsta lilla som händer beskylls på att det är invandrarnas fel. Men i själva verket visar det sig att båda parten begår minst sagt lika mycket skit. Det ena är inte bättre än den andra.

Förtryckta kring känslor och åsikter??? Att hota folk med döden och hota de sätta skott i nacken är det då åsikter?

Jag kommer själv parallellt börja med ny projekt där jag kommer på egen hand leta upp personerna på Avpixlats kommentatorer och på andra ställen, sedan lägga ut på en webbsida hänga ut deras namn och bild på de och vad de har skrivit för kommentarer. Det här får inte fortsätta!
Men hur kan du nånsin bevisa vem som har skrivit vad? Tänk om du hänger ut fel personer, det är olagligt.
Citera
2014-04-14, 01:34
Medlem
jenny.perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Är väll mest mörkhyade i mc gängen och dess undergrupperingar nu iallafall i sverige.

Fast inget av det har med lite ordbajsning på folk som tråden och programmet handlar om-

du kan väl de berätta för mig hur många negrer och araber det just nu finns inom HA?
du får gärna även ta med andra länder.

att de andra pajas gängen har negroider är ju bara ett bevis på vilka dåliga imitatörer de är.
Citera
2014-04-14, 01:50
Medlem
Svidmyras avatar
Vilket skitprogram! Jag hade väntat mig något häftigt och inte såna här oftast blurrade näthatare som står och blåljuger och skyller på polare som använt deras konton. Samma upplägg hela tiden och en mesig Aschberg som inte kommer någon vart.

Det räcker med dessa två redan visade program, vilket är ett för mycket. Robban borde få gå i pension, han är några år över 60 bast och har tyvärr tappat stinget. Jag hade önskat honom ett bättre slut på karriären än den här smörjan!
Citera
2014-04-14, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Någon sa att den där Kempe är densamma som Vesslan. Kan det stämma?

Intressant. Men Vesslan verkar ju ändå vara både mera slipad och ha mer finess. Dessutom kom ju hans namn ut public vid något tillfälle om jag inte minns helt fel...
Citera
2014-04-14, 08:11
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Någon annan än jag som tycker att den största behållningen med programmet är att höra Aschberg återge det grova språkbruket samt när han han går utan ramen men repliker som
Citat:
"varför håller du på o larva dig"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in