2014-04-13, 02:26
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Fast vissa i programmet tex bloggare som spyr ut skit om allt och alla förutom sina egna silikonbröst och som gör detta helt utan fakta klart dom ska få lite skit. Jag vill inte ha en liten slampbloggerska som säljer sin själ för smink och silikon som dotter men det kanske du vill.

Klart de ska få konsekvenser för sina åsikter om de är så pass extrema. Men det är ju sjukt när folk tycker man kan förtjäna en eventuell våldtäkt och bli utsatt för fysiska hot.
Hur fick du föressten in barn i bilden?
Menade dessutom ingen specifik utan rent generellt.
Men du verkar hysa stort agg mot den där Kissie...
Hade ingen aning om vem det var förens jag såg programmet.

Nu vet jag inte hur eller vad hon bloggar, men hon visar ju sig själv och står för sina åsikter så till viss mån tar hon ansvar. Jämför med de andra som är annonyma och slingrar sig när det kommer till kritan.

För övrigt gillar jag inte heller henne, har svårt för extremt ytliga människor.
Citera
2014-04-13, 03:48
Medlem
carass avatar
Är det för svårt för TV3 att hitta näthat-offer så man tvingas plocka in pseudo-offer t ex tidningen Aftonbladets pladdermaja Åsa Linderborg (v) - Robert Ashbergs kompis - som hat-offer? Programmet Trolljägarna börjar tappa trovärdighet att vara seriöst.
Citera
2014-04-13, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av little-augie
Åsa Linderborg är en self-made arbetartjej.

Hahaaaa! Din definition på arbete känns jävligt skev. Min definition på arbete:

Vända på åldringar, duscha dem och torka dem i stjärten: arbete
Jobba på ackord med att montera kretskort: arbete
Jobba som snickare med att bygga hus o.s.v: arbete
Ha gård med djur, vilka skall födas, skötas, det skall gödslas ut o.s.v: arbete
Göra vad som helst för att synas i media och sprida idiotier: inte arbete

Kom igen när Åsa har tagit ett riktigt jobb.
Citera
2014-04-13, 09:43
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Dom flesta i tråden verkar hata hatare. Räknas man inte som näthatare om man "bara" hatar på rätt personer/användare??

Mvh
Citera
2014-04-13, 13:22
Bannlyst
Stödjer till fullo detta program och att de jagar dessa skurkar och fegisar som gömmer sig bakom ett datorskärm hemma och hotar folk. Är man inte så feg så sitter man inte och hotar folk med döden och skott i nacken och på pannan.

Jag har alltid trott att det är mest invandrare som sitter och skriver dessa hot eller skapar facebook och instagram konton och hänger ut folk som slynor och horor men det är så skönt att det kommer fram det är faktiskt SVENSKAR.

Ni borde skämmas. Jag hoppas att de tar ett steg vidare och använder sig utav hack metoder så att de kan hitta alla dessa skurk på I&I forumet här på flashback.
Citera
2014-04-13, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lina-v
Stödjer till fullo detta program och att de jagar dessa skurkar och fegisar som gömmer sig bakom ett datorskärm hemma och hotar folk. Är man inte så feg så sitter man inte och hotar folk med döden och skott i nacken och på pannan.

Jag har alltid trott att det är mest invandrare som sitter och skriver dessa hot eller skapar facebook och instagram konton och hänger ut folk som slynor och horor men det är så skönt att det kommer fram det är faktiskt SVENSKAR.

Ni borde skämmas. Jag hoppas att de tar ett steg vidare och använder sig utav hack metoder så att de kan hitta alla dessa skurk på I&I forumet här på flashback.

Fattar inte varför du tycker det är skönt att det är svenskar, men det är väl ditt problem. Sedan så hänger allting ihop. Sverige var historiens tryggaste samhälle fram till början av 90-talet och har historiskt både självmant och genom "tvång" fått lära sig att inte gärna ta öppna konflikter öga mot öga. Det hänger ihop med förmågan att skapa ett samhälle av trygghet och struktur. Idag känner sig antagligen många förtryckta kring känslor och åsikter. Då är det tyvärr rätt logiskt att internet i sin relativa barndom missbrukas på det här sättet.
Den enda vettiga lösningen vore att öppna upp debattklimatet i Sverige och inte vara så byxis för vare sig temperament eller eget tänkande.
Citera
2014-04-13, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Fattar inte varför du tycker det är skönt att det är svenskar, men det är väl ditt problem. Sedan så hänger allting ihop. Sverige var historiens tryggaste samhälle fram till början av 90-talet och har historiskt både självmant och genom "tvång" fått lära sig att inte gärna ta öppna konflikter öga mot öga. Det hänger ihop med förmågan att skapa ett samhälle av trygghet och struktur. Idag känner sig antagligen många förtryckta kring känslor och åsikter. Då är det tyvärr rätt logiskt att internet i sin relativa barndom missbrukas på det här sättet.
Den enda vettiga lösningen vore att öppna upp debattklimatet i Sverige och inte vara så byxis för vare sig temperament eller eget tänkande.

Det är skönt att sanningen kommer fram menar jag. Eftersom det minsta lilla som händer beskylls på att det är invandrarnas fel. Men i själva verket visar det sig att båda parten begår minst sagt lika mycket skit. Det ena är inte bättre än den andra.

Förtryckta kring känslor och åsikter??? Att hota folk med döden och hota de sätta skott i nacken är det då åsikter?

Jag kommer själv parallellt börja med ny projekt där jag kommer på egen hand leta upp personerna på Avpixlats kommentatorer och på andra ställen, sedan lägga ut på en webbsida hänga ut deras namn och bild på de och vad de har skrivit för kommentarer. Det här får inte fortsätta!
Citera
2014-04-13, 13:48
Medlem
Citat:
Det är skönt att sanningen kommer fram menar jag. Eftersom det minsta lilla som händer beskylls på att det är invandrarnas fel. Men i själva verket visar det sig att båda parten begår minst sagt lika mycket skit. Det ena är inte bättre än den andra.

Förtryckta kring känslor och åsikter??? Att hota folk med döden och hota de sätta skott i nacken är det då åsikter?

Jag kommer själv parallellt börja med ny projekt där jag kommer på egen hand leta upp personerna på Avpixlats kommentatorer och på andra ställen, sedan lägga ut på en webbsida hänga ut deras namn och bild på de och vad de har skrivit för kommentarer. Det här får inte fortsätta!

Du bemöter mitt inlägg på en nivå som gör att hela diskussionen blir skev. Du kan inte bemöta ett inlägg som försöker beskriva någorlunda vettigt och sant något övergripande med vårt samhälle med att ta enskilda individers beteende för att försöka beskriva samma sak.

Jag hoppas att du och många andra invandrare också börjar sätta strålkastarna på de slödder och drägg med invandrarbakgrund som missbrukar rättigheten att vara här genom att begå brott, både mindre allvarliga vardagsbrott och rent vidriga våldsbrott. Det är en SKAM med den barnsliga offermentalitet som ofta finns hos invandrare i stort kring de här problemen. Jag är övertygad om att det bidrar till rasismen i samhället.
Citera
2014-04-13, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Du bemöter mitt inlägg på en nivå som gör att hela diskussionen blir skev. Du kan inte bemöta ett inlägg som försöker beskriva någorlunda vettigt och sant något övergripande med vårt samhälle med att ta enskilda individers beteende för att försöka beskriva samma sak.

Jag hoppas att du och många andra invandrare också börjar sätta strålkastarna på de slödder och drägg med invandrarbakgrund som missbrukar rättigheten att vara här genom att begå brott, både mindre allvarliga vardagsbrott och rent vidriga våldsbrott. Det är en SKAM med den barnsliga offermentalitet som ofta finns hos invandrare i stort kring de här problemen. Jag är övertygad om att det bidrar till rasismen i samhället.

Jag är inte invandrare. Det är okej för dig att svenskar som är med i kriminella grupper såsom Hells Angels och Bandidos och massa andra ligor begår brott men så fort om det är en invandrare så är det oacceptabelt? Just bara för de inte råkar vara svenskar? Hur patetiskt låter inte detta.
Citera
2014-04-13, 15:16
Medlem
Citat:

Problemet med din analys är att vi inte vet hur dom har selekterat ut näthatarna som dom visar upp i programmet. Om de hade till haft med ca 70 procent av individer som uppfattades som invandrare, som var näthatare, och den fördelningen var representativ hela gruppens sammansättning. Så hade ett sådant urval räknats som ”rastistiskt” och programmet hade inte kunnat sändas ut. Vi vet alltså inte något om fördelningen mellan svenskar, invandrare bland näthatarna.
Nu tycker jag dock att termen invandrare är en mycket kantig definition. Det kan betyda allt eller inget. Du kan han bott landet i en månad eller i sjuttio är, och du tillförs samma grupp - invandrare. Du kan komma från landsbygden i Somalia och vara analfabet eller komma från det akademiskt miljö i Bosnien med en attraktiv doktorstitel, och du tillförs samma grupp – invandrare. Om man är kritisk mot invandrarpolitiken i Sverige, diskutera gärna den men klanka inte ner på invandrare för det är bara oförståeligt och destruktivt.
Senast redigerad av fuckuto 2014-04-13 kl. 15:27. Anledning: ord
Citera
2014-04-13, 16:11
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag är tveeggad inför programmet, det är givetvis inte bra att folk hotar varandra på nätet och beter sig som huliganer samtidigt är det inte heller bra ur en demokratisk synpunkt om internetanonymiteten försvinner.
Citera
2014-04-13, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Jag är tveeggad inför programmet, det är givetvis inte bra att folk hotar varandra på nätet och beter sig som huliganer samtidigt är det inte heller bra ur en demokratisk synpunkt om internetanonymiteten försvinner.

Du behöver läsa på om vad tveeggad betyder.

Å andra sidan är det inte bra ur en demokratisk synpunkt att flashbackrasister får sprida vilken skit som helst. Flashbackrasisterna har fått mig att svänga i frågan.. Ironiskt nog är det "yttrandefrihets"-ivrarna som fått mig att ändra åsikt. Trolljägarna gör ett jävligt bra jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in