Citat:
Tror ni andra att Aschberg och hans team kommer att bli misshandlad under inspelning nån gång? Jag menar, det finns inget bättre sätt att göra människor våldsamma och desperata än att tränga in dem i ett hörn och göra att de känner sig hotade. Jag skulle inte bli förvånad om någon drämmer knytnäven eller något annat i skallen på Aschberg och gänget när de blir konfronterade.
Jag antar att man kanske är beredda på det, men i inslaget har det inte direkt sett ut så. Aschberg har ju gått fram och skakat hand med folk o.s.v.
Kanske är det jag som har en för negativ bild av folk i allmänhet, men jag tänker att om folk blir huliganer eller vänsterextremister som slåss med varandra och polis bara för spänningens skull så vore det väl nästan förvånande om Trolljägarna inte stötte på något uthängningsobjekt som gick till våldsam motattack.
Vad tror ni andra?
Jag antar att man kanske är beredda på det, men i inslaget har det inte direkt sett ut så. Aschberg har ju gått fram och skakat hand med folk o.s.v.
Kanske är det jag som har en för negativ bild av folk i allmänhet, men jag tänker att om folk blir huliganer eller vänsterextremister som slåss med varandra och polis bara för spänningens skull så vore det väl nästan förvånande om Trolljägarna inte stötte på något uthängningsobjekt som gick till våldsam motattack.
Vad tror ni andra?
Jag tror inte alls att dom som Aschberg konfronterar skulle få för sig att ge sig på Aschberg och hans team med våld under inspelning. Det är väldigt fega individer det handlar om och det vi hittills har sett av dom är att dom står som ryggladslösa och förskrämda små individer när Aschberg talar till dom.
Sen nämner du huliganer och vänsterextremister och deras våldsdynamik är att dom är tuffa i gäng, stöttade och hetsade av varandra, och dom är också väldigt fega egentligen. Inga personer som står för vad dom gör utan dom gömmer sig bakom varandra i grupp. Skulle Aschberg konfrontera en ensam person ur någon sådan här gruppering kan jag lova att den här personen inte skulle vara speciellt stursk framför kameran och stå för den h*n är och sina hat- och våldshandlingar. Ännu mindre skulle en sådan person gå till attack mot Aschberg, det finns bara inte och jag skulle bli mycket förvånad om vi skulle få se något sådant i ett av Aschbergs program eller nåt liknande program.
Men nu pratar vi om näthatare och dom är dom som är allra mest fega för dom gömmer sig så gott som alltid bakom ett anonymt alias på nätet. Hult var en officiell person men han var ju inte nåt vidare tuff med Aschberg framför sig. Det syntes väldigt väl vilken oerhört liten människa han egentligen är.
Den "lilla klicken" har växt med tusentals % de sista 10 åren.