2014-04-02, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowhite
kollar på trolljägarna nu, och såg att hult hade skrivit en flashback tråd, nån som kan länka dit? eller om nån ens hittat den?

(FB) (Juridisk diskussion om TV3:s/Robert Aschbergs journalistiska arbetsmetoder)
Citera
Medlem
Paarthurnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Road66
Ja det är möjligt men vart fan är logiken i att få massa påhopp om att man är en hora när man blivit våldtagen? Å någon form av motstånd måste man väl ändå kunna göra när en våldtäkt sker och det skulle man ju ha sett på videon isånnafall.
Nee, vad tyder på att hon blev våldtagen då? hennes ord? Kan väl vem som helst påstå att man blivit.

Ja, för alla reagerar ju exakt likadant i pressade situationer. Det är ju inte så att vissa fryser till, "stänger in sig" eller liknande. Nej, nej, alla skriker i panik och försöker slå ihjäl alla i närheten.

Jag tänker inte försöka gissa mig till om nämnda våldtäkt har skett, men jag måste säga att jag tycker det är bra att dessa troll lyfts fram. Människor gömmer sig bakom sina skärmar, bakom anonymitet, och tror att de kan säga vad som helst om vem som helst. Yttrandefrihet ger en inte rätten att bete sig hur som helst.

Ska det vara så svårt med en enkel face to face regel? Kan du inte säga det irl så säg det inte alls.
Citera
Medlem
Underbart program. Det är slående hur pass fega och lögnaktiga näthatarna är när de väl blir konfronterade med vad de sagt. Framför kameran ser det ut som att dem håller på att pissa på sig.
Man undrar vad som får folk att bedriva sådana här hatkampanjer mot andra?
Citera
2014-04-02, 22:52
Medlem
Skulle vara underbart att få stöta på Hult och hoppa jämfota på hans lila huvve Inget trollande!
Citera
2014-04-02, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aibut
Ja, han är en riktig fegis som tar ner sin FB-sida. Hade han verkligen varit så stursk i verkligheten som han ger sken av i sina videos hade han fortfarande stått upp för den han är. Han är en stor ynkrygg och fegis!

Dem länkade förfan hans adress och mordhotade honom. Klart som fan han tar ner den. Ska inte folk som näthatar på det viset pröjsa också då eller?
Citera
2014-04-02, 22:54
Medlem
area50s avatar
Hela programmet går ut på att inskränka anonymiteten och att folk ska vänja sig att förhålla sig till vissa åsikter. Arselberg bryr sig inte ett skit om folks känslor, såvida inte han kan tjäna pengar på det
Citera
2014-04-02, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
hahaha hult är kungen. Horan försökte få uppmärksamhet på youtube med sin jävla lappvideo och ljuga om att hon blev våldtagen när hon såklart var med på det själv men ångrade sig efter.
Mamma måste vara stolt
En riktig man verkar du vara

Än sålänge är jag på Aschbergs sida. Bara muppar i första avsnittet
Han rör inte på överläppen nånting när han står och pratar i kameran
Citera
2014-04-02, 22:57
Bannlyst
Det är synd att aschberg inte kan skilja på "internettroll" och internetmobbare. Grattis aschberg byt namn på ditt program din värdelösa fan. Folk vet inte vad trolla är, att trolla är en riktig konst. Om jag säger att jag är en neger som hatar negrer kallar folk mig för troll men det är inte ens i närheten av att trolla. Jävla nollor stick från mitt internet.
Citera
2014-04-02, 22:57
Medlem
sectariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
fine, jag läste inte. men min poäng är fortfarande relevant, tror jag. men jag har ju bara min världsbild att utgå från, men vilka är de stackars vita männen som blir utsatta för hat? jag har missat dem, men du får gärna förtydliga.
Poängen hade varit relevant om det nu var så att Robert hade visat all typ av näthat. Dvs om han var objektiv i sin bedömning. Jag tror många ärliga nationalistiska debattörer håller med om att näthatarna som tycker likadant som dem är idioter. Nu verkar Robert Aschberg dock inte vara objektiv och det är ett problem. Inte minst i ett samhällsklimat när man blir oerhört stigmatiserad för nationalistiska åsikter men där emot dunkad i ryggen av mediaeliten om man tillhör våldsvänstern.

Citat:
är detta ett exempel, menar du?
Det var ett exempel som dök upp vid en snabb googling. Jag orkar inte ta upp alla exempel. Men här är lite bilder jag hittade ganska så snabbt. Sen så nämnde jag i mina tidigare poster drevet mot t.ex Per Ström mm...
http://petterssonorg.files.wordpress.com/2013/12/skc3a4rmklipp1.jpg
http://www.apg29.nu/nbilder/hurtig-1364114495.jpg
https://www.realisten.se/wp-content/uploads/jaffar_ridha-560x320.jpg
https://jamstalldhetsfeministern.files.wordpress.com/2013/12/folkmordsfeminist.jpg?w=600
http://www.frihetssmedjan.se/wp-content/uploads/Hat-mot-SD-8.jpg
http://www.frihetssmedjan.se/wp-content/uploads/Hat-mot-SD.jpg

Tror du på allvar bara sverigedemokrater, svenskar, män och kristna kan näthata eller vad är grejen?

Citat:
det där är ju inte så farligt, kan jag tycka, precis lika lite som det är om jag skulle vilja DÖDA ALLA JÄVLA BABBAR... om alltså.
Det får stå för dig, jag tycker iofs liksom du att hela drevet mot näthat är trams. Om det nu hade tjänat ett verkligt syfte så hade jag nog köpt det, men nu tjänar det som sagt mediaeliten i deras hetsjakt mot meningsmotståndare.

Nu har ju förvisso endast ett program visats så jag ska inte vara förhastad med mina slutsatser. Men med tanke på Robert Aschbergs historik så känns det inte oväntat att han drar upp dessa exempel. När hans underhuggare i Researchgruppen började avslöja "näthatare" så knackade de endast på dörren till folk som näthatade med just "högerextrem" underton.
Citera
2014-04-02, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Hela programmet går ut på att inskränka anonymiteten och att folk ska vänja sig att förhålla sig till vissa åsikter. Arselberg bryr sig inte ett skit om folks känslor, såvida inte han kan tjäna pengar på det
Programmet går snarare ut på att visa hur det går för folk som inte vågar stå för sina egna åsikter.
Talar man illa om folk så får man vara beredd att ta konsekvenserna.
Citera
2014-04-02, 23:05
Medlem
CaptainSwedens avatar
Fy vilket värdelöst program. Tycker det är fel att hota och sådant men hat å hot är ändå något man ska räkna med när man "sticker ut hakan" som Robert uttryckte det. Om man inte klarar av att kunna ignorera det så borde man sluta med det man gör.
Citera
2014-04-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necksnappa
Skulle vara underbart att få stöta på Hult och hoppa jämfota på hans lila huvve Inget trollande!

Akta dig, aschberg kanske läser, tänk dig att ha honom framför dig i en mörk gränd och med brysk röst läsandes den meningen och fråga "vad tänkte du egentligen?"

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in