2014-04-02, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ER433
Klart man ska heja på horeriet.

Varför tror du att männen blev friade? Inte för att hon led under sexet direkt. Hon ångrade inte akten i sig utan pga all skit efteråt. Skylla på att hon blev våldtagen, tillåt mig att skratta.

Du har ingen koll alls på hur det fungerar i rättssystemet. Det är väldigt ofta som åklagare lägger ner fall pga små saker bara för att dom inte orkar dra fallet. Det kan vara så att man har flera vittnesmål som talar för en och ett litet som säger mot och pga det så kan fallet läggas ner. Det finns massa andra anledningar också men sluta snacka skit när du inte vet hur det fungerar.

För övrigt så var det riktigt skönt att se aschberg sätta snubben mot väggen som snackat skit på nätet.
Citera
2014-04-02, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ER433
Klart man ska heja på horeriet.

Varför tror du att männen blev friade? Inte för att hon led under sexet direkt. Hon ångrade inte akten i sig utan pga all skit efteråt. Skylla på att hon blev våldtagen, tillåt mig att skratta.

Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Kanske för att det inte fanns tillräckligt med bevis för en fällande dom, som är ett ganska vanligt problem när det kommer till våldtäkt. Bevis så menar jag sperma, skador m.m... Du vet va att det är bara cirka 10% av anmälningarna som leder till fällande domar när det kommer till våldtäkt?

Vakta din tunga nästa gång!

Spelar ingen roll, hon var under 15 och vad jag förstår så var "gärningsmännen" över 18 = våldtäkt enligt svensk lag. Och hur vet du att hon inte led? Du vet heller inte om det finns med tvång, hot eller beroendeställning.

Åtal väcktes inte pga ord mot ord och att hon anmälde händelsen långt senare = ingen chans att säkra med teknisk bevisning.
Citera
2014-04-02, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 07enoon
Har man gett sig in i leken får man leken tåla!
Det är inte mer än rätt att de får känna hur det är att själv vara den jagade så kanske de tänker sig för innan de skriver en massa nedsättande skit om andra människor.

Men nu är det väl på med offerkoftan för alla näthatare..."dumma er som skriver dumma saker om oss bondläppar..."

Jaa, uppenbarligen gör han ju det då han inte är anonym.. Men att hänga ut honom i tv är ju bara idiotiskt. Dessutom tyder allt på att hon inte blev våldtagen. Fyfan för henne helt ärligt, vidrigt jävla beteende.
Senast redigerad av Road66 2014-04-02 kl. 21:04.
Citera
2014-04-02, 21:05
Medlem
Bra program lite synd med programnamnet som kommer att ändra benämningen för vad ett troll nu är.
Citera
2014-04-02, 21:14
Bannlyst
Borde inte Hult gå ut offentligt nu och faktiskt be om ursäkt och ge sin version på historian?
Grabben visar ju ingen direkt ånger vad jag kan se, och han ställer sig i någon jävla försvarsställning på facebook. "Moget att en gubbe som är 30 år äldre än mig ska berätta vad jag ska göra" typ..

Hade jag varit i Hult's kläder nu så hade jag verkligen gå ut offentligt och faktiskt bett om ursäkt och sagt att mitt beteende inte går att försvara, utan det är idioti på hög jävla nivå... Men det är ju jag deh!
Citera
2014-04-02, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Som vadå? ska bli intressant att få höra dessa tendenser

Jadu, en video spreds. Den talar väl sitt tydliga språk kan man tycka. Inte många som går ur en våldtäkt utan att skrika/gråta. Hennes bästa vän vittnade om att hon var med på det vilket ledde till att snubbarna friades. Finns nog inte en enda "bästa-polare" eller polare ihuvudtaget som skulle ljuga om något sådant. Dagen efter ska hon ha lagt upp en bild på instagram där hon sitter med sin vän och fikar. Rätt skevt i mitt tycke. Men vad vet jag, man kanske är fikasugen efter att ha blivit våldtagen.
Den slutsatsen jag drar där är att hon fick en "horstämpel" av sitt umgänge, folk började hata på henne och kalla henne slyna och liknande. Hon klarade såklart inte av det och vände på det hela genom å påstå att det var en våldtäkt. Detta hatet skapades såklart när videon släpptes på youtube, vilket den till största sannolikhet inte gjort när hon satt och fikade med sin vän. För då var det ju bara ett ligg, även för henne..
Citera
2014-04-02, 21:23
Medlem
lillefisks avatar
Något att diskutera måste absolut vara hur lätt "Hult" tog till sig "bevisen" som i avsnittet enbart framkom som textmeddelanden ifrån anonyma personer. Hur källkritisk är man om man spelar in en sådan video efter att fått meddelanden ifrån anonyma som antagligen bara vill Moa illa.
Citera
2014-04-02, 21:40
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelska
Nej, det finns ingen som bestämmer vad du får tycka och tänka -- vare sig här eller i Nordkorea. Däremot så finns det lagar och regler för hur och vad du får yttra dig. Sådana lagar och regler finns i alla samhällen och har alltid funnits och kommer, förhoppningsvis, alltid att finnas.

Exempelvis så får jag inte mordhota andra. Jag får heller inte förtala eller sprida missaktning om andra människor eller uppmana till brott. Om vi skulle låta yttrandefrihets-autisterna bestämma så skulle jag få säga till en lönnmördare att den ska mörda dig och det är helt lagligt, det var ju bara ett yttrande från min sida -- vill du att vissa yttranden ska vara förbjudna? Grattis, välkommen in i klubben.

Du verkar inte kunna hålla isär att å ena sidan i ett privat sammanhang - om än på internet - yttra sin mening (om än på ett osmakligt sätt), och å andra sidan specifikt kontakta och trakassera en enskild person. Är du för eller inte för att någon ska få ha åsikten att t.ex. pedofiler bör slås ihjäl eller vänsterextremister borde gasas - och yttra den åsikten på ett offentligt forum?

Det där är nämligen precis vad Aschbergs löjliga program inte skulle dra sig för att hänga ut, trots att man påstår sig acceptera folks rätt till åsikter. Snarare är det enda man accepterar folks rätt till harmlösa åsikter.

Jag tycker det är beklämmande att gruppen av evigt kränkta i det här landet, tror sig ha någon rätt att bestämma över hur och på vilket sätt andra människor ska få tycka, tänka och yttra sig.
Citera
2014-04-02, 21:46
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sectarius
Jag tycker det är väldigt märkligt att det bara finns näthat mot blattar, negrer, judar, kvinnor, feminister och muslimer. Men det verkar aldrig finnas något näthat mot kristna, män, nationalister och vita personer enligt bilden som Robert Aschberg förmedlar. Det konstiga är att det inte alls rimmar med den verkligheten jag har mötts av på nätet då feminister ofta uttrycker termer som "Gubbslem", "Skottpengar på aset", muslimer som sprider hatpropaganda mot "infidels", AFAiter och annat vänsterpatrask som öppet hatar och "vill machetedöda alla vita män" eller blattar som beskriver svenska kvinnor som "svennehoror". Det verkligen kryllar av den typen av kommentarer på nätet, rena uppviglingar dessutom. Varför visar inte Robban den sidan av myntet? Det finns dessutom ett offentligt förakt mot vissa värderingar och människor som får uttryckas helt oemotsagt. Exempel på detta är Alex Schulmanns hånfulla hatkampanj mot värdekonservativa figurer som Marcus Birro. Eller Magnus Betnérs väldigt osympatiska hatiska jargong mot diverse nationalister, konservativa och kristna människor.

Uppenbarligen så finns det en agenda där man vill förmedla en viss typ av hat som mer befogad än en annan. Egentligen så tycker jag det är höjden av ironi när folk med politisk korrekta åsikter kallar folk som inte vågar stå för sina icke-PK-åsikter offentligt för fega kräk. Det är ju inte ni som löper risk att råka illa ut för vad ni tycker direkt. Prova vettja att rita en Muhammedkarikatyr och visa er med den offentligt.
"Men jag känner inte att provocera människor i onödan"
Ja, då har du inte fattat grejen med yttrandefrihet.

Det är mycket enkelt. Det är bara en av de här aspekterna som tas upp i media - se bara på Uppdrag gransknings löjliga program om nätat, exakt samma sak där. Media försöker göra "näthatet" till någonting som är unikt för antifeminister och sverigevänner.

Det är också i den diskursen som man måste se Aschbergs tramsprogram. Jag kan slå vad om att vi inte kommer se en enda vänsterextremist i programmen - trots att vi t.om. haft relativt kända vänsterpolitiker och artister som skrivit om att slå ihjäl Åkesson och liknande. Det är politisk förföljelse man ägnar sig åt, precis som vi såg med Expressen.
Citera
2014-04-02, 21:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sectarius
Jag tycker det är väldigt märkligt att det bara finns näthat mot blattar, negrer, judar, kvinnor, feminister och muslimer. Men det verkar aldrig finnas något näthat mot kristna, män, nationalister och vita personer enligt bilden som Robert Aschberg förmedlar. Det konstiga är att det inte alls rimmar med den verkligheten jag har mötts av på nätet då feminister ofta uttrycker termer som "Gubbslem", "Skottpengar på aset", muslimer som sprider hatpropaganda mot "infidels", AFAiter och annat vänsterpatrask som öppet hatar och "vill machetedöda alla vita män" eller blattar som beskriver svenska kvinnor som "svennehoror". Det verkligen kryllar av den typen av kommentarer på nätet, rena uppviglingar dessutom. Varför visar inte Robban den sidan av myntet? Det finns dessutom ett offentligt förakt mot vissa värderingar och människor som får uttryckas helt oemotsagt. Exempel på detta är Alex Schulmanns hånfulla hatkampanj mot värdekonservativa figurer som Marcus Birro. Eller Magnus Betnérs väldigt osympatiska hatiska jargong mot diverse nationalister, konservativa och kristna människor.

Uppenbarligen så finns det en agenda där man vill förmedla en viss typ av hat som mer befogad än en annan. Egentligen så tycker jag det är höjden av ironi när folk med politisk korrekta åsikter kallar folk som inte vågar stå för sina icke-PK-åsikter offentligt för fega kräk. Det är ju inte ni som löper risk att råka illa ut för vad ni tycker direkt. Prova vettja att rita en Muhammedkarikatyr och visa er med den offentligt.
"Men jag känner inte att provocera människor i onödan"
Ja, då har du inte fattat grejen med yttrandefrihet.
"Hej jag heter johan och jo, jag har fått utstå näthat från vänsteraktivister för att jag öppet stått för mina negativa åsikter om muslimer, att de ska skickas hem, att de är analfaber o så. Liksom så måste jag ju få tycka utan att få utstå näthat."

ett problem är att det inte finns någon nasse eller högerextrem som skulle våga stå för det. men om någon nationalist vågar stå för sina åsikter kan säkert Robban söka upp tangentterroristerna.
Citera
2014-04-02, 21:54
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorkingClassBoy
Riktigt jävla gött att den idioten fick 10k i skadestånd!!

Han "fick" inte 10k i skadestånd, Arschelberg krävde det i Moas namn för att de inte skulle stämma honom för förtal i en civilrättslig process. Med andra ord var det hot och utpressning Arschelberg försökte sig på.

Dock betalade ju inte Hult, och det enda Moa då har att göra är att försöka dra det till rättegång. Dock är risken nog rätt liten att det blir något av det fallet.
Citera
2014-04-02, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnhildur
Jovisst det är jättemånga som går ur en våldtäkt utan att skrika gråta. Klart att man fikar, äter, går på toa, sover och gör alla möjliga vanliga saker efter en våldtäkt - talar av egen erfarenhet. Och en bästa vän kan göra konstiga saker. Min bästa vän gick och skaffade barn med han som våldtog mig trots att han misshandlade henne. Folk gör konstiga saker.

Men oavsett - vad har Hult med saken att göra?

Ja det är möjligt men vart fan är logiken i att få massa påhopp om att man är en hora när man blivit våldtagen? Å någon form av motstånd måste man väl ändå kunna göra när en våldtäkt sker och det skulle man ju ha sett på videon isånnafall.
Nee, vad tyder på att hon blev våldtagen då? hennes ord? Kan väl vem som helst påstå att man blivit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in