2014-04-02, 21:56
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
ett problem är att det inte finns någon nasse eller högerextrem som skulle våga stå för det. men om någon nationalist vågar stå för sina åsikter kan säkert Robban söka upp tangentterroristerna.

Och på vilka grunder baserar du det påståendet då? Dina egna våta sexdrömmar?
Citera
2014-04-02, 22:01
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och på vilka grunder baserar du det påståendet då? Dina egna våta sexdrömmar?
Våta sexdrömmar? Det var en smula bisarrt.
Jag menar att en anledning att högerextrema inte söker till programmet tror jag är att de inte vågar stå för sina åsikter med sitt riktiga namn och när de uttrycker sina åsikter är det under alias vilket försvårar näthatet, näthata alias och riktiga personer är litet som äpplen och päron.

De som blivit näthatade i episod 1 har varit verksamma under eget namn. Om jag vill söka upp och hata högerpopulister söker jag mig till avpixlat och det är rätt få där med eget namn, alias.
Senast redigerad av Fred Friendly 2014-04-02 kl. 22:03.
Citera
2014-04-02, 22:06
Medlem
Fantomernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Han "fick" inte 10k i skadestånd, Arschelberg krävde det i Moas namn för att de inte skulle stämma honom för förtal i en civilrättslig process. Med andra ord var det hot och utpressning Arschelberg försökte sig på.

Dock betalade ju inte Hult, och det enda Moa då har att göra är att försöka dra det till rättegång. Dock är risken nog rätt liten att det blir något av det fallet.
Verkligen inte utpressning. Fullt legitimt att kräva någon på skadestånd - betalar personen inte kan man ta det till rättegång så får domstolen bedöma om skadestånd ska betalas. Om det kommer gå till rättegång i det här fallet har jag ingen aning om, men det är väl inte omöjligt att det där Juridikinstitutet tar det vidare och för hennes talan?
Citera
2014-04-02, 22:12
Medlem
sectariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
"Hej jag heter johan och jo, jag har fått utstå näthat från vänsteraktivister för att jag öppet stått för mina negativa åsikter om muslimer, att de ska skickas hem, att de är analfaber o så. Liksom så måste jag ju få tycka utan att få utstå näthat."

ett problem är att det inte finns någon nasse eller högerextrem som skulle våga stå för det. men om någon nationalist vågar stå för sina åsikter kan säkert Robban söka upp tangentterroristerna.
Läste du inte vad jag skrev eller?
Det är inte bara "nassar" och "rassar" som får utstå näthat, utan också vanliga svenskar just för att de är svenskar och män just för att de är män. Varför visar inte Robban de hatiska muslimerna, feministerna och vänsterpatrasken i sin serie? Och det finns en hel del "rassar" och "nassar" som offentligt vågar stå för sina åsikter men som inte får tillräckligt medialt utrymme, t.ex senast i debatt när det skulle handla om knivdådet i Malmö så erbjöd sig svenskarnas parti att medverka men fick helt enkelt inte det. Sen finns det en hel del andra som falskeligen får epitetet "rasse" och "nasse" trots att de inte är det (som t.ex Jimmie åÅkesson) som offentligt deltar i debatten men som ständigt smutskastas av media och får utstå hat, tårtkastningar och dödshot.

Varför besvarar du inte mitt inlägg med substans? Och varför kommer du med tramsiga liknelser som inte ens hörde till min poäng?
Citera
2014-04-02, 22:14
Medlem
Gör riktigt ont i hjärtat och jag vill bara döda...
Har inte ens ord.. för vad människor drar igång för drev mot andra unga människor..
Mår riktigt illa och vet inte vad jag ska skriva ens..
Citera
2014-04-02, 22:15
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sectarius
Läste du inte vad jag skrev eller?
Det är inte bara "nassar" och "rassar" som får utstå näthat, utan också vanliga svenskar just för att de är svenskar och män just för att de är män. Varför visar inte Robban de hatiska muslimerna, feministerna och vänsterpatrasken i sin serie? Och det finns en hel del "rassar" och "nassar" som offentligt vågar stå för sina åsikter men som inte får tillräckligt medialt utrymme, t.ex senast i debatt när det skulle handla om knivdådet i Malmö så erbjöd sig svenskarnas parti att medverka men fick helt enkelt inte det. Sen finns det en hel del andra som falskeligen får epitetet "rasse" och "nasse" trots att de inte är det (som t.ex Jimmie åÅkesson) som offentligt deltar i debatten men som ständigt smutskastas av media och får utstå hat, tårtkastningar och dödshot.

Varför besvarar du inte mitt inlägg med substans? Och varför kommer du med tramsiga liknelser som inte ens hörde till min poäng?
fine, jag läste inte. men min poäng är fortfarande relevant, tror jag. men jag har ju bara min världsbild att utgå från, men vilka är de stackars vita männen som blir utsatta för hat? jag har missat dem, men du får gärna förtydliga.

är detta ett exempel, menar du?

Citat:
AFAiter och annat vänsterpatrask som öppet hatar och "vill machetedöda alla vita män

det där är ju inte så farligt, kan jag tycka, precis lika lite som det är om jag skulle vilja DÖDA ALLA JÄVLA BABBAR... om alltså.
Citera
2014-04-02, 22:20
Medlem
prestandas avatar
Någon som sitter inne på info om vilka typer denna "kattan57" och den sista snubben är? Mest intresserad av var i Sverige sistnämnde kommer ifrån då det lät som hemdialekten.
Citera
2014-04-02, 22:21
Medlem
henkesss avatar
Hult hatar vilket skämt haha. Bra att hans fula hult hatar fb sida är nere.
Citera
2014-04-02, 22:37
Medlem
Jäklar va cool och glappkäftad den där Hult va i sina videos dom visade, sen när Robban dyker upp blev han som en liten kissnödig småpojke igen.
Varsegod, här är din stämning Robban är en skön snubbe

Också nyfiken på samma fråga som skrivbenten ovan frågade om, förtalstråden (eller dylikt område?) Hult ska ha postat här på flashback.
Senast redigerad av Av_anledning 2014-04-02 kl. 22:41.
Citera
2014-04-02, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Hult hatar vilket skämt haha. Bra att hans fula hult hatar fb sida är nere.
Ja, han är en riktig fegis som tar ner sin FB-sida. Hade han verkligen varit så stursk i verkligheten som han ger sken av i sina videos hade han fortfarande stått upp för den han är. Han är en stor ynkrygg och fegis!
Senast redigerad av Aibut 2014-04-02 kl. 22:48.
Citera
2014-04-02, 22:39
Medlem
Engelskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Du verkar inte kunna hålla isär att å ena sidan i ett privat sammanhang - om än på internet - yttra sin mening (om än på ett osmakligt sätt), och å andra sidan specifikt kontakta och trakassera en enskild person.

De båda är yttranden, trots att det gäller olika forum, inte sant? Men visst kan jag hålla isär den offentliga och den privata sfären, det kollektiva och individuella, men det är en godtycklig bedömning som grundar sig i kulturellt nedärvda värderingar där man gör en åtskillnad. En sådan åtskillnad måste naturligtvis inte göras eller ta hänsyn till. Yttranden kommer däremot aldrig vara helt tillåtna. Du själv vill ju begränsa det som jag förstått det. Aschberg och journalister ska inte få göra TV av sk näthatare -- varför ska vi inte få göra det?

Citat:
Är du för eller inte för att någon ska få ha åsikten att t.ex. pedofiler bör slås ihjäl eller vänsterextremister borde gasas - och yttra den åsikten på ett offentligt forum?

Varför frågar du och spelar det någon roll?
Citera
2014-04-02, 22:42
Medlem
Engelskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Du specificerade dock inte! Det är stor skillnad på att planera ett mord med din vän, och att skämtsamt säga "hahaha du, mörda X!".

Jag får väl be om ursäkt för att jag var otydlig men givetvis handlar det om kontexter och inte satsers (yttrandens) utformning. Men min poäng är att yttranden, rättare sagt vissa yttranden, är olagliga och kommer alltid att vara olagliga.

Om man vill göra TV om folks yttranden, vare sig de är lagliga sådana eller olagliga, är väl upp till tv-producenter och tv-chefer. Lite underhållande är programmet, fast inte tillräckligt för att jag ska fortsätta titta på det. Grannfejden var roligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in