2020-11-13, 16:37
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
För en Nintendo nörd vilket Playstation av ps4 ska en amatör satsa på. Jag har aldrig haft playstation förr. Fördelar och nackdelar med båda.

PS4 Slim - 1080p.

PS4 Pro - Allt mellan 1080p-1440p-1620p-1800p-4K. Ofta 1440p eller nåt "dynamic 4K" eller "checkerboard 4K". Även om du bara har en 1080p skärm så gör den högre upplösningen att bilden ser bättre ut. Vissa titlar har även bättre bilduppdatering och PSVR spel ser också bättre ut.
Senast redigerad av Dan88 2020-11-13 kl. 16:40.
Citera
2020-12-06, 02:20
Medlem
Hej!
Har försökt söka men hittade inget. Om min fråga redan har besvarats så får ni med glädje ta bort detta.

Frågan jag har är: Hur kan göra för att använda spelchatten med min fake kontroll?

Jag köpte en ny kontroll (vi kallar den för B)

1.Den är icke originell.
2.Den är inte trådlös (måste ha laddaren i hela tiden)
3. Den saknar uttag för hörlurar.
4. Min konsoll är en slim så även här saknar jag aux.

Så det jag får göra om jag vill köra hörlurar är att jag får plugga in dem i min andra kontroll, vi kallar denna för (A)
1. Den är orgina. l
2. Den har fungerande utag för hörlurar.
3. Analogerna är helt trasiga så därför vill jag köra med B

Jag vet att om både A och B är i samma party så hör jag dem som är där inne utan problem, så långt är jag med.
Men jag vill alltså kunna köra spelchatten, i detta fall Apex.
Jag har lyckats fått till detta förut så jag vet att det är möjligt (Hörlurarna var i kontroll A och jag spelade och var inloggad på mitt Main PSN Konto med kontroll B) Men jag kan inte för mitt liv minnas hur det gick till.

Hälp?
Citera
2020-12-06, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValleUmbraeMortis
Hej!
Har försökt söka men hittade inget. Om min fråga redan har besvarats så får ni med glädje ta bort detta.

Frågan jag har är: Hur kan göra för att använda spelchatten med min fake kontroll?

Jag köpte en ny kontroll (vi kallar den för B)

1.Den är icke originell.
2.Den är inte trådlös (måste ha laddaren i hela tiden)
3. Den saknar uttag för hörlurar.
4. Min konsoll är en slim så även här saknar jag aux.

Så det jag får göra om jag vill köra hörlurar är att jag får plugga in dem i min andra kontroll, vi kallar denna för (A)
1. Den är orgina. l
2. Den har fungerande utag för hörlurar.
3. Analogerna är helt trasiga så därför vill jag köra med B

Jag vet att om både A och B är i samma party så hör jag dem som är där inne utan problem, så långt är jag med.
Men jag vill alltså kunna köra spelchatten, i detta fall Apex.
Jag har lyckats fått till detta förut så jag vet att det är möjligt (Hörlurarna var i kontroll A och jag spelade och var inloggad på mitt Main PSN Konto med kontroll B) Men jag kan inte för mitt liv minnas hur det gick till.

Hälp?

Du kan ju testa starta konsolen med kontroll A, sen koppla in kontroll B inne i spelet.

Annars finns en enkel lösning köp en ny original.
Citera
2020-12-24, 17:46
Medlem
Tänkte skaffa Playstation Plus till sonen med rullande månadsbetalning. Om jag skaffar det idag 24/12, kommer betalningen dras 24:e varje månad eller nåt annat datum?
Citera
2020-12-26, 13:21
Medlem
Loveflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MFKR1
Tänkte skaffa Playstation Plus till sonen med rullande månadsbetalning. Om jag skaffar det idag 24/12, kommer betalningen dras 24:e varje månad eller nåt annat datum?

Skaffa de här istället är en seriös sida via benify men det går med länken också tryck playstation plus 1år för 397kr. Så slipper du betala månadsvis. Jag gjorde det och fick koden direkt. Det står att koden är tillfälligt slut men det stämmer inte det finns koder i lager då jag testade och även kollat med supporten. Har du redan köpt så är det bara att avbryta lägga till denna koden också så slipper den fortsätta att dra.
https://partner.getgifted.com/se/
Citera
2020-12-26, 16:18
Medlem
donaukinds avatar
Någon här med jailbreak på sin ps4? Är sugen på att skaffa en begagnad äldre ps4 för just det.
Citera
2021-02-04, 18:03
Medlem
Någon som vet om razer tartarus v2 fungerar utan problem på ps4?
Citera
2021-02-18, 16:04
Medlem
XtraXs avatar
Kan man verkligen inte ta bort Disney+ appen, har precis avslutat konto där så finns noll anledning att ha kvar den.
Citera
2021-02-18, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Kan man verkligen inte ta bort Disney+ appen, har precis avslutat konto där så finns noll anledning att ha kvar den.

Är det inte bara att avinstallera den? Har för mig att jag gjorde det.
Citera
2021-02-18, 20:11
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EyBro
Är det inte bara att avinstallera den? Har för mig att jag gjorde det.

Nej, det går ej Viaplay tex ha jag laddat ner själv den går att ta bort. Men disney plus laddade man inte ner den bara dök upp när den släpptes.
Citera
2021-02-21, 13:38
Medlem
Hej,

Sitter med ett FIFA 18 på PS4 och vill spela vänskapsmatch via nätet men nås av detta meddelande. Trodde jag var inloggad. Hur fixar jag detta?

”För att komma åt nätfunktionerna i det här spelet måste du vara inloggad på ditt Sony Entertainment Network-konto och EA-servrarna”

Tacksam för hjälp!
Citera
2021-02-21, 19:50
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Nej, det går ej Viaplay tex ha jag laddat ner själv den går att ta bort. Men disney plus laddade man inte ner den bara dök upp när den släpptes.
På XMB eller? Har själv inte disney plus appen där så du måste ha laddat ned den själv då. Om man går in på Library så ser man sina applicationer där. Sen trycker man på options knappen så dyker flera alternativ upp däribland radera. Kan även gå in på settings och storage och radera från applications.

Om du menar på mediaplayer menyn med alla andra video appar som netflix osv så finns den där naturligt hela tiden och ska inte gå att ta bort. Men ser inte hur den ska vara ivägen heller då man måste klicka sig in där från XMB menyn först. Och då finns den där även om man inte har den nedladdat så tar inte upp någon plats på storage heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in