2015-12-13, 19:30
Medlem
Kommer Rise of the Tomb Raider komma till PS4? Annars blir det Xbox One 😈
Citera
2015-12-13, 19:46
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozztie
Kommer Rise of the Tomb Raider komma till PS4? Annars blir det Xbox One 😈
Rise of the Tomb Raider är i dagsläget planerat att släppas under sista kvartalet 2016.
Citera
2015-12-13, 21:26
Medlem
Skedands avatar
Jailbreak på G

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1156064

http://psxhax.com/threads/ps4-is-officially-jailbroken-cturt-confirms-ram-dumping-more.93/

Citat:
From Radikal-Gamez.net to quote, roughly translated:

Cturt through a tweet today, has confirmed that the PS4 could be said has already been hacked. We are still very green as to this issue but we have been having concurrent information.

Apparently it reports that could be effective for FW higher but that is waiting to be confirmed. For now, only those who are in 1.76 could soon enjoy their consoles released.
Citera
2015-12-14, 19:15
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skedand
Jailbreak på G

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1156064

http://psxhax.com/threads/ps4-is-officially-jailbroken-cturt-confirms-ram-dumping-more.93/
Jag har lite avvaktat med PS4 av denna anledningen men man får se om det hinner komma någon lösning innan det slutas sälja konsoler med firmware 1.76
Vilken version har ni som nyligen köpt PS4 haft installerad?
Citera
2015-12-19, 18:56
Medlem
sigurts avatar
Till mitt Xbox 360 köpte jag andra hörlurar, Turtle beach x41.

Kan jag koppla in det till min framtida PS4a?
Citera
2015-12-20, 09:03
Medlem
sigurts avatar
Hoppas inte detta räknas som en dubbelpost nu när jag inte har möjlighet att ändra mitt inlägg?

Nu har jag en ny fråga, när man kollar begagnat på blocket så finns det folk som säljer sitt PS4 med digitala spel utan skiva.

Kommer jag verkligen åt dom om jag startar ett nytt kontot på PS4an med mitt alias och med mina vänner osv?

Det troliga borde vara att spelen tillhör det kontot man köpt det till? Eller tillhör det själva PS4an man laddat ner det till?
Citera
2015-12-20, 09:42
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Hoppas inte detta räknas som en dubbelpost nu när jag inte har möjlighet att ändra mitt inlägg?

Nu har jag en ny fråga, när man kollar begagnat på blocket så finns det folk som säljer sitt PS4 med digitala spel utan skiva.

Kommer jag verkligen åt dom om jag startar ett nytt kontot på PS4an med mitt alias och med mina vänner osv?

Det troliga borde vara att spelen tillhör det kontot man köpt det till? Eller tillhör det själva PS4an man laddat ner det till?
Spelen är låsta till kontot som köpte dom. Så ifall säljaren inte lämnar kvar sitt konto med inloggningsuppgifter så är spelen värdelösa.
Citera
2015-12-20, 10:16
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noremlac
Spelen är låsta till kontot som köpte dom. Så ifall säljaren inte lämnar kvar sitt konto med inloggningsuppgifter så är spelen värdelösa.

Ja, jag misstänkte det. Det känns inte speciellt kul att börja spela på någon annans konto med vunna trofeer och säkert hans friendslist osv.
Citera
2015-12-21, 11:27
Medlem
Citat:
Ja, jag misstänkte det. Det känns inte speciellt kul att börja spela på någon annans konto med vunna trofeer och säkert hans friendslist osv.

Friendslisten kan man tömma och göra ny, men den som skapade kontot kan alltid ta tillbaka kontot genom lösenordsåterställning.
Du kommer inte att kunna ändra på ägaruppgifterna till kontot så det gäller att lita på att personen inte får för sig att vilja spela sina spel eller sälja kontot igen.
Citera
2015-12-22, 16:40
Medlem
ischs avatar
Citat:

Det kan i vissa fall även vara så att det är digitala spel i form av en nerladdningskod, vilket är rätt vanligt med vissa buddlingar. Är dessa inte använda så kan du såklart använda och ladda ner spelet/spelen till ditt egna konto. Risken att det handlar om det anser jag dock vara försvinnande lite.
Citera
2015-12-24, 21:44
Medlem
XpS06s avatar
Jag har planerat att köpa ett PS4 ett tag nu men tänkte vänta till mellandagsrean. Det verkar dock som att det inte lär bli några större prisskillnader att tala om.

Jag ska till Australien om någon vecka och tydligen så kan man köpa 1tb versionen i en bundle med två spel för ganska exakt 3000kr alternativt köpa 500gb versionen separat för 2250kr.

Jag lutar mest mot 1tb versionen, alltid bra att ha extra utrymme plus att man får ju ändå två spel med.

Men är det någon som har koll på om jag kanske får problem med att använda PS4:at här i Sverige sen?

God Jul!
Citera
2015-12-25, 08:09
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XpS06
Jag har planerat att köpa ett PS4 ett tag nu men tänkte vänta till mellandagsrean. Det verkar dock som att det inte lär bli några större prisskillnader att tala om.

Jag ska till Australien om någon vecka och tydligen så kan man köpa 1tb versionen i en bundle med två spel för ganska exakt 3000kr alternativt köpa 500gb versionen separat för 2250kr.

Jag lutar mest mot 1tb versionen, alltid bra att ha extra utrymme plus att man får ju ändå två spel med.

Men är det någon som har koll på om jag kanske får problem med att använda PS4:at här i Sverige sen?

God Jul!

Du kommer att behöva ett PSN-konto ifall du vill kunna spela online. Problemet är att det går inte att byta land på PSN-kontot, så ifall du väljer Australien som land för att kunna spela online med lokala spelare medan du är där så kommer du att behöva skapa ett nytt PSN-konto för att kunna spela med svenska spelare när du kommer tillbaka. Trophies och sånt går inte heller att föra över.

Det är oklart hur länge du ska vara i Australien. Handlar det bara om någon vecka så kanske du inte tänker koppla in din PS4 alls där och i så fall är det enda "problemet" att strömsladden som följer med är den engelska typen. Du behöver därför antingen skaffa en europeisk strömsladd eller en adapter till den engelska som du får med. Oavsett vilket så ska det inte kosta särskilt mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in