Citat:
Ursprungligen postat av
XpS06
Jag har planerat att köpa ett PS4 ett tag nu men tänkte vänta till mellandagsrean. Det verkar dock som att det inte lär bli några större prisskillnader att tala om.
Jag ska till Australien om någon vecka och tydligen så kan man köpa 1tb versionen i en bundle med två spel för ganska exakt 3000kr alternativt köpa 500gb versionen separat för 2250kr.
Jag lutar mest mot 1tb versionen, alltid bra att ha extra utrymme plus att man får ju ändå två spel med.
Men är det någon som har koll på om jag kanske får problem med att använda PS4:at här i Sverige sen?
God Jul!
Du kommer att behöva ett PSN-konto ifall du vill kunna spela online. Problemet är att det går inte att byta land på PSN-kontot, så ifall du väljer Australien som land för att kunna spela online med lokala spelare medan du är där så kommer du att behöva skapa ett nytt PSN-konto för att kunna spela med svenska spelare när du kommer tillbaka. Trophies och sånt går inte heller att föra över.
Det är oklart hur länge du ska vara i Australien. Handlar det bara om någon vecka så kanske du inte tänker koppla in din PS4 alls där och i så fall är det enda "problemet" att strömsladden som följer med är den engelska typen. Du behöver därför antingen skaffa en europeisk strömsladd eller en adapter till den engelska som du får med. Oavsett vilket så ska det inte kosta särskilt mycket.