2016-03-18, 08:09
Medlem
Gauzes avatar
Sålde min PS4 för ett tag sedan. Hade 3 spel som jag hade köpt via PSstore, som alltså låg på mitt konto.

- Om jag nu köper en ny ps4, kan jag logga in på mitt gamla konto och ladda ner spelen igen?
Citera
2016-03-18, 08:26
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gauze
Sålde min PS4 för ett tag sedan. Hade 3 spel som jag hade köpt via PSstore, som alltså låg på mitt konto.

- Om jag nu köper en ny ps4, kan jag logga in på mitt gamla konto och ladda ner spelen igen?
Jadå, förutsatt att du inte gav bort mail+lösenord till kontot i samband med att du sålde konsolen.

(Snygg profilbild förresten. Ska se de live den 29:e )
Citera
2016-03-18, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jadå, förutsatt att du inte gav bort mail+lösenord till kontot i samband med att du sålde konsolen.

(Snygg profilbild förresten. Ska se de live den 29:e )

Går utmärkt att ta tillbaka kontot även om man gav bort mail och lösenord.
Köparen kanske kan ha åsikter om det ingick i uppgörelsen att få behålla dem, men enligt sonys policy kan ursprungsägaren alltid återställa med id-kontroll om så krävs även om mail och lösenord gått förlorat.
Citera
2016-03-18, 09:13
Medlem
Gauzes avatar
Tack för snabba svar, PUSCIFER och richard_swe!

Köparen av min gamla konsol är ek arbetskollega som aldrig va intresserad av spelen på mitt konto ändå, så de lår gå smärtfritt

( Baroness rockar fett )
Citera
2016-03-20, 04:44
Medlem
Nu går det rykten om att det skall komma en starkare PS4 som har stöd för 4K.
Och som kommer gå bättre att köra VR lir på i och med förbättrad prestanda.
Vad anser ni om det?

Kommer ni kasta pengar på en bättre ps4 i framtiden eller ska ni fortsätta köra den ni redan äger?

Får bara hoppas att alla nya spel kommer fungera på den gamla ps4:an i så fall.

http://kotaku.com/sources-sony-is-working-on-a-ps4-5-1765723053
Citera
2016-03-20, 05:23
Avstängd
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Vad anser ni om det?

Kommer ni kasta pengar på en bättre ps4 i framtiden eller ska ni fortsätta köra den ni redan äger?

Det bästa skulle vara om även PS3 spel fungerat på nya PS4.

Det hade varit en ögonbrynshöjare.

Tycker Sony är lite skumma faktiskt. Istället för att direkt lansera en perfekt konsol med stöd för 4k, slimmad, som klarar PS3 och PS2 spel, som har stöd för DLNA, mp3 och mkv, samt många spel tillgängliga. Så lanserar man en halvfärdig konsol utan stöd för det mesta, man tar till och med bort kompatibiliteter.

Samt inga seriösa titlar förutom GTA V och Witchhunter3 och Mortal Combat och DarkSoulsII efter flera år på marknaden (PS4 lanserades i Sverige den 29 november 2013).

Sedan väntar man och bygger konsolen som den borde blivit redan från början. Tycker är lite halvkasst mot de som redan köpt ps4

Inte för att jag är en inbiten gamer. Men visst gillar jag ha en prettokonsol hemma och hade utvecklingen på känn. Så jag kommer köpa Ps4-an om den har stöd för PS3 spel
Senast redigerad av Oh-be-wan 2016-03-20 kl. 05:36.
Citera
2016-03-20, 09:09
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Det bästa skulle vara om även PS3 spel fungerat på nya PS4.

Det hade varit en ögonbrynshöjare.

Tycker Sony är lite skumma faktiskt. Istället för att direkt lansera en perfekt konsol med stöd för 4k, slimmad, som klarar PS3 och PS2 spel, som har stöd för DLNA, mp3 och mkv, samt många spel tillgängliga. Så lanserar man en halvfärdig konsol utan stöd för det mesta, man tar till och med bort kompatibiliteter.

Samt inga seriösa titlar förutom GTA V och Witchhunter3 och Mortal Combat och DarkSoulsII efter flera år på marknaden (PS4 lanserades i Sverige den 29 november 2013).

Sedan väntar man och bygger konsolen som den borde blivit redan från början. Tycker är lite halvkasst mot de som redan köpt ps4

Inte för att jag är en inbiten gamer. Men visst gillar jag ha en prettokonsol hemma och hade utvecklingen på känn. Så jag kommer köpa Ps4-an om den har stöd för PS3 spel
Hur definierar du en "seriös titlel"?
Citera
2016-03-20, 11:02
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan

Kommer nog inte hända (att Sony gör det).
Möjligtvis ett ev JB
Citera
2016-03-20, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Vad anser ni om det?

Klart PS4-spel kommer att fungera på alla PS4. Det är väl själva anledningen till att detta upphottade projekt inte kallas PS5 med bakåtkompatibilitet.

Om jag kommer att kasta pengar på en bättre.. Hm.. Nu har jag ingen 4K-apparat ännu, men skaffar jag det så gör jag det nog helt säkert. Har redan två ps4, en pstv, t300rs+stol, hori rap4, och förbokat PS VR så varför sluta där?
Citera
2016-03-21, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
Klart PS4-spel kommer att fungera på alla PS4. Det är väl själva anledningen till att detta upphottade projekt inte kallas PS5 med bakåtkompatibilitet.

Tar man en titt på 3DS och New 3DS så kommer det ju spel till new 3DS som inte fungerar på 3DS.
Var väl likadant på Dsi och DS om jag mins rätt. De större titlarna tror jag dock självklart kommer fungera på alla maskiner. Men gissar själv att en del VR spel kommer nog kräva mer kraft.
Citera
2016-03-23, 01:27
Medlem
CommonKnowledges avatar
Vet att jag for en kort tid sedan laste om att Sony skulle implementera ett alternativ dar man kan valja att inte visa for sina vanner att man ar online. Nagon som vet nar det kommer?
Citera
2016-03-23, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Vet att jag for en kort tid sedan laste om att Sony skulle implementera ett alternativ dar man kan valja att inte visa for sina vanner att man ar online. Nagon som vet nar det kommer?

Kommer i firmware 3.50 som det ser ut nu. Har själv inte provat men funktionen finns i betan av 3.50
Den skarpa versionen bör inte vara allt för långt bort nu. Börjar ju närma sig en månad sedan betatestet drog igång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in