Citat:
Ursprungligen postat av
Bajsfacisten
Eftersom en användare bara skulle kunna rata en tråd en gång så försvinner den problematiken lite. 1 betygspoäng i en tråd med kanske 20000 visningar och många röster slår inte så hårt. Vikten blir ju inte så stor då. Tanken från min sida var inte att byta ut systemet där tråden med det senare inlägget visas överst, utan bara en alternativ funktion att antingen välj mellan kronologisk och betygsbedömda trådar, något varje användare kan välja vilket denne tycker sig själv föredra. Det blir en avsevärd dynamik då för populära trådar som glömts bort påverkas i av de användare som har betygssorteringen stället för kronologisk sortering för ju fram gamla bra och populära trådar genom att de ser den och eventuellt gör ett inlägg.
Angåenge betyg till användare eller inlägg så.
Jag tycker att ett sorts betygssystem på användare och inlägg även motiveras med att det är en stor mängd användare och läsare här. Evolutionens principer och råder här de som faktiskt tillför någon sakligt och håller en god ton och skriver så människor förstår vad de skriver brukar naturligt få högre vördnad och respekt. Det är den stora mängden användare (stort statistiskt urval) som gör att ett betyg sannolikt blir rättvist.
Ja, fast man kan ju alltid skapa fler inloggningskonton. Twitter har till exempel fått företag som man betalar en liten summa pengar till och därefter fixar de x antal följare åt en. Hmm, det kanske bara är jag som vill undvika dagens kändishets och allt vad det nu är...
Sökalternativet skulle väl fungera antar jag, personligen skulle jag dock inte ha någon nytta av det. Men betygsättning på användare är någonting som bör undvikas, det skulle endast leda till en hjärndöd statusjakt och om man börjar dona i sådana riktlinjer så kommer det oundvikligen sluta i en fullständig kollaps.
Man kan ju trots allt ha anseende om användare utan ett betygssystem och varför inte bedöma varje inlägg för sig? Nja, strävar man endast efter popularitet så kan man förhålla sig till andra forum (facebook, twitter, etc) anser jag.