• 1
  • 2
2005-07-16, 05:24
Medlem
Det jag undrar är om man kan på något vis göra så att man betalar alla sina räkningar med ett kreditkort. Någon som gör detta eller vet hur man kan göra det?

/darling
Citera
2005-07-16, 09:58
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darling
Det jag undrar är om man kan på något vis göra så att man betalar alla sina räkningar med ett kreditkort. Någon som gör detta eller vet hur man kan göra det?

/darling

Man kan ta ut kontanter och sedan betala räkningarna hos Svensk Kass(a)service...

Inte alla kort kommer med pinkod, man kan dock alltid kolla med banken.

En lösning som jag har provat i andra länder (Cypern, Turkiet, osv) är att gå till en bank och ta ut kontanter mot ett kvitto. Jag är nästan säker på att det inte fungerar i Sverige, men jag kanske har fel.

/Cody
Citera
2005-07-16, 10:04
Medlem
pafas avatar
om inte jag minns fel så kan man betala med alla typer av vanliga kort på svenskkassa service....detta är inte nått att rekomendera dock
Citera
2005-07-16, 22:30
Medlem
Okej, tackar för informationen.

CodeMAN: Vill inte ta ut kontanter då det kostar 2% utav beloppet.

Funderar på hur man kan göra detta för att få bonuspoäng på Amex. Dvs. att betala räkningarna genom Amex.

/darling
Citera
2005-07-16, 22:32
Moderator
Ruskigbusss avatar
Finns en maxgräns för hur mycket du får ta ut på kortet. Räknas som samma som om du skulle ta ut via bankomaten, tror jag.
Citera
2005-07-16, 22:40
Medlem
Variabels avatar
Vad är syftet?

Har du ett offshore konto som du vill pröjsa räkningarna via?

Vill du samla poäng på Amex för att kvalificera upp till ett bättre kort?
har du amex gold idag så måste du handla för ca: 600.000:- om året på det för att kvalificera in på listan av de som blir tillfrågade om ett Platinumkort.

Många vet inte att man faktiskt kan ligga plus på amexkort.. Bara att ringa dit och få ditt transaktions nr: Därefter så för du över pengar till ditt amexkort och handlar som om det vore ett vanligt betalkort. (NO BILLS)
Citera
2005-07-16, 22:45
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Men, varför??

Citat:
Ursprungligen postat av Darling
Funderar på hur man kan göra detta för att få bonuspoäng på Amex. Dvs. att betala räkningarna genom Amex.

Om inte jag är helt felinformerad, så får man inga bonuspoäng vid kontantuttag, utan endast när man köper något (resor, möbler, vitvaror etc.). Jag har aldrig fått några bonuspoäng när jag har plockat ut kontanter, är dock inte helt säker om detta även gäller när man köper resecheckar i en Amex butik. Så, om det är på detta sätt, så blir min fråga till dig varför? Det är extremt lätt - om man inte har en djäkligt bra "självkontroll", att det drar iväg, att det känns som "gratis" pengar. Mitt råd, betala som vanligt - med pengar du har.

Låter detta som din mamma? Ja, ibland har mamma rätt...
Citera
2005-07-16, 22:53
Medlem
Missförstå mig inte..

Det jag vill är att betala räkningarna med Amex - för att få rewardbonuspoängen.
Därför undrar jag om man kan betala sina vanliga räkningar genom amex så att man får bonuspoäng på de debiteringarna också.
Det jag inte vill är att plocka ut pengar ur en bankomat och sedan betala räkningarna på te.x svensk kassaservice.

/darlnig
Citera
2005-07-16, 22:56
Medlem
roxies avatar
Betalar du dina räkningar på Svensk Kassaservice med Amex så räknas detta som ett kontantuttag och du får således inga bonuspoäng..

Det är en hård värld vi lever i.
Citera
2005-07-16, 22:59
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Vad jag vet

så är Amex endast gångbart (vet dock ej om man betala vanliga räkningar där) på:
Svensk Kassaservice, Nordea samt SHB. Men Intressant, har inte tänkt på detta...Så, den 25/7 kanske du kan göra ett försök och posta resultatet här?
Citera
2005-07-17, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gayloard_Fokker
så är Amex endast gångbart (vet dock ej om man betala vanliga räkningar där) på:
Svensk Kassaservice, Nordea samt SHB. Men Intressant, har inte tänkt på detta...Så, den 25/7 kanske du kan göra ett försök och posta resultatet här?
Ja, Du kan betala räkningar med AmEx. Dock är det "no way jose" att Du får några bonuspoäng för det.... Det är ett kontantuttag per definition.

/M
Citera
2009-12-01, 14:34
Medlem
Nu finns ju inte svensk kassaservice längre, så nu är det bara kontanter som gäller? och är det via Nordea? kan de ta kort?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in