Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-27, 19:50
  #1
Medlem
GalenNorriss avatar
För ett tag sedan skulle en kompis till mig göra ngt på sin blogg men lyckades då fippla bort hela kodmallen. Stilmallen finns kvar men på kodmall-sidan står det endast "{% extends "std.index" %}"

Hon har testat återställning, som inte fungerade och hon har mailat blogg.se som svarar "flaskhals" typ. Fick hjälpa henne att maila och efter 5 mail med samma fråga så svarar dom att dom inte har backup (vilket jag inte frågade om öht) så där har jag gett upp med att försöka få hjälp.

Finns det ngn vänlig själ här med magiska fingrar som kan hjälpa mig att få ordning på bloggen?
Citera
2013-11-27, 19:55
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenNorris
För ett tag sedan skulle en kompis till mig göra ngt på sin blogg men lyckades då fippla bort hela kodmallen. Stilmallen finns kvar men på kodmall-sidan står det endast "{% extends "std.index" %}"

Hon har testat återställning, som inte fungerade och hon har mailat blogg.se som svarar "flaskhals" typ. Fick hjälpa henne att maila och efter 5 mail med samma fråga så svarar dom att dom inte har backup (vilket jag inte frågade om öht) så där har jag gett upp med att försöka få hjälp.

Finns det ngn vänlig själ här med magiska fingrar som kan hjälpa mig att få ordning på bloggen?

Om blogg.se inte har några backuper och hon inte har gjort några själv så skulle jag påstå att koden är försvunnen ut i cyberrymden!
Citera
2013-11-27, 20:00
  #3
Medlem
GalenNorriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unzoomed
Om blogg.se inte har några backuper och hon inte har gjort några själv så skulle jag påstå att koden är försvunnen ut i cyberrymden!

Ja det är så illa va!?
Citera
2013-11-27, 20:02
  #4
Medlem
winINCs avatar
Eh... Vi har ju inte heller backup på det, så vad är det du vill att vi ska göra? Var det en egengjord "kodmall"?(vilket jag inte direkt fattar vad du menar med det, men jag antar väl att det är HTML då eftersom du nämner stilmall(aka CSS?) separat?)

Det jag kan rekommendera ifall det var ett standardtema är att du skapar ett nytt konto och kopierar över koden som den genererar där ifall det inte funkar på din ordinarie sida.
Citera
2013-11-27, 20:05
  #5
Medlem
winINCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenNorris
Ja det är så illa va!?
Iofs, om du ger en länk till bloggen och datum koden försvann så kanske det går att ordna.

EDIT:
Du kan göra detta i ett PM om du känner för det.
__________________
Senast redigerad av winINC 2013-11-27 kl. 20:09.
Citera
2013-11-27, 20:10
  #6
Medlem
GalenNorriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winINC
Iofs, om du ger en länk till bloggen och datum koden försvann så kanske det går att ordna.

Länk till bloggen kan du få men hon kan inte säga när det försvann så det blir kanske svårt då.
Citera
2013-11-27, 20:15
  #7
Medlem
winINCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenNorris
Länk till bloggen kan du få men hon kan inte säga när det försvann så det blir kanske svårt då.
Inte ens ett ungefärligt datum? Eller ungefärlig vecka ens? Jag kan försöka utan datum, men det kommer ta mycket längre tid att hitta rätt, om jag ens hitta något alls.
Citera
2013-11-27, 20:27
  #8
Medlem
GalenNorriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winINC
Inte ens ett ungefärligt datum? Eller ungefärlig vecka ens? Jag kan försöka utan datum, men det kommer ta mycket längre tid att hitta rätt, om jag ens hitta något alls.

Du har PM
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback