2024-07-01, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruton
Jag och kärringen hade tänkt pröva på, försökt googla på lite förslag vad man ska köpa, behöver man flertal "discar" verkligen? Tänkte en var till mig och hon till börja med.
Har ni förslag vad köpa? Tänkte totalt cirka 500 för allt jag behöver för börja och pröva på, finns redan någon frisbee bana i närområdet.

Kul att ni är sugna på att testa på. Mitt förslag är att ni börjar med att köpa en "midrange"-disc av något slag. De funkar både att göra utkast, inspel och putta med. Finns massvis som skulle fungera bra, och inte ett rätt svar på vilken disc som är bäst för er. Ifall ni känner er helt lost bland alla alternativ så är discen "Buzz" alltid ett säkert kort. Att börja köpa flera olika sorters discar kan ni göra senare, när ni får en feeling ifall det är något för er.

Bor ni i en större stad kanske det finns en Fritidsbank där det går att låna discar gratis?

Lycka till, och ha överseende med att discen/frisbeen till en början inte kommer flyga alls så långt eller åt det håll som ni planerar!
Citera
2024-07-02, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstantinpoopel
Kul att ni är sugna på att testa på. Mitt förslag är att ni börjar med att köpa en "midrange"-disc av något slag. De funkar både att göra utkast, inspel och putta med. Finns massvis som skulle fungera bra, och inte ett rätt svar på vilken disc som är bäst för er. Ifall ni känner er helt lost bland alla alternativ så är discen "Buzz" alltid ett säkert kort. Att börja köpa flera olika sorters discar kan ni göra senare, när ni får en feeling ifall det är något för er.

Bor ni i en större stad kanske det finns en Fritidsbank där det går att låna discar gratis?

Lycka till, och ha överseende med att discen/frisbeen till en början inte kommer flyga alls så långt eller åt det håll som ni planerar!

Super tack för bra svar sökte och läste lite mer även.
Kollat upp Fritidsbanken men det verkar stängt nu på sommaren, men tänkte lika bra köpa någon egen.
Kollat runt lite på hemsidor, men osäker fortfarande vilken, kikat in Buzzz Z för 200 kr cirka som de påstår bland annat är bra och tänkte starter pack på Latitude 64 cirka 300 för de 3 olika discarna så jag även kan prova på skillnaden. Men hemsidan skulle ha en massa i frakt även och började kolla att de finns liknande lokalt, så ska nog kolla bl.a intersport och XXL först.
Citera
2025-07-17, 08:27
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Har ni spelat det?

Vad tycker ni, jag tycker det är råkul. Jag har bara provat det några gånger. Vad har ni för erfarenheter av denna ganska nya sport, som jag tror kan växa sig riktigt stor inom en tioårs period.

Tjugo år senare och över fem hundra banor i Sverige så ligger bevisen på bordet, du hade rätt!

Jag har spelat i fem år nu cirka, discarna är alltid med på längre turer.
är det någon annan som brukar leta övernattning själv eller med familjen på gåavstånd från banor för att kunna ta en runda innan resten av familjen vaknar ?
Citera
2025-07-23, 17:30
Medlem
Denfriastadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snut
Har ni spelat det?

Vad tycker ni, jag tycker det är råkul. Jag har bara provat det några gånger. Vad har ni för erfarenheter av denna ganska nya sport, som jag tror kan växa sig riktigt stor inom en tioårs period.

Spela så ofta jag kan, är verkligen roligt!
Ska iväg på tävling snart, bara spelat i lite drygt 2 säsonger men är helt såld på det. Sjukt roligt

Du hade rätt om den skulle växa.. mycket tro jag tack vare pandemin så fick sporten en uppsving med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in