Citat:
Ursprungligen postat av
Pruton
Jag och kärringen hade tänkt pröva på, försökt googla på lite förslag vad man ska köpa, behöver man flertal "discar" verkligen? Tänkte en var till mig och hon till börja med.
Har ni förslag vad köpa? Tänkte totalt cirka 500 för allt jag behöver för börja och pröva på, finns redan någon frisbee bana i närområdet.
Kul att ni är sugna på att testa på. Mitt förslag är att ni börjar med att köpa en "midrange"-disc av något slag. De funkar både att göra utkast, inspel och putta med. Finns massvis som skulle fungera bra, och inte
ett rätt svar på vilken disc som är bäst för er. Ifall ni känner er helt lost bland alla alternativ så är discen "Buzz" alltid ett säkert kort. Att börja köpa flera olika sorters discar kan ni göra senare, när ni får en feeling ifall det är något för er.
Bor ni i en större stad kanske det finns en Fritidsbank där det går att låna discar gratis?
Lycka till, och ha överseende med att discen/frisbeen till en början inte kommer flyga alls så långt eller åt det håll som ni planerar!