2011-09-01, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tursa
Det är jättedumt att begränsa sig till 1 disc (eller 1 av varje sort). Tror ni att just den discen passar alla sorts kast eller? Det finns en anledning till att Feldberg/Locastro och övriga världseliten går med ~20 discar per runda och tävling.

Oh that's just gay, man

Man klarar sig utmärkt på enbart en disc... Sen finns det såklart fördelar med flera om man vet hur man ska göra med dem...
Citera
2011-09-01, 23:36
Medlem
Spelar man för att bara lattja runt är det klart man klarar sig med en disc, hell då klarar du dig med en plasttallrik. Försöker du utvecklas och bli en kompetent och duktig spelare så kommer du tillsist(ganska snabbt) nå en platå om du bara använder 1 sorts disc
Citera
2011-09-01, 23:39
Medlem
Citat:
Spelar man för att bara lattja runt är det klart man klarar sig med en disc, hell då klarar du dig med en plasttallrik. Försöker du utvecklas och bli en kompetent och duktig spelare så kommer du tillsist(ganska snabbt) nå en platå om du bara använder 1 sorts disc
Ja men vafan, om man ska ut och ha skoj behöver man inte en hel väska med discar. Inte heller en plasttallrik om man inte ska grilla efter?

Det är som en sportfiskare säger, ja du måste ha flera olika spön och 40drag för att kunna fiska... Nöjer man sig med ett spö och ett drag och har skoj är väl det perfekt? Eller?
Citera
2011-09-01, 23:41
Medlem
Absolut! Jag rättade bara lite av folket som säger att det är bättre att ha 1 disc och bli riktigt duktig med den. Men jag rekommenderar även nybörjare/glada hobbyspelare att köpa fler discar än en. Det är nästan gratis och gör upplevelsen/nöjet sååå mycket större!
Citera
2011-09-01, 23:46
Medlem
Citat:
Absolut! Jag rättade bara lite av folket som säger att det är bättre att ha 1 disc och bli riktigt duktig med den. Men jag rekommenderar även nybörjare/glada hobbyspelare att köpa fler discar än en. Det är nästan gratis och gör upplevelsen/nöjet sååå mycket större!

Tycker precis som folket, kör en disc tills du känner att du behärskar det hela och tycker det är skoj. Då kan man köpa på sig fler, det är också först då man förstår mer av dess egenskaper, om man lärt sig kasta ordentligt...
Citera
2011-09-01, 23:48
Medlem
Skulle du rekommendera en ny bollgolfsspelare att bara använda en sorts klubba då också?
Citera
2011-09-01, 23:50
Medlem
Citat:
Skulle du rekommendera en ny bollgolfsspelare att bara använda en sorts klubba då också?

Ja skulle inte rekommendera något inom golf då jag inte kan särskilt mycket. Men jo, när jag testat har jag enbart använt EN klubba. Med andra ord, lär dig behärska den klubban, ut och lek, köp fler sen...
Citera
2011-09-01, 23:52
Medlem
Haha okej. Bara för nyfikenhetens skull, har du då försökt slå ett driveslag på flera hundra meter med en putter eller har du gjort en precisionsputt med en driver?
Citera
2011-09-01, 23:55
Medlem
Citat:
Haha okej. Bara för nyfikenhetens skull, har du då försökt slå ett driveslag på flera hundra meter med en putter eller har du gjort en precisionsputt med en driver?

Nej, något hundra meters har jag inte gjort med en putter, men jag skulle aldrig rekommendera en nybörjare att köpa en putter heller. En midrange= perfekt nybörjardisc.

Men jo, jag har precisionsputtat med en driver, många gånger...
Citera
2011-09-02, 00:00
Medlem
Nu drog jag ju parallellen till bollgolf vilket du verkar missat Men det var mest bara för att narras lite med dig!

Ja en midrange-disc är jättebra för nybörjare. Men att begränsa sig till en sån omgång in och ut känns lite trött och outvecklande.
Citera
2011-09-02, 10:00
Medlem
Citat:
Nu drog jag ju parallellen till bollgolf vilket du verkar missat Men det var mest bara för att narras lite med dig!

Ja en midrange-disc är jättebra för nybörjare. Men att begränsa sig till en sån omgång in och ut känns lite trött och outvecklande.

Missade inte det alls, kändes bara tröttsamt att fortsätta snacka om bollgolf, lite OT

Ja, men nu är du knappast en nybörjare va?
Citera
2011-09-02, 11:55
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Det vi väl skulle kunna slutföra diskussionen med är att det är olika från person till person.

Personligen gillar jag att prova nya discar, och kånkar mer än gärna runt på 20-30 st varje runda jag går, och kanske byter ut 15 av dem till andra om jag ska kasta en annan bana.

Dock är det absolut inga fel med att bara ha en disc, man klarar sig bra med en disc bra länge. Kort sagt är det upp till var och en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in