Jag började arbeta på CityMail i måndags faktiskt. Det är ett jävla skitjobb faktiskt och jag letar redan efter ett nytt jobb. Jag börjar 7.00 varje morgon och slutar rent officiellt 15.30, men inofficiellt förväntas jag arbeta upp till två timmars övertid varje dag, eftersom man arbetar på beting. För att slippa betala ut dyr OB skickar chefen hem en tidigt den 24:e och tar in en vikarie för att man ska "arbeta in övertiden". Chefen får dessutom en bonus varje månad om han lyckas få ner OB:n till noll varje månad, vilket mina arbetskamrater säger att han lyckats med varje månad så länge de arbetat där.
Och för att hålla mig till topic: människorna på mitt kontor känns faktiskt lite efterblivna. Typiska svennar i 22-27-årsåldern som inte diskuterar annat än fotboll och lumpen och verkar ha väldigt bleka personligheter. Trots att alla ser olika ut har jag stora problem att skilja dem åt eftersom alla är lika färglösa karaktärer.
Nej, här stannar jag inte en sekund för tidigt! Ska söka nytt jobb i oktober, hoppas jag står ut tills dess.