2005-07-28, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Finns det brevbärare som har råd att bo i villa? Nån som vet han i SVT familj komedi serie med Susanne Reuter jobbar väl som brevbärare och ändå bo de i villa? Det är väl inte realistiskt i verkligheten?

man får väl ha en välbetald fru, nä men allvarligt så känner jag flera brevbärare som bor i villa.
Citera
2005-08-20, 01:28
Medlem
Jag känner till brevbärare som bor i husvagn och dom känns väldigt white trash
Citera
2005-08-20, 09:17
Medlem
Brevbärare tjänar cirka 18.000 i månaden, och veteranerna på posten kan nog vara lite småsura för att deras arbetsvillkor hela tiden blir sämre på grund av vinstkrav och konkurrens. Själv har jag arbetat på Citymail och det är mycket stressigt, vi brukade skämta om postens brevbärare som inte delade hälften så snabbt som oss men det kanske var dom som var smartare än oss - dom flesta på Citymail orkar bara jobba ett par år. Jobbet var okay, det man mest störde sig på var kollegor som alltid var sjuka så vi fick göra deras jobb, områden där typ alla har utländska namn, folk som ställer bilar, soptunnor och annat skräp ivägen för brevlådan kunde göra en sur också. Och förstås att cykla i snöstorm.... vinter = helvete =) Men en varm skön sommarvecka när man slutade klockan 1 varje dag eftersom man var klar då - helt okay!
Citera
2005-08-20, 09:29
Medlem
idorus avatar
Jag började arbeta på CityMail i måndags faktiskt. Det är ett jävla skitjobb faktiskt och jag letar redan efter ett nytt jobb. Jag börjar 7.00 varje morgon och slutar rent officiellt 15.30, men inofficiellt förväntas jag arbeta upp till två timmars övertid varje dag, eftersom man arbetar på beting. För att slippa betala ut dyr OB skickar chefen hem en tidigt den 24:e och tar in en vikarie för att man ska "arbeta in övertiden". Chefen får dessutom en bonus varje månad om han lyckas få ner OB:n till noll varje månad, vilket mina arbetskamrater säger att han lyckats med varje månad så länge de arbetat där.

Och för att hålla mig till topic: människorna på mitt kontor känns faktiskt lite efterblivna. Typiska svennar i 22-27-årsåldern som inte diskuterar annat än fotboll och lumpen och verkar ha väldigt bleka personligheter. Trots att alla ser olika ut har jag stora problem att skilja dem åt eftersom alla är lika färglösa karaktärer.

Nej, här stannar jag inte en sekund för tidigt! Ska söka nytt jobb i oktober, hoppas jag står ut tills dess.
Citera
2005-08-20, 09:46
Medlem
Ja, nästan alla spelade fotboll av någon anledning. Annars var dom väl inte annorlunda än andra människor med låglönejobb. (Med minimal karriärutveckling.)
Citera
2005-08-20, 10:04
Medlem
gorgons avatar
Har själv haft en arbetsdag nu i 3 månader på 4h, senaste veckorna under ikea och biltema 5h. Resterande del av året 6 1/5 h arbetsdag. Det finns alltid sämre kontor som ständigt behöver en hjälpande hand så extra pengar är lätta pengar. Så det är ju inte konstigt att man efter att ha pluggat klart återvänder till posten för lätta pengar, mycket fritid samt ett mycket fritt jobb. Synd att man ska börja plugga igen
Citera
2005-08-20, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idoru
Jag började arbeta på CityMail i måndags faktiskt. Det är ett jävla skitjobb faktiskt och jag letar redan efter ett nytt jobb. Jag börjar 7.00 varje morgon och slutar rent officiellt 15.30, men inofficiellt förväntas jag arbeta upp till två timmars övertid varje dag, eftersom man arbetar på beting. För att slippa betala ut dyr OB skickar chefen hem en tidigt den 24:e och tar in en vikarie för att man ska "arbeta in övertiden". Chefen får dessutom en bonus varje månad om han lyckas få ner OB:n till noll varje månad, vilket mina arbetskamrater säger att han lyckats med varje månad så länge de arbetat där.

Och för att hålla mig till topic: människorna på mitt kontor känns faktiskt lite efterblivna. Typiska svennar i 22-27-årsåldern som inte diskuterar annat än fotboll och lumpen och verkar ha väldigt bleka personligheter. Trots att alla ser olika ut har jag stora problem att skilja dem åt eftersom alla är lika färglösa karaktärer.

Nej, här stannar jag inte en sekund för tidigt! Ska söka nytt jobb i oktober, hoppas jag står ut tills dess.

Hah! du vet inte hur vi har det på posten. har börjat 6:30 varje morgon och slutat runt 17:00 varje dag i en vecka nu, vi är underbemannade, dessutom får vi släpa på TUNG reklam vilket fjollorna på citymail inte gör
tur att jag ska plugga i höst
Citera
2005-08-20, 11:52
Medlem
Japp fjollorna på citymail slipper reklam, det är den som är värst både fysiskt och psykiskt. Nu jobbar jag som tur är inte längre som brevbärare
Citera
2005-08-20, 13:50
Medlem
Håller med fullständigt angående reklamen. Det är verkligen sista spiken i kistan på ett riktigt skitjobb. Vissa dagar kunde varje reklambunt väga upp emot ett halvt kilo. Det känns i armarna efter att ha sprungit upp och ner i höghus hela dagen vill jag lova. Kunde ha ångest hela helgen när jag visste att reklamen skulle ut måndagen efter...
Citera
2005-08-20, 14:00
Medlem
jo man ville verkligen inte gå till jobbet på måndagen, det var oftast då folk var sjuka. Åååh vad jag myser över att slippa det där helvetet
Citera
2005-08-20, 14:13
Medlem
Hurkels avatar
Haha, kul tråd. Jag har relativt nyligen börjat jobba på posten... Men det känns rätt bra faktiskt efter diverse planlösa och avbrutna studier (bla till lärare...). Inte för att jag tänker bli kvar där resten av livet, men efter knapra studielån är ju bara en fast lön en lyx. Och lite frisk luft och motion kan ju inte vara fel
Citera
2005-08-20, 19:04
Medlem
sitewalkers avatar
jag ställer mig till skaran som anser det vara ett jävla skitjobb. Har själv arbetat på citymail nu i 4 veckor och har sen jag började letat nytt jobb. Tidiga mornar och hus utan hiss som man pajar knäna av.

idoru, vilket kontor jobbar du på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in