Citat:
Ursprungligen postat av
Datormannen
Om jag får cancer och läkaren erbjuder cellgifter. Ska jag ja då tacka nej till det för mina förfäder använde inte det och för resten av världen använder det så jag måste gå emot strömmen? Ser du inte hur dumt det låter? Sen visst om resten av världen skulle börja med något jag vet är dåligt så skulle jag självklart inte börja med det. Men du måste vara öppen för nya saker och än har jag inte hört att någon dött pga att det var en mörkhyad pojke i icas luciatåg. Du snackar om att du värnar om dina förfäders traditioner, bli mer öppensinnig för annars kommer de försvinna helt.
Likställer du på största allvar traditioner med cellgifter för cancer? Är du helt och hållet dum i huvudet?
"
bli mer öppensinnig för annars kommer de [traditionerna] försvinna helt. - återigen
bevisar ställer du omedveten frågan om du är dum i huvudet. Om vi börjar ta in en massa djur i luciatåg och skiter i hur det alltid har varit så kommer de >garanterat< att försvinna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Henrik.N
Men herregud, överdriver du inte en smula nu?

Att en mörkhyad person är med i ett lucia tåg är inte ett dugg farligt. Fattar inte ens ni blir så överdrivet upprörda över att det är en mörkhyad pojke som är lucia. Tycker det är helt okej men kan ändå tycka det är lite konstigt. Jag hoppas i allafall att det blir en blond flicka nästa år så inte alla får något psykfall.
Hört talas om talesättet "ge honom ett finger och han griper efter hela handen"? Ger man blattarna tillåtelse att bygga moskéer, infiltrera våra traditioner och begära särrättigheter i stil med halalkött i skolorna så dröjer de inte länge innan de vill ha hela stadsdelar anpassade efter eget tycke och smak. Sedan om det här resulterar i legalt hedersvåld, sharia eller bara en jävla massa kebabstånd är irrelevant, eftersom det innebär att svensken böjer sig för dem.
Ta seden dit du kommer [svartskalle].