2013-12-06, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datormannen
bara för att man går mot strömmen innebär inte att man är intellektuell! Du har ju ett väldigt trångsynt sätt att se på saker om du inte kan acceptera att en mörkhyad kille står i luciatåget. Men det är bara att tycka synd om en som dig som är så pass trångsynt... du kommer missa mycket

Nej, men att följa med strömmen är alltid ett säkert tecken på att man är inkapabel till objektiv självgranskning, och utan sådan så är man nästan diskvalificerad för att bli kallad intelligent.

Att se en nogger i luciatåget är ett enda stort "fuck you" i ansiktet på oss som håller på traditioner, och du behöver inte tycka synd om mig för att jag värnar mina förfäders traditioner. Jag tycker snarare synd om dig, som antagligen sviker allt dina förfäder hade velat värna i ett samhälle som bokstavligt talat pissar på allt vad svenskhet heter.
Citera
2013-12-06, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
Frågan är väl hur långt man kan dra det? Om 10 år kanske vi ser en rullstolsbunden, svart, cp-skadad, manlig bög med samekläder som lucia i tidningen?

hahahahahaha
Citera
2013-12-07, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leinad91
Nej, men att följa med strömmen är alltid ett säkert tecken på att man är inkapabel till objektiv självgranskning, och utan sådan så är man nästan diskvalificerad för att bli kallad intelligent.

Att se en nogger i luciatåget är ett enda stort "fuck you" i ansiktet på oss som håller på traditioner, och du behöver inte tycka synd om mig för att jag värnar mina förfäders traditioner. Jag tycker snarare synd om dig, som antagligen sviker allt dina förfäder hade velat värna i ett samhälle som bokstavligt talat pissar på allt vad svenskhet heter.
Om jag får cancer och läkaren erbjuder cellgifter. Ska jag ja då tacka nej till det för mina förfäder använde inte det och för resten av världen använder det så jag måste gå emot strömmen? Ser du inte hur dumt det låter? Sen visst om resten av världen skulle börja med något jag vet är dåligt så skulle jag självklart inte börja med det. Men du måste vara öppen för nya saker och än har jag inte hört att någon dött pga att det var en mörkhyad pojke i icas luciatåg. Du snackar om att du värnar om dina förfäders traditioner, bli mer öppensinnig för annars kommer de försvinna helt.
Citera
2013-12-07, 14:42
Bannlyst
För mig spelar inte hudfärgen någon roll. Men könet gör ju det.
Citera
2013-12-07, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
Frågan är väl hur långt man kan dra det? Om 10 år kanske vi ser en rullstolsbunden, svart, cp-skadad, manlig bög med samekläder som lucia i tidningen?

Hahahhahaha.. Nej jag skulle inte tro att dem går så långt.
Citera
2013-12-07, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Fy fan, det är ju rent ut sagt vidrigt.
Varför ska man behöva förstöra inrotade traditioner bara för att visa hur genustänkande och mångkulturaliserad man är?

Det är ju helt befängt, det är varken rasistiskt eller främlingsfientligt att ha en vit och blond lucia.
Det är tradition, och ska så förbli.

Nu ska ni få se att det aldrig mer kommer stå en vit och blond lucia där, det kommer nu varenda år vara en neger, och i synnerhet en pojke.
Alla traditioner som har med vit hudfärg att göra, eller där det vita folket står i fokus, ska bytas ut till svarta, bara för att visa att man inte alls är rasistisk... Så förbannat löjligt.

Vi kommer i slutändan inte ha en enda tradition kvar, utan allt kommer bli mångkulturaliserat och den svarta mannen kommer för evigt att hamna i fokus. Trist men sant.

Vänta nu bara tills det dyker upp en svart jultomte....

Håller med till viss del. Tvekar på att det kommer vara en blond lucia nästa år också.
Citera
2013-12-07, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leinad91

Men herregud, överdriver du inte en smula nu? Att en mörkhyad person är med i ett lucia tåg är inte ett dugg farligt. Fattar inte ens ni blir så överdrivet upprörda över att det är en mörkhyad pojke som är lucia. Tycker det är helt okej men kan ändå tycka det är lite konstigt. Jag hoppas i allafall att det blir en blond flicka nästa år så inte alla får något psykfall.
Citera
2013-12-07, 15:24
Medlem
munspruts avatar
Man ska hålla på traditioner, det började spåra ur redan för många år sen när jag var barn och brunetter plötsligt fick vara Lucia - nej Lucia ska vara en skönhetstävling för blonda tjejer det är det som är själva grundidén. Pepparkaksgubbe är en lämplig roll som jag kommer att tänka på men jag vet inte om det finns kvar
Citera
2013-12-07, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Man ska hålla på traditioner, det började spåra ur redan för många år sen när jag var barn och brunetter plötsligt fick vara Lucia - nej Lucia ska vara en skönhetstävling för blonda tjejer det är det som är själva grundidén. Pepparkaksgubbe är en lämplig roll som jag kommer att tänka på men jag vet inte om det finns kvar

Ja såklart. Jag vill såklart att svenska traditioner inte ska ändras men i detta läge blev det just så. Bara acceptera det. Sen som jag har sagt i mina tidigare inlägg så hoppas jag att det inte blir några fler förändringar i de svenska traditionerna.
Citera
2013-12-07, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datormannen
Om jag får cancer och läkaren erbjuder cellgifter. Ska jag ja då tacka nej till det för mina förfäder använde inte det och för resten av världen använder det så jag måste gå emot strömmen? Ser du inte hur dumt det låter? Sen visst om resten av världen skulle börja med något jag vet är dåligt så skulle jag självklart inte börja med det. Men du måste vara öppen för nya saker och än har jag inte hört att någon dött pga att det var en mörkhyad pojke i icas luciatåg. Du snackar om att du värnar om dina förfäders traditioner, bli mer öppensinnig för annars kommer de försvinna helt.

Likställer du på största allvar traditioner med cellgifter för cancer? Är du helt och hållet dum i huvudet?

"bli mer öppensinnig för annars kommer de [traditionerna] försvinna helt. - återigen bevisar ställer du omedveten frågan om du är dum i huvudet. Om vi börjar ta in en massa djur i luciatåg och skiter i hur det alltid har varit så kommer de >garanterat< att försvinna.

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik.N
Men herregud, överdriver du inte en smula nu? Att en mörkhyad person är med i ett lucia tåg är inte ett dugg farligt. Fattar inte ens ni blir så överdrivet upprörda över att det är en mörkhyad pojke som är lucia. Tycker det är helt okej men kan ändå tycka det är lite konstigt. Jag hoppas i allafall att det blir en blond flicka nästa år så inte alla får något psykfall.

Hört talas om talesättet "ge honom ett finger och han griper efter hela handen"? Ger man blattarna tillåtelse att bygga moskéer, infiltrera våra traditioner och begära särrättigheter i stil med halalkött i skolorna så dröjer de inte länge innan de vill ha hela stadsdelar anpassade efter eget tycke och smak. Sedan om det här resulterar i legalt hedersvåld, sharia eller bara en jävla massa kebabstånd är irrelevant, eftersom det innebär att svensken böjer sig för dem. Ta seden dit du kommer [svartskalle].
Citera
2013-12-07, 17:33
Medlem
Latoxens avatar
Förjävligt!
Citera
2013-12-07, 18:35
Medlem
Det representerar Sverige 2013 väldigt bra, då det fullkomligen kryllar av svarta av hankön i varenda större stad. Därmed inte sagt att jag gillar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in