Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-12-14, 12:45
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0tt4123

Jag skulle nog också tipsa om boken Lugn mage med god mat - Sofia Antonsson, den släpptes redan 10 december i år och innehåller glutenfria och mjölkfria recept med inriktning IBS. Du finner den på Bokus och om du använder koden dece13 får du en liten rabatt med!

Med tanke på det du säger om att du inte kan tyda dina besvär och hur din kropp reagerar så tror jag absolut du borde testa att utesluta gluten och mjölk, detta är hur man inom sjukvården gör för att se vad man kan och inte kan äta. Jag har lidit av magbesvär i över åtta år, dessa startade med magsår som behandlades flera gånger men efter sista behandlingen fanns besvären kvar och jag gick fram och tillbaka med massa olika läkemedel och gjorde undersökning efter undersökning. Därefter började jag utesluta mjölk samt gluten och jag kände av en stor skillnad som jag inte gjorde med medicin, för att kunna se vad jag tål och inte tål så åt jag en dag t.ex. lök för att se om jag skulle reagera på det. Jag tycker absolut att du ska testa dig fram, självklart blir det mycket mer tid i köket och svårt att hitta glutenfritt men det är värt det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback