2014-02-26, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Har ni ingen koll på siffrorna, gossar? Har Kerry lovat en biljon dollar så lär inte tolv miljarder dollar vara något?

Men snälle Bernard, vad heter en miljard dollar på engelska? One milliard? Nej du vet nog mycket väl att det är "one billiion". Miljard = Billion
2014-02-26, 23:49
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Har ni ingen koll på siffrorna, gossar? Har Kerry lovat en biljon dollar så lär inte tolv miljarder dollar vara något?

DU kanske inte har koll på sifforna. Om du seriöst tror att han har lovat att skänka bort 1000 miljarder dollar så har du inte alla hästar hemma. Jag i och för sig aldrig har påstått att du har alla hästar hemma.

"One billion" = en miljard. Blir "biljon dollar" när en svensk åsna ska översätta.

Rymdödledemokraten bernard_law har gjort bort sig.

Ta en påse på huvudet lilla bernard =>
Senast redigerad av gavlip 2014-02-26 kl. 23:58.
2014-02-26, 23:50
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Alltså när man pratar om två regeringar så handlar det om legal beslutskraft:
Regering 1: den bortjagade regeringen, visserligen legal, men ej på plats för att kunna fatta beslut. Kanske bara har stöd i de östra delarna av landet. I termer av legalitet, legal såtillvida att dess beslut innan revolutionen fortfarande gäller samt beslut fattade tillsammans med regering 2.

Regering 2: Den som tillsatts av Majdan-revolutionärerna. Bör väl främst arbeta för kommande val alternativt, bör arbeta för att cementera sin makt ifall den saknar möjlighet att bli vald till regering. Eftersom vi alla måste tro på MSM så är det förstås som så att Regering 2 kommer att ordna val som kommer att leda till Regering 3. Beroende på hur man ser på saken så kan det som parlamentet röstar om imorgon betraktas som regering 2, 3 eller 2 och 3. I sådana fall så kommer det nog att bli en regering 4, eftersom parlamentets legala beslutskraft kan ha varit påverkad ifall väldigt många parlamentsledamöter saknas etc. osv. Men en sådan regering bör ändå arbeta enligt beskrivningen för regering 2.

Det enda stöd en regering behöver är i parlamentet. Om den gamla regeringen möjligen har stöd i öster är oviktigt då den ogillades av parlamentet och avsattes.
2014-02-26, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananasvenne
Kerry lovar 1 biljon dollar till Ukraina för att sälja sin själ till IMF

http://www.zerohedge.com/news/2014-02-26/kerry-promises-ukraine-1-billion-bailout-detroit-not-so-much

Han lovar 6,5 miljarder kronor, inte 6,500 miljarder kronor.

6,500 miljarder är lika stort som Japans BNP... eller 10 ggr mer en Ukrainas BNP.
2014-02-26, 23:52
Medlem
Madagascars avatar
Slaget om Maidan är över. Slaget om Krim har börjat:

http://www.theguardian.com/world/2014/feb/26/ukraine-new-leader-disbands-riot-police-crimea-separatism, idag
Senast redigerad av Madagascar 2014-02-26 kl. 23:54.
2014-02-26, 23:53
Medlem
Citat:

Nope, de kan köpa loss hela Ryssland för den summan 1 biljon dollar haha...
2014-02-26, 23:59
Medlem
KaosnegerMedKlubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Slaget om Maidan är över. Slaget om Krim har börjat:

http://www.theguardian.com/world/2014/feb/26/ukraine-new-leader-disbands-riot-police-crimea-separatism, idag

Äsch, busgubbar som gnabbas bara. Förmodligen kommer de oligarkbeundrande sovjetnostalgikerna och tatarerna att lugna ner sig snart, att Janukovitjregimen fallit innebär knappast världens undergång. Putin vill inte ingripa, och Kievregimen vill inte gå fram hårt mot hetsporrarna på Krim så länge de inte börjar spränga och mörda:

Citat:
A smattering of rocks flew as the two sides engaged in fistfights at the frontline. The anger in the faces of both sides was visible shortly before the violence as they catcalled and jeered at one another and beckoned at each other offering the occasional middle-finger salute.

"You're defending all the millionaires who have stolen the land," shouted one angry Tatar. The Russians responded with a taunting rally cry of "Berkut, Berkut, Berkut", a reference to the police special unit responsible for much of the violence against protesters in Kiev last week, which left at least 82 dead.

"Allahu Akbar!" chanted the Tatars as the other side responded with a rally cry of "Russia, Russia, Russia". Those in the Tatar camp held signs reading: "Ukraine to Europe." "We just want to be free," said Arsen Bilyalov a 36-year-old Tatar.

The clashes resulted in several serious injuries on the Russian side, as well as one death, apparently from a heart attack. The parliamentary session was cancelled as a result of the violence outside.
2014-02-27, 00:00
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

http://www.zerohedge.com/news/2014-02-26/kerry-promises-ukraine-1-billion-bailout-detroit-not-so-much

Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Men snälle Bernard, vad heter en miljard dollar på engelska? One milliard? Nej du vet nog mycket väl att det är "one billiion". Miljard = Billion

Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
DU kanske inte har koll på sifforna. Om du seriöst tror att han har lovat att skänka bort 1000 miljarder dollar så har du inte alla hästar hemma. Jag i och för sig aldrig har påstått att du har alla hästar hemma.

"One billion" = en miljard. Blir "biljon dollar" när en svensk åsna ska översätta.

Rymdödledemokraten bernard_law har gjort bort sig.

Ta en påse på huvudet lilla bernard =>

Men hur har hjärntrusten fått för sig att jag sagt att Kerry ska skänka bort en biljon dollar, det påståendet kom väl från den förträfflige gentlemannen banansvenne? Lite läskunnighet, om jag får be!
2014-02-27, 00:01
Medlem
Zeunerts avatar
Citat:

Då är det säkert vilka som ligger bakom och jag har tyvärr fel om en oenighet inom NATO.

"http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/ukraine/10663971/Russia-and-NATO-to-face-off-over-Ukraine.html"

"Meanwhile Nato defence ministers warned that they considered Ukraine’s future to be “key to Euro-Atlantic security” and assured the new government in Kiev that the alliance would back its “sovereignty, independence [and] territorial integrity.”

Tacka fan att de är kaxiga i Kiev med en sådan makt i ryggen, de nya kan göra som de vill helt oinskränkt.

Med de höga insatser som nu ligger så är risken för ett storkrig överhängande.
2014-02-27, 00:07
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernard_law
Men hur har hjärntrusten fått för sig att jag sagt att ska skänka bort en biljon dollar, det påståendet kom väl från den förträfflige gentlemannen banansvenne? Lite läskunnighet, om jag får be!

Den framgår med önskvärd tydlighet att du tror att "1 biljon dollar" är mer än 12 miljarder dollar. Samt att du tror att Ukraina ska få 1 biljon dollar.
Senast redigerad av gavlip 2014-02-27 kl. 00:19.
2014-02-27, 00:19
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaosnegerMedKlubba
Äsch, busgubbar som gnabbas bara. Förmodligen kommer de oligarkbeundrande sovjetnostalgikerna och tatarerna att lugna ner sig snart, att Janukovitjregimen fallit innebär knappast världens undergång. Putin vill inte ingripa, och Kievregimen vill inte gå fram hårt mot hetsporrarna på Krim så länge de inte börjar spränga och mörda:
Jag menade inte slag i bemärkelse krig. Tror du inte att att oroligheter och separatism på Krim allvarligt riskerar leda till att Krim bryts loss från Ukraina?
Senast redigerad av Madagascar 2014-02-27 kl. 00:22.
2014-02-27, 00:20
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Den framgår med önskvärd tydlighet att du tror att "1 biljon dollar" är mer än 12 miljarder dollar. Samt att du tror att Ukraina ska få 1 biljon dollar.

Då är du mer än välkommen att citera det stycket. För alla läskunniga framgår det klart att jag citerar banansvennes påstående och utgår från det. Att gentlemannen i fråga tog fel kan naturligtvis inte jag klandras för.

Därefter fortsatte mystic-man det felaktiga resonemanget när han påpekade att Ryssland hade lovat mer med sina tolv miljarder, då det inte är mer än en biljon. Vid det laget var jag nödgad att ge mig in i debatten och rätta till de felaktiga sifferuppgifter som florerade

Jag tror dessutom inte att en biljon är mer än tolv miljarder, jag vet det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in