Bodde på gran canaria i 6 mån 2001-2002. Då kunde jag få ut:
Deprancol (dextropropoxifen nu olaglig i swe), Limovane (imo med ett L men d fattar ni ju..), Bentazepam (fattig på 25mg, lite lik sobril men ännu sämre, 25-30 pack), Tramadol, Kodein, Mio-relax (somadril) och säkert fler jag glömt ju föresten Sonata med.
Annars behöver du recept och det är skitlätt! en doktor finns det ju 3 st på varenda gata och recept kostar i regel 10-20 E. Där e reglerna annorlunda! De frågar dig "vad vill du ha". Man får dock små förpackningar av allt. Som 20 roppar osv det minsta d har. Jag älskade benson Tranxilium (minna ej verksam substans) den funkar som xanor med halveras på 22 h! I spaien finns upp till 25 olika benso och jag provade ALLA

. Man för 60 st Rivotril (ikto), 2mg som minsta förpackning med. De kostar 2E att hämta med! Kalas för alla benso och opiatlovers! Fick ut en barbiturat, glömt namnet (feneman i swe). Den kan man dö om blandar med alkohol. Passa er! Men den va ren dynga! Jag snett och ramla hela tiden men var klar i huvudet. Snurra tom i sängen. Obeghagligt rus som fan! Aldrig mer!