• 1
  • 2
2013-11-21, 01:09
Medlem
Hur är det idag om jag traskar in på ett apotek i Gran Canaria och frågor om Tramadol eller dylikt? Finns det något som är receptfritt som man kan softa på i 1 vecka?

Tack för svar!.
2013-11-21, 02:18
Medlem
wendelinens avatar
Funkade alldeles utmärkt att köpa Tramadol på fastlandet i somras i alla fall.
2013-11-21, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimpforskaren
Hur är det idag om jag traskar in på ett apotek i Gran Canaria och frågor om Tramadol eller dylikt? Finns det något som är receptfritt som man kan softa på i 1 vecka?

Tack för svar!.

Finns inget på GC
2013-11-21, 12:46
Medlem
cnbizzzs avatar
Är det lätt köpa typ stilnoct o imovane på Apoteket i tex Barcelona ? Ngn som vet?
2013-11-22, 11:30
Medlem
SpYRaLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnbizzz
Är det lätt köpa typ stilnoct o imovane på Apoteket i tex Barcelona ? Ngn som vet?

Nej.

Springer du mellan 10 apotek i Barcelona så kommer iaf 5-6st erbjuda dig Tramadol, möjligtvis Kodein (kanske på ½-1 på 10 Apotek).

Må väl
2013-11-22, 11:36
Medlem
cnbizzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpYRaL
Nej.

Springer du mellan 10 apotek i Barcelona så kommer iaf 5-6st erbjuda dig Tramadol, möjligtvis Kodein (kanske på ½-1 på 10 Apotek).

Må väl

Är mest ute efter imovane lyrica stilnoct tror du det går?

Mvh
2013-11-22, 11:41
Avstängd
Lacerdas avatar
Jag bodde i Spanien några år från slutet av 90-talet till 2003. När jag försökte köpa mediciner som är receptbelagda i Sverige så var det samma regler i Spanien, jag blev alltså utan.
2013-11-22, 11:54
Medlem
cnbizzzs avatar
Okej men vad man hört så ska de gå men kanske bara är tradd som funkar att få ut.
2013-11-22, 13:17
Avstängd
Lacerdas avatar
En vän till mig som var vän med en apotekare lyckades få ut tramadol endast på grund av deras vänskap. Det var som sagt strikta regler på receptbelagda grejer. Med tanke på att Spanien är väldigt illa ställt så kanske man kan muta apotekarna haha! Men är du villig att betala överpris för statligt knark när hasch och majja ofta är av hög standard till ett bra pris?
2013-11-22, 13:34
Medlem
cnbizzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
En vän till mig som var vän med en apotekare lyckades få ut tramadol endast på grund av deras vänskap. Det var som sagt strikta regler på receptbelagda grejer. Med tanke på att Spanien är väldigt illa ställt så kanske man kan muta apotekarna haha! Men är du villig att betala överpris för statligt knark när hasch och majja ofta är av hög standard till ett bra pris?

ja absolut kan jag muta gjort det förut köpte kodein under disken inga problem,är dock ute efter lyrica ,imovane,stilnoct,röker inte majja längre :P
2014-11-08, 00:57
Medlem
Vet att tråden inte är helt färsk, men kan meddela att även om du befinner dig i centrala playa del ingles så är det inga problem att köpa tramadol, även flera paket åt gången, OM du går till ett litet apotek och inte de stora med 5-6 kassörskor åt gången. €5,90 för ett paket á 60 kapslar.
Även lyckats köpa kodein, dock bara försökt två gånger varav en gång blev jag utan. Blivit nekad tramadol på det stora apoteket (försökt två gånger med olika kassörskor) men på det mindre som ligger 300m bort från det stora funkar det varje gång!
2014-11-19, 02:10
Medlem
Nu är detta vare sig opiater eller benso, men jag hade tagit med mig för lite ritalin som jag hade utskrivet då i sverige. De tog slut mitt under en festkväll och då tog jag taxi till nån 24/7 läkare, full som fan var jag när jag stapplade in där och sa typ att jag har adhd och glömt min medicin i sverige. Fick ett recept direkt som jag kunde hämta på närmsta nattöppna apotek efter ännu en taxiresa xD så enligt min erfarenhet var det inte särskilt svårt att få ett recept där.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in