2011-08-08, 22:46
Medlem
lowerCases avatar
Vad kan jag handla i land X [Den stora tråden om att köpa piller i olika länder /mod]
Goddagens tjejer/killar/aliens och alla andra medverkande på detta forumet. Jag är rätt ny moderator, absolut dåi Benso-delen, men jag hade tänkte göra en ändring reda nu.

I denna tråden så ställs frågor om vad som är lagligt att handla i olika länder som t.ex Spanien, Mexico, Tyskland och så vidare. Detta för att slippa alla dessa trådar.

Man får inte ställa frågor som bryter mot regler för droghandel t.ex "PM mig med en dealer i barcelona". En bra fråga kan t.ex vara:

Citat:
Citat:
Jag ska åka till tjeckien i september, hur ser det ut på apoteken där och vad kan jag inhandla utan recept.
Får se om tråden eskalerar, isåfall får vi väl slänga den.

MVH
/MOD
Senast redigerad av lowerCase 2011-08-17 kl. 12:26.
Citera
2011-08-17, 00:47
Medlem
Vad kan jag handla i land X [Den stora tråden om att köpa piller i olika länder /mod]

Har hör att om man går till en läkare/doktor så skriver han ut i princip vad som helt.
Tror ett sånt besök kostar 80 euro.

Men om jag få recept på en massa godis påverkar det priset på apoteket?
Alltså kommer priset på godiset vara detsamma med recept som utan?
Citera
2011-08-17, 00:55
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FitForFight
Har hör att om man går till en läkare/doktor så skriver han ut i princip vad som helt.
Tror ett sånt besök kostar 80 euro.

Men om jag få recept på en massa godis påverkar det priset på apoteket?
Alltså kommer priset på godiset vara detsamma med recept som utan?

Inte helt säker på att denna tråd passar i "Nemsodiazepiner" men låter den ligga kvar.

Om du hittar en så trevlig läkare så skriver han ju ut rescept på sakerna du vill ha, så det ska bli samma pris som vanligt recept.
Citera
2011-08-17, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Inte helt säker på att denna tråd passar i "Nemsodiazepiner" men låter den ligga kvar.

Om du hittar en så trevlig läkare så skriver han ju ut rescept på sakerna du vill ha, så det ska bli samma pris som vanligt recept.
Tycker den passar bra här i "Nemsodiazepiner"

Så idag när jag skulle och fick köpa 56st 300mg Lyrica för 180 euro så tror du alltså att priset blir detsamma ändå?
Citera
2011-08-17, 01:11
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FitForFight
Tycker den passar bra här i "Nemsodiazepiner"

Så idag när jag skulle och fick köpa 56st 300mg Lyrica för 180 euro så tror du alltså att priset blir detsamma ändå?

Bensodiazepiner då... nöjd?

Om du får ut recept så borde varje uttag kosta samma.
Citera
2011-08-17, 01:25
Medlem
Jahapp det var ju tråkiga nyheter
Då blir det väl en massa tramadol istället
Citera
2011-08-17, 01:31
Medlem
whatelses avatar
Är det lätt att köpa tramadol och benso på apoteken i Spanien?
Kan man som svensk bara knalla in på ett apotek i tex. Barceolona och köpa lite lättare opiater/smärtstillande och benso?
Citera
2011-08-17, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatelse
Är det lätt att köpa tramadol och benso på apoteken i Spanien?
Kan man som svensk bara knalla in på ett apotek i tex. Barceolona och köpa lite lättare opiater/smärtstillande och benso?
Tramadol ja, Benso Nej.. där är dom väldigt hårda!
Men allt går om man hittar till ett "bra" apotek
Citera
2011-08-17, 01:47
Medlem
Som jag har koll på det, kan innehålla mindre fel men jag har kollat upp det och det här är vad jag kommit fram till:

Kodein (codeina) är receptfritt.
Tramadol är receptbelagt men lokala avvikelser kan förekomma, det är bara att fråga.
Benso är jag osäkrast på men vad jag snappat upp är att det är receptbelagt men inte helt 100.

Dock så påstår någon att det är relativt simpelt att få någon av dessa på recept hos läkare. Men jag har inte provat.

Kan även lägga till att "det sägs" att det har blivit strängare i spanien angående mediciner dom senaste 5-10åren men är fortfarande inte lika strikt som sverige.

Vet någon hur det är med Z-analoger förörvrigt?

Notera att det är vad jag fått fram, det finns inga källor men antagligen har jag snappat upp det på flashback. Och kolla upp vad flera säger, inte bara jag (eller någon annan). Det är enkelt att det försvinner någon viktig bit.
Citera
2011-08-17, 02:40
Medlem
lowerCases avatar

Tyckte inte helt att denna tråd passade i nätshoppar osv heller då det anser hur det ser ut i dessa länder gällande bensodiazepiner i apotek och dess legala status.
Senast redigerad av lowerCase 2011-08-17 kl. 12:27.
Citera
2011-08-17, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Tyckte inte helt att denna tråd passade i nätshoppar osv heller då det anser hur det ser ut i dessa länder gällande bensodiazepiner i apotek och dess legala status.
Bra där! Finns massor med sådana trådar!
GJ mod!
Citera
2011-08-17, 17:49
Medlem
I kina då? Hur ser det ut där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in