2013-11-20, 22:07
Medlem
hejsan fb
Nu är det så att jag beställde hem ett par Klipsch reference s4i

http://cdon.se/hemelektronik/klipsch...range-p4203557

jag fick istället hem ett par Klipsch reference s4. Dessa saknar ljudkontroll för kommandon och det finns säkert andra skillnader?

Jag misstänker att dem blandat ihop och gjort något fel då 60% rabatt verkar orimligt samt att på fakturan stod det att jag hade beställt ett par Klipsch Image S4 In-ear - Black.. konstigt

När man söker på klipsch reference s4 så finns inte produkten men däremot finns Klipsch reference s4i.

till frågeställningen:

Vad är skillnaden mellan dessa hörlurar och om Cdon vägrar skicka den korrekta beställningen, vad kan jag då göra? har jag lagen på min sida?
2013-11-20, 22:31
Medlem
TinyPoliss avatar
Självklart har du lagen på din sida.
Börja med att ta en skärmdump på sidan med lurarna.
Detta är huvudrubriken: Klipsch Reference S4i In-Ear - Black & Orange (S4i-modellen)
Har lag ett par i kundkorgen och vips står det: Klipsch Image S4 In-ear - Black
KUNDKORG
Helt klart fel. Dom visar S4i- modellen men S4 (snikvarianten) som kostar 300:- på Amazon läggs i kundkorgen.
Ring kundtjänst och kräv pengar åter. Om du nu inte vill behålla dom lurarna du fick.
2013-11-20, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinyPolis
Självklart har du lagen på din sida.
Börja med att ta en skärmdump på sidan med lurarna.
Detta är huvudrubriken: Klipsch Reference S4i In-Ear - Black & Orange (S4i-modellen)
Har lag ett par i kundkorgen och vips står det: Klipsch Image S4 In-ear - Black
KUNDKORG
Helt klart fel. Dom visar S4i- modellen men S4 (snikvarianten) som kostar 300:- på Amazon läggs i kundkorgen.
Ring kundtjänst och kräv pengar åter. Om du nu inte vill behålla dom lurarna du fick.

har redan fotat allting ifall att det skulle bli en grej av det.
Vill ju egentligen inte ha pengarna tillbaka då jag är i behov av ett par hörlurar och dessa verkar ändå hyfsat bra. Men man vill ju alltid ha bättre och jag förväntade mig att jag skulle få hem de "bättre" och att jag hade gjort en superdeal så det bästa vore ju om de bad om ursäkt och skickade ett par av Klipsch Reference S4i In-Ear - Black & Orange.
Mvh
2013-11-20, 22:43
Medlem
TinyPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heltveck
har redan fotat allting ifall att det skulle bli en grej av det.
Vill ju egentligen inte ha pengarna tillbaka då jag är i behov av ett par hörlurar och dessa verkar ändå hyfsat bra. Men man vill ju alltid ha bättre och jag förväntade mig att jag skulle få hem de "bättre" och att jag hade gjort en superdeal så det bästa vore ju om de bad om ursäkt och skickade ett par av Klipsch Reference S4i In-Ear - Black & Orange.
Mvh

Absolut det bästa. Hoppas dom har S4i-modellen på hyllan.
2013-11-20, 22:48
Medlem
Citat:
Absolut det bästa. Hoppas dom har S4i-modellen på hyllan.

Jo men verkligen. Har en lång orderhistorik på Cdon så dem borde väl gottgöra mig på något sätt tycker man.
Vad är det för någon skillnad mellan lurarna prestandamässigt? om du har någon koll.
2013-11-20, 22:56
Medlem
TinyPoliss avatar
Citat:
Jo men verkligen. Har en lång orderhistorik på Cdon så dem borde väl gottgöra mig på något sätt tycker man.
Vad är det för någon skillnad mellan lurarna prestandamässigt? om du har någon koll.

Ljudmässigt är det ingen skillnad utan det är fjärrkontrollen på sladden samt mikrofon som är skillnaden.
2013-11-20, 23:00
Medlem
Citat:
Ljudmässigt är det ingen skillnad utan det är fjärrkontrollen på sladden samt mikrofon som är skillnaden.
Det hade ju varit skönt med en fjärkontroll och mic men om detta är ända skillnaden så är det ingen big deal så dem kanske ger mig någon check eller någon rabatt = win-win
2013-11-21, 10:19
Medlem
Fick detta svar av cdon:

Vi ber om ursäkt att fel vara levererats till dig. En ny order på denna har registrerats för att du ska få din beställda vara så snart som möjligt. Vi skickar en returetikett till dig så att du kan returnera den fellevererade varan till oss. En ny följesedel kommer att medfölja den nya leveransen och den ska returneras tillsammans med den felaktiga produkten. Det är originalfakturan som ska betalas. Du kommer att få en ny faktura för den nya ordern men den makuleras så fort lagret har registrerat returen. Produkten du skickar tillbaka måste vara oanvänd. Om plombering finns, ska denna vara obruten. Som kompensation för det inträffade bifogar vi en rabattkod till ett värde av 50 kr. Denna gäller vid köp över 100 kr vid ett tillfälle 6 månader från dags datum och kan inte kombineras med andra rabattkoder

svarade följande:
Hej hampus, nu är det så att jag märkte att det var fel produkt efter jag hade öppnat produkten. Jag anser inte att detta vore mitt fel då dessa produkter är näst intill identiska. Om jag inte kan få den korrekta produkten pga detta så tycker jag att det är väldigt dålig stil, eftersom jag tillochmed betalade mer en vad den produkt jag fick hem är värd. Mvh
2013-12-23, 02:50
Medlem
gollys avatar
Citat:
Fick detta svar av cdon:

Vi ber om ursäkt att fel vara levererats till dig. En ny order på denna har registrerats för att du ska få din beställda vara så snart som möjligt. Vi skickar en returetikett till dig så att du kan returnera den fellevererade varan till oss. En ny följesedel kommer att medfölja den nya leveransen och den ska returneras tillsammans med den felaktiga produkten. Det är originalfakturan som ska betalas. Du kommer att få en ny faktura för den nya ordern men den makuleras så fort lagret har registrerat returen. Produkten du skickar tillbaka måste vara oanvänd. Om plombering finns, ska denna vara obruten. Som kompensation för det inträffade bifogar vi en rabattkod till ett värde av 50 kr. Denna gäller vid köp över 100 kr vid ett tillfälle 6 månader från dags datum och kan inte kombineras med andra rabattkoder

svarade följande:
Hej hampus, nu är det så att jag märkte att det var fel produkt efter jag hade öppnat produkten. Jag anser inte att detta vore mitt fel då dessa produkter är näst intill identiska. Om jag inte kan få den korrekta produkten pga detta så tycker jag att det är väldigt dålig stil, eftersom jag tillochmed betalade mer en vad den produkt jag fick hem är värd. Mvh
Hur gick det för dig? Och vad kan du säga om lurarna? Hiss eller diss?
2014-01-06, 15:43
Moderator
Pentyls avatar
Mysteriet kanske avslutas i den stora hörlurstråden i stället.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in